Nauczyciel programowania – najbardziej poszukiwany zawód w 2025 roku [Kompletny przewodnik]

Firma Ernst & Young stworzyła pierwszy Future Consumer Index na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 4859 osób. Wynika z niego, że w podejściu klientów dominować będzie konserwatyzm i chęć poczynienia oszczędności. Wiąże się to z drastycznym wzrostem bezrobocia oraz niestabilnością wielu firm na rynku.
EY wyróżniło cztery grupy konsumenckie na podstawie ich reakcji na zaistniałą sytuację:
🚀 27% społeczeństwa zmniejsza wydatki w związku ze zwolnieniem z pracy lub przymusowym zawieszeniem działalności,
🚀 26% nie reaguje w znaczący sposób,
🚀 35% oszczędza z myślą o zapewnieniu sobie stabilnej sytuacji finansowej,
🚀 jedynie 11% zwiększa konsumpcję.
Na kryzysie zyskają produkty lokalne – aż 34% ankietowanych chętniej zainwestuje w wytwory okolicznych przedsiębiorców. Ze światowych dostawców najbardziej zyskają uznane marki z długą tradycją oraz te postępujące odpowiedzialnie społecznie. Stratne mogą okazać się duże firmy bez zbudowanej rozpoznawalności i stabilności w oczach klientów.
Autorem artykułu jest Mateusz Białas.
Źródło ilustracji: canva.com
RocketSpace.pl
RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.
Komentarze