Jeden błąd, którego lepiej unikać podczas rozmowy z klientem

Jeden błąd, którego lepiej unikać podczas rozmowy z klientem

Jeden błąd w sprzedaży może skutecznie zmniejszyć wasze wyniki. Niestety, często jest popełniany, szczególnie przez osoby, które dopiero rozpoczynają swoją karierę w tym zawodzie.

Po napisaniu CV sprzedawcy, pozytywnego przejścia przez rozmowę rekrutacyjną na stanowisko sprzedawcy przed wami praca z prawdziwymi wyzwaniami. Osoba na tym stanowisku powinna być doskonałym analitykiem, charakteryzować się kreatywnym podejściem do pracy, jak również być empatyczna, ale też pewna siebie. Dlaczego te wszystkie aspekty są ważne? Otóż pozwolą nam one na uniknięcie podstawowego błędu sprzedawcy.

Tego błędu powinni unikać sprzedawcy

Wiele osób traci ważnych klientów z powodu jednego, podstawowego błędu.

Czy zdarzyło się wam kiedyś jeszcze przed rozmową handlową zakładać, że klient nie będzie zainteresowany waszą ofertą? W głowie pojawiały się pytania typu: „on tego dzisiaj nie kupi?”

Jeśli na rozmowę handlową przyjdziecie od razu z założeniem, że potencjalny klient nie będzie zainteresowany, zmniejszy się wasza skuteczność sprzedażowa pomimo wysoko rozwiniętych kompetencji.

Jak zatem sobie poradzić w takiej sytuacji? Najlepiej podejść do tego neutralnie. Jeśli przed wami rozmowa z dużym klientem, róbcie to, co najlepiej potraficie. Przeanalizujcie rynek, sprawdźcie, jakie klient ma oczekiwania, z jakimi firmami wcześniej pracował i dlaczego ta współpraca już jest przeszłością, no i przede wszystkim doskonale znajcie swój własny produkt/ofertę, którą chcecie go zainteresować. Zakładamy, że pracujecie na produkcie, który cenicie i w niego wierzycie – z takim podejściem dużo łatwiej osiągać sukcesy.

Zamiast uprzedzać wydarzenia, lepiej się skupicie na tym, jak najlepiej wypaść, abyście nie mieli sobie nic do zarzucenia. Zdarza się, że oczekiwania klienta i sprzedawcy się rozmijają, ale takich sytuacji nie da się uniknąć. Najlepszym rozwiązaniem jednak zawsze jest jak najlepsze przygotowanie do spotkania, bez negatywnego nastawienia.

Jakich błędów nie popełniać podczas rozmowy z klientem?

Pamiętajcie, że nastawienie jest bardzo ważne, ale warto mieć na uwadze też inne szczegóły:

  • nie przekrzykujcie swojego klienta, a uważnie słuchajcie i odpowiadajcie na jego wątpliwości,
  • sami również zadawajcie pytania. Najlepiej, kiedy są to pytania otwarte, które pozwolą lepiej poznać oczekiwania klienta.
  • zadbajcie o to, aby rozmowa nie była monotonna – do swoich prezentacji warto wpleść efekty wizualne, a nawet dźwiękowe. Równie ważna może być sama gestykulacja, jeśli spotkanie odbywa się na żywo. Pamiętajcie jednak, aby znaleźć w tym złoty środek.

Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@ René Ranisch

 

Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze