Pytania na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko marketing managera
Staracie się o stanowisko marketing managera i po zaproszeniu przez rekrutera na rozmowę zastanawiacie się, jakie pytania mogą paść? Mamy dlawWas kilka podpowiedzi dotyczących przykładowych pytań.
Spis treści
Nie wszystkie osoby, które wysyłają CV zostają zapraszane na rozmowę rekrutacyjną, więc kiedy otrzymaliście telefon w sprawie spotkania online czy na żywo, to już pierwszy krok macie za sobą. Teraz potencjalny pracodawca będzie chciał się zapoznać z umiejętnościami kandydata.
Jakie pytania mogą paść na rozmowie rekrutacyjnej?
Zazwyczaj rekruterzy, jeśli mowa o osobie, która startuje na stanowisko inne niż junior, nie wnikają w wykształcenie kandydata, a stawiają głównie na jego umiejętności zawodowe. Jakich więc pytań mogą się spodziewać osoby chętne do objęcia stanowiska marketing managera?
Na rozmowach kwalifikacyjnych na to stanowisko oczywiście powinniśmy się spodziewać pytań o umiejętności, które są wymagane na to miejsce w firmie. Należy jednak zaznaczyć, że „marketing manager” to dość szerokie pojęcie, pod którym może się skrywać różny zakres obowiązków.
Zobaczcie także: Ile zarabia marketing manager?
Najczęściej zadawane pytania można podzielić na 3 części – te dotyczące zarządzania zespołem, organizacji pracy własnej, a także motywacji do zmiany pracy.
1. Pytania na rozmowie kwalifikacyjnej dotyczące zarządzania zespołem jako manager:
- Czy odpowiadałeś/aś za organizację pracy zespołu?
- Jak dużymi zespołami zarządzałeś/aś?
- Czy zarządzasz zespołem rozproszonym?
- Na co zwracasz uwagę rekrutując ludzi do swojego teamu?
- Jak motywujesz pracowników do działania, kiedy widzisz spadek zaangażowania?
- Przytocz sytuację, w której zderzyłeś się z konfliktem w zespole – jak go rozwiązałeś/aś?
- Masz sposób na bycie “dobrym mentorem/ką” dla osób z mniejszym doświadczeniem?
2. Pytania na rozmowie kwalifikacyjnej o elementy codziennej pracy:
- Z jakich narzędzi zarządzania projektami korzystasz? Np. Asana, Trello? Jira? itp.
- Jakie narzędzia do komunikacji wykorzystujesz?
- Na jakich KPI-ach pracujesz i za jakie odpowiadasz?
- Jakimi budżetami zarządzasz? Za jakie budżety odpowiadałeś(-aś)?
- Czy odpowiadałeś(-aś) za tzw. „marketingowe gównoburze” w sieci?
- W jaki sposób się doszkalasz? Kogo słuchasz, śledzisz, jakie strony odwiedzasz, co czytasz żeby być na bieżąco? Kto jest twoją inspiracją?
- Opisz najbardziej „odjechany” projekt, z którego jesteś dumny
- Który obszar szeroko pojętego marketingu jest tobie najbliższy i dlaczego?
3. Pytania na rozmowie kwalifikacyjnej odnośnie motywacji do zmiany pracy:
- Co cię motywuje do zmiany pracy?
- Na czym ci zależy przy wyborze nowego pracodawcy?
- 3 cechy, których nie zaakceptowałbyś/wałabyś u swojego przełożonego
- 3 wartości, jakimi kierujesz się w pracy
Mamy nadzieję, że choć trochę wam pomogliśmy w przygotowaniach do rozmowy rekrutacyjnej. Życzymy powodzenia!
Przykładowe pytania na rozmowie rekrutacyjnej powstały we współpracy z Karoliną Kołosowską, HR Business Partner.
Komentarze