Jak zwiększyć sprzedaż na Instagramie?
Zastanawiacie się, jak zwiększyć sprzedaż w social mediach? Okazuje się, że z pomocą przychodzą chatboty odpowiadające na wiadomości prywatne, które już doskonale znamy z Facebooka.
Direct Massage to inaczej prywatne wiadomości, które możemy wysyłać zarówno do znajomych, jak również kont firmowych. Odpowiadanie na wszystkie powiadomienia czasem graniczy z cudem, szczególnie jeśli konto firmowe ma dużo followersów. Rozwiązaniem tej sytuacji jest wprowadzenie automatycznych wiadomości prywatnych na Instagramie. Dzięki nim możemy usprawnić proces komunikacji z użytkownikami. Chodzi nie tylko o sprawniejsze porozumiewanie się i odpowiadanie na zapotrzebowanie, ale też w ogóle o zauważanie wiadomości, które masowo trafiają do naszej szufladki. Co ważne, wprowadzenie automatycznych DM na Instagramie pomaga w odpowiadaniu na bieżące potrzeby również kiedy jesteśmy na urlopie.
Jeśli klient czuje się odpowiednio zaopiekowany, a jego wątpliwości szybko rozwiane, wówczas zmniejsza się prawdopodobieństwo, że kiedy my nie widzimy jego wiadomości, lub nie mamy możliwości odpowiedzenia na nie, ten nie zwróci uwagi na produkty konkurencji. Przekłada się to również na budowanie zaangażowanej społeczności. Na dodatek, korzystanie z automatycznych wiadomości pomaga w promowaniu nowych produktów i usług.
Co ciekawe, odnośniki do wysyłania prywatnych wiadomości (które mogą być zautomatyzowane) można także umieszczać na InstaStories. Dzięki takim działaniom zwiększa się świadomość produktu, nawet kiedy jesteśmy po godzinach pracy.
Automatyczne wiadomości mogą być wysyłane także do osób, które oznaczyły nasze konto na Instagramie.
Warto pamiętać, że automatyczne wiadomości wcale nie muszą być jedynie zwrotami. Mogą one od razu zawierać linki do konkretnych produktów i usług.
Zobaczcie także: 5 trendów na Instagramie w 2022 roku, które warto znać
Jak wprowadzić automatyczne wiadomości na Instagramie
DM, to po prostu Direct Message, czyli prywatne wiadomości od użytkowników. Na Instagramie można prowadzić również rozmowy grupowe, a wiadomości przesyłane między użytkownikami są anonimowe.
Automatyczne DM, to dobrze nam już znane z Facebooka wiadomości, które są zaprogramowane odpowiednio do profilu konta. Mogą one stanowić odpowiedzi na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania, jak również mieć bardziej rozbudowane funkcje o prowadzenie interaktywnych konwersacji.
Aby się cieszyć tą funkcją możecie skorzystać z platform do ich tworzenia, zatwierdzonych przez Instagram, np. ManyChat. Możecie też zrobić je samodzielnie.
Źródło: Later.com
Źródło zdjęcia głównego: Unspash@Nathana Rebouças
Komentarze