Każdy inny, wszyscy z korpo. Jak rozmawiać w pracy mimo różnic?

Praca jako graphic designer zazwyczaj nie ogranicza się do etatu od 9 do 17. Graphic designerzy często wybierają opcję bycia freelancerem, albo oprócz codziennej stałej pracy realizują dodatkowe zlecenia. Nikomu chyba nie trzeba mówić, że obecnie niezwykle ważna jest oprawa graficzna – czytamy oczami – co ma odzwierciedlenie w odbiorze materiałów. Oczywiście niektórzy zastanawiają się, czy Canva może zastąpić grafików, ale prawda jest taka, że bardziej skomplikowanych, oryginalnych materiałów z jej pomocą nie stworzymy. To się przekłada na mocne zainteresowanie zatrudnieniem dobrego grafika. Graphic designerzy więc często zdobywają zlecenia tzw. drogą pantoflową, czyli po prostu przez polecenia innych, ale są też inne sposoby zarówno na znalezienie zlecenia, jak i wyszukanie dobrego graphic designera.
Spis treści
Dobrą drogą do zdobywania zleceń jest działalność w social mediach, np. na Instagramie, gdzie graficy często pokazują swoje prace przyciągając osoby potencjalnie zainteresowane ich twórczością. Może nie od razu się to przełoży na zlecenia, ale zaowocuje w przyszłości. Pamiętajcie, że konto na Instagramie może być swego rodzaju portfolio. Warto się również udzielać na InstaStories pokazując swoją działalność. Ostatnio dużym zainteresowaniem cieszą się także Instagram Reels, które również mogą znacząco zwiększyć zasięgi konta, a tym samym pozwolić większej liczbie użytkowników na poznanie graficznej działalności.
To również doskonałe źródło na dotarcie do osób zainteresowanych naszymi pracami. Można to robić dwojako. Po pierwsze warto założyć swoją stronę, na której będziemy udostępniać własne publikacje. Jednak obecnie można zauważyć, że największym źródłem zdobywania dodatkowych źródeł zleceń są przede wszystkim grupy na Facebooku, np.:
Jak widać, wybór jest naprawdę szeroki i nie trzeba się ograniczać jedynie do grup typowo dla grafików. Zlecenia graficzne można znaleźć również na grupach ogólnych, np. dla social media managerów typu: Social Media Marketing- Praca/zlecenia w Polsce.
Choć w dobie Facebooka może się wydawać, że ta forma powoli odchodzi do lamusa, to jednak tam również jeszcze pojawiają się ogłoszenia o zleceniach dla grafików.
To strona, która łączy freelancerów z klientami potrzebującymi ich usług. Co więcej, to platforma przejmuje obowiązki związane z zawieraniem i rozliczaniem umów.
To kolejna strona, na której znajdziecie ogłoszenia o zleceniach. Jest tam przekrój zleceń w różnych przedziałach cenowych. Nie ma tam stawek godzinowych, a wycena oparta jest na projekcie.
Tak jak w przypadku w zasadzie każdego zawodu, jeśli marzymy o pracy dla jakiejś marki, albo po prostu szukamy dodatkowych zleceń, to warto samemu się odezwać do danej firmy zgłaszając swoją chęć współpracy i przesyłając interesujące portfolio.
Zapewne niejeden raz sami korzystaliście z zarówno z darmowych banków zdjęć, jak i tych płatnych. To również doskonały sposób na znalezienie dodatkowego zlecenia w postaci umieszczenia tam własnych grafik.
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Balázs Kétyi
Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska
Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.
Komentarze