🤓 Marketing Specialist
4 000 - 6 000 PLN netto
🌍 Bee Talents | Matejki, Poznań
🖥 https://beetalents.com#performanceMarketing, #Marketingtechniczny, #marketing
Cześć, nazywamy się Bee Talents od ponad pięciu lat zajmujemy się budowaniem zespołów w branży IT na całym świecie. Zmieniamy świat IT i świat rekrutacji, wyznaczając nowe standardy w każdym obszarze, w jakim działamy - od codziennej komunikacji poprzez candidate experience po “time to hire”. Od niedawna, jesteśmy też organizacją remote-first.
CO ROBIMY NA CO DZIEŃ?
Nasze główne usługi to RPO (Recruitment Process Outsourcing), rekrutacje w modelu retainer fee + success fee, marketing rekrutacyjny oraz szkolenia, które sprzedajemy pod marką Rocket Hive. Z naszych rozwiązań korzystają zarówno firmy, które posiadają swoje działy IT, jak i te, które je dopiero budują. Jesteśmy kreatywni i często wprowadzamy na rynek nowe usługi (np. RPO, Marketing Rekrutacyjny) i produkty (Powerful, How to hire, szkolenia). Dołączając do zespołu będziesz mieć okazję prowadzić działania ukierunkowane na różnorodne grupy docelowe, zarówno w Polsce jak i za granicą.
TWÓJ ZESPÓŁ:
Dołączysz do zespołu Business Development, który na dzień dzisiejszy składa się z 5 osób - Maćka - Head of Business Development, Kasi - New Business Developer, Marty - New Business Developera, Grześka - Account Managera oraz Bartka - Marketing Specialist, w nieoceniony sposób wspiera nas też Ola - CEO.
TWOJE WYZWANIE:
W 2020 roku wdrożyliśmy wiele nowych działań w zespole BizDev - min.
- Social selling,
- marketing automation (poprzez Hubspot),
- płatne kampanie reklamowe w sieciach (Google Ads, LinkedIn Ads, Facebook Business).
- Położyliśmy duży nacisk na jakościowy content marketing, pisząc przeszło 350 stron treści, które spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem w branży.
- Rozpoczęliśmy przygodę z podcastem #BeeTalks i zaprzyjaźniliśmy się z formatem video.
2020 to też rok, kiedy uporządkowaliśmy strukturę działu, opracowaliśmy proces budowania relacji i aktywnego pozyskiwania nowych klientów. Przykładem efektu naszych działań jest wzrost udziału leadów pochodzących z działań marketingowych z 2%, do aż 29% oraz przekroczenie rekordowych historycznych wyników sprzedaży o ponad 50% w ostatnim kwartale.
Naszym planem jest zwiększenie sprzedaży o 100% pod kątem wartości i liczby leadów, do końca Q4 2021. W kontekście marketingu, chcemy intensyfikować prowadzone już działania, ale też z czasem testować i wprowadzać nowe narzędzia oraz metody, których celem będzie pozyskanie większej liczby leadów.
Dlatego potrzebujemy do naszego zespołu kolejnej osoby - narzędziowca. Kogoś, dla kogo oprogramowanie marketingowe jest przedłużeniem prawej ręki.
TWÓJ TYPOWY DZIEŃ:
Na początek czeka Cię 5-10 minutowy stand-up, z całym zespołem BizDev, gdzie opowiadamy o tym co zrobiliśmy poprzedniego dnia, co zrobimy dziś i jakie mamy blokery. Następnie, już w mniejszym gronie, pójdziesz na Marketing Backlog Update, gdzie weryfikujemy priorytety i plany marketingowe. Oba spotkania pozwalają nam być zawsze on-track, wiedzieć co się dzieje w zespole i kontrolować postępy swojej pracy. Na tym punkcie w zasadzie kończy się rutynowa część Twojej pracy. To co będziesz robić później zależy od celów, które razem wyznaczymy oraz priorytetów na dany kwartał. Samodzielnie ustalisz czym należy się zająć, aby osiągnąć wyznaczone cele. Może będzie to stworzenie kampanii Google Adwords, może przygotowanie webinaru lub podcastu, opracowanie case study, a może projekt graficzny nowych materiałów sprzedażowych. Bez wątpienia jednak, przez większą część Twojego dnia będziesz pracować z narzędziami marketingowymi.
Jednym zdaniem - Marketing Specialist w Bee Talents ma bardzo różnorodną pracę i będzie raczej poszerzać swoje kompetencje niż się specjalizować, raczej samodzielnie organizować pracę, niż czekać na precyzyjne polecenia i wytyczne. Cały zespół BizDev jest też zaangażowany w tworzenie nowych usług, wyznaczanie celów, opracowanie USP czy nawet planowanie i weryfikację strategii organizacji, także będziesz mieć też w tym swój udział. Wierzymy, że teamwork, wspólne decyzje i działanie są podstawą do osiągania najlepszych rezultatów.
Narzędzia, jakimi będziesz dysponować:
- Hubspot Marketing Professional Hub
- Sales Starter Hub
- Service Starter Hub (CRM)
- Adobe Creative Cloud
- MailChimp
- WordPress
- Google Ads, Facebook Business, Google Tag Manager, Google Analytics, LinkedIn Ads
- Zoom.us - moduł webinarowy
- SlackZoom lub Google Meet - video rozmowy
- Pakiet narzędzi G-Suite
Twoje zadania jako Marketing Specialist:
- Zwiększanie liczby zapytań ofertowych spływających na stronę ze źródeł marketingowych
- Zwiększanie bazy adresów email potencjalnych klientów, tzw. prospectów
- Lead nurturing, czyli zwiększanie zaangażowania pozyskanych kontaktów min. poprzez content marketing i automatyzację
- Planowanie i optymalizacja kampanii płatnych w Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads
- Wprowadzanie modyfikacji na stronie oraz tworzenie nowych landingów
- Prowadzenie marketingu rekrutacyjnego (głównie reklamy płatne) na potrzeby wewnętrzne oraz jako usługa dla naszych klientów
- Współpraca przy prowadzeniu kanałów Social Media Bee Talents (planowanie promocji)
- Współtworzenie treści takich jak raporty czy poradniki, ale też podcasty i webinary
- Uczestnictwo w planowaniu i egzekucji projektów marketingowych
- Być nastawionym na realizację celu - Ta rola nie jest łatwa, a metryki zero-jedynkowe, albo są klienci, albo ich nie ma, albo są leady, albo ich nie ma. Będziemy co 2 tygodnie spotykać się i omawiać Twój pipeline oraz to co się w nim dzieje, jeśli będzie super - to super. Jeśli nie, będziemy wspólnie pracować nad tym co możemy zmienić
- Wyznaczanie raz na kwartał swoich celów metodą OKR
Metryki, które będą dla Ciebie najważniejsze:
- Liczba i jakość wygenerowanych leadów
- Liczba wygenerowanych kontaktów marketingowych
- Poziom zaangażowania (scoring) wygenerowanych kontaktów marketingowych
- Procentowy udział leadów marketingowych w całkowitej sumie leadów sprzedażowych
Aby sprawdzić się w tej roli powinnaś/powinieneś:
- Mieć minimum roczne doświadczenie w prowadzeniu działań marketingowych, których celem jest zwiększenie sprzedaży.
- Mieć naturalną łatwość w pracy z dużą liczbą narzędzi, intuicyjnie rozumieć jak działają interfejsy.
- Znać bardzo dobrze, przynajmniej jedno z narzędzi: Wordpress, Google Ads, Hubspot lub podobne.
- Bardzo dobrze planować pracę tj. potrafić estymować ile zajmie dana czynność, wiedzieć jak rozbić ją na mniejsze zadania, jak ewentualnie podzielić je między innych członków zespołu etc.
- W swojej pracy skupiać się na rezultatach oraz mieć gotowość do rozliczania się z wyników i cyferek.
- Bardzo dobrze znać język angielski, szczególnie w formie pisemnej.
Mile widziane:
- Umiejętność tworzenia estetycznych grafik i podstawowa znajomość narzędzi do ich kreacji.
- Umiejętność redagowania tekstów, tak, aby były poprawne językowo i przyjemne w odbiorze - nie musisz być copywriterem, ale oczekujemy, że stworzenie krótkiego, chwytliwego tekstu na landing nie będzie blokerem.
Oferta:
- Wynagrodzenie w kwocie 4000- 6000 PLN netto B2B (lub UoP przeliczone wg. kosztów pracodawcy)
- Elastyczny czas pracy, 100% pracę zdalną i możliwość pracy z biura, również codziennie
- MacBook Pro - również na użytek własny
- Wewnętrzne warsztaty i edu lunche, podczas których dzielimy się wiedzą oraz darmowy udział w szkoleniach prowadzonych w ramach Rocket Hive (przyda się jeśli chcesz pogłębić wiedzę IT)
- Dostęp do wielu najlepszych dostępnych narzędzi marketingowych na rynku i możliwość poszerzania ich zbioru
- Możliwość prowadzenia działań marketingowych w organizacji, gdzie zaangażowany w promocję jest niemal cały zespół, a marka cieszy się pozytywnym odbiorem wśród grupy docelowej
- Cotygodniowe lekcje języka angielskiego
- Ciągły feedback - zawsze wiesz, czy idziesz w dobrym kierunku
- Spotkania 1:1 z liderem, co dwa tygodnie dotyczące Twojego rozwoju i co dwa tygodnie dotyczące progresu w Twoich projektach
- Pakiet opieki medycznej w wariancie rozszerzonym
- Budżet szkoleniowy
- Regularne, przynajmniej kwartalne integracje
- Pracę w doświadczonym zespole specjalistów
- Współudział w rozwoju organizacji, której ambicją jest cały czas rosnąć i wychodzić na rynki zagraniczne
Chcemy Cię zaprosić do współtworzenia z nami firmy, która jest ogniwem łączącym świat technologii z HRem. W wielu obszarach podążamy własnymi ścieżkami i jesteśmy zdecydowanymi pionierami jak np. RPO w IT czy Marketing Rekrutacyjny, dlatego dużo bardziej istotne będzie dla nas odpowiednie nastawienie i osobowość, niż lata doświadczenia.