Koronawirus zmieni trendy zakupowe konsumentów
Obecny kryzys spowoduje nie tylko zmiany “tu i teraz”, ale oznacza też długofalowe odstępstwa od dotychczasowych nawyków zakupowych. Zapowiada się przede wszystkim na większą zachowawczość w podejmowaniu decyzji nabywczych przez kupujących.
Firma Ernst & Young stworzyła pierwszy Future Consumer Index na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 4859 osób. Wynika z niego, że w podejściu klientów dominować będzie konserwatyzm i chęć poczynienia oszczędności. Wiąże się to z drastycznym wzrostem bezrobocia oraz niestabilnością wielu firm na rynku.
EY wyróżniło cztery grupy konsumenckie na podstawie ich reakcji na zaistniałą sytuację:
🚀 27% społeczeństwa zmniejsza wydatki w związku ze zwolnieniem z pracy lub przymusowym zawieszeniem działalności,
🚀 26% nie reaguje w znaczący sposób,
🚀 35% oszczędza z myślą o zapewnieniu sobie stabilnej sytuacji finansowej,
🚀 jedynie 11% zwiększa konsumpcję.
Na kryzysie zyskają produkty lokalne – aż 34% ankietowanych chętniej zainwestuje w wytwory okolicznych przedsiębiorców. Ze światowych dostawców najbardziej zyskają uznane marki z długą tradycją oraz te postępujące odpowiedzialnie społecznie. Stratne mogą okazać się duże firmy bez zbudowanej rozpoznawalności i stabilności w oczach klientów.
Autorem artykułu jest Mateusz Białas.
Źródło ilustracji: canva.com
Komentarze