9 i 3/4 magicznych sztuczek na codzienną naukę copywritingu

9 i 3/4 magicznych sztuczek na codzienną naukę copywritingu

Brakuje Ci czasu, by zwiększać swoje skille, bo praca goni i trzeba ekspresowo pisać kolejne teksty? Mamy dla Was kilka ćwiczeń, które możesz wykonywać #WMIĘDZYCZASIE i dzięki temu zwiększyć swoje umiejętności copywriterskie, nie poświęcając na to dodatkowych minut w ciągu dnia. Brzmi obiecująco? W takim razie jedziemy z tematem bez zbędnych ceregieli!

1. Poprawiaj innych

Jedziesz autobusem albo siedzisz na spotkaniu, które Cię nie dotyczy? Znajdź wzrokiem coś do czytania – artykuł w gazecie, opis produktu na dezodorancie czy ogłoszenie na billboardzie. Wybierz ten fragment, które jest dla Ciebie nudny lub niezrozumiały, i ułóż w głowie tekst o tym samym przekazie, ale w nowej, zaskakującej formie. 

2. Notuj

Dobre copy leży na ulicy! Słuchaj tego, co mówią ludzie. Czytaj książki i oglądaj filmy w chwilach nudy. Wyłapuj ciekawe zwroty, frazy i nietypowe słowa, a następnie notuj je skrzętnie w swoim dzienniku. Lepiej później korzystać z takiej skarbnicy niż wymyślać na zawołanie komunikaty stylizowane na język odbiorcy bez marketingowej nowomowy.

3. Synonimizuj

W drodze z przystanku do domu lub podczas gotowania wybieraj dowolne przedmioty, czynności czy określenia i znajdź do każdego jak najwięcej słów bliskoznacznych. Nie znasz? Zajrzyj do słownika, np. tutaj. Wzbogacenie własnego zasobu słów to dobra droga do pisania barwniejszych opisów. Kiedy tylko poznasz kolejne…

4. Używaj nowych słów

Wplataj do konwersacji w pracy czy ze znajomymi mniej typowe wyrażenia, które ostatnio odkryłeś. To prosty sposób do przyswojenia nowych wyrazów i zaimponowania w towarzystwie.

magic

5. Graj w gry

Spędzasz wieczór ze znajomymi? Postawcie na gry planszowe, w których trzeba ruszyć głową i wykazać się znajomością ojczystego języka. Taboo to idealne rozwiązanie do nauki opowiadania o prostych rzeczach w nieoczywisty sposób, z kolei Story Cubes nadają się w sam raz na trening umiejętności storytellingu.

6. Przygotuj fiszki

Stwórz karty z produktami, o których piszesz najczęściej. Na odwrocie zapisuj określenia, które najlepiej je dopełniają i pobudzą wyobraźnię czytającego. Kawa może być “dobra”, ale przecież zdecydowanie bardziej smakowicie brzmi ta “aromatyczna”. Przy kolejnej okazji sięgnij po swoje fiszki i korzystaj z rozwiązań, które już wcześniej świetnie się sprawdziły w Twoim tekście.

7. Słuchaj podcastów

Znajdź ciekawe kanały na YouTubie czy podcasty, w których prowadzący mają bogaty zasób słów lub tematem przewodnim są zawiłości językowe. Mówiąc inaczej, czerp z mądrości innych.

8. Pisz śpiewająco

Znowu nucisz ten kawałek pod prysznicem? A może kolejny raz grają w radio piosenkę, która stała się hitem? Wsłuchaj się w tekst. Zastanów się, co spowodowało, że akurat ta fraza tak się przyjęła wśród publiczności. Gra słów? Rym? Powtórzenie? Następnym razem podczas pisania wpleć do tekstu sparafrazowany fragment znanego kawałka i sprawdź, jak będzie brzmieć w zupełnie nowym wydaniu.

9. Zostań bohaterem

Opisuj swoje codzienne, “nudne” działania na różne sposoby. Wyobraź sobie, jak wyglądałyby sobotnie zakupy w hipermarkecie w formie horroru albo poranny dojazd do pracy jako refleksyjne kino drogi. Baw się pojęciami i narracją gatunkową książek czy filmów, które lubisz. Puść wodze wyobraźni i opowiadaj o sobie w ciekawy sposób.

…i 3/4

Teraz wystarczy… po kolei wdrażać te ćwiczenia do codziennego życia i regularnie z nich korzystać. Wyrób sobie nawyk stosowania najbardziej użytecznych dla Ciebie porad i wykorzystaj maksymalnie każdą wolną chwilę #WMIĘDZYCZASIE codziennych obowiązków. Powodzenia!

Autorem tekstu jest Mateusz Białas.

Źródło ilustracji: https://unsplash.com

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze