Marzy ci się praca z AI i w reklamie? Tak się to robi w GroupM
Dzisiejszy świat marketingu i reklamy niemal nie może już istnieć bez narzędzi opartych o AI. Jak tworzy się innowacyjne miejsce, które odpowiada za programy maksymalizujące zyski z kampanii reklamowych? Tak wygląda praca w GroupM, organizacji, która jest światowym liderem na rynku w branżach medialnej i marketingowej.
Spis treści
O tym, jak wygląda praca w GroupM i jakie cechy ma idealny kandydat chcący rozwijać się w tej organizacji, opowiada Grzegorz Smyka, Managing Partner Biddable Media.
Jak wygląda praca w GroupM? Wywiad z Grzegorzem Smyką, Managing Partner Biddable Media.
Co warto wiedzieć o GroupM?
GroupM to światowy lider w dziedzinie mediów i marketingu. Zarządza niemalże 64 mld dol. wydatków na reklamę, co czyni nas największym nabywcą mediów na świecie. Jesteśmy domem dla wiodących agencji mediowych, w tym Mindshare, EssenceMediacom i Wavemaker, oraz specjalistycznych jednostek takich jak GroupM Nexus i Choreograph.
Co wyróżnia waszą firmę na rynku?
To, co nas wyróżnia, to nie tylko skala działania. Ale także zaangażowanie w innowacje oraz wykorzystanie danych i technologii AI do optymalizacji kampanii reklamowych. Naszą wyjątkowość stanowi połączenie globalnego zasięgu z lokalną ekspertyzą. To umożliwia dostarczanie skrojonych na miarę, efektywnych strategii mediowych. Ponadto, nasza kultura organizacyjna opiera się na jedności i współpracy między agencjami i specjalistami. A to przekłada się na synergiczne efekty w pracy dla klientów. W GroupM, agencje nie rywalizują między sobą o ceny czy strategie go-to-market. Wykorzystują wspólne narzędzia, technologię i ekspertyzę, aby zapewnić klientom najlepsze możliwe rozwiązania.
Czy możesz podać przykłady innowacyjnych projektów, nad którymi firma pracuje?
Jednym z takich projektów jest Copilot. To nasze rozwiązanie AI, które optymalizuje wydatki mediowe na podstawie danych, co wpływa na zwiększenie skuteczności kampanii reklamowych. Ponadto, praca nad stworzeniem nowego silnika technologicznego, który integruje obecne i przyszłe technologie oraz narzędzia do planowania, aktywacji i optymalizacji kampanii, jest przykładem naszego zaangażowania w innowacje.
Misja firmy
Jaka misja przyświeca waszej organizacji i jak dbacie o jej realizację w ramach kultury organizacyjnej waszej firmy?
Misją GroupM jest dostarczanie usług, które sprawiają, że reklama działa lepiej dla ludzi. Realizujemy tę misję poprzez ciągłe inwestycje w technologie, dane i AI, umożliwiające tworzenie bardziej trafnych i angażujących doświadczeń reklamowych. Kultura organizacyjna opiera się na jedności, innowacyjności, a także ciągłym rozwoju. To zapewnia, że każdy członek zespołu jest zaangażowany w realizację wspólnych celów.
Idealny kandydat
Jak wyobrażasz sobie idealnego kandydata, czyli osobę, która szybko wpasuje się w zespół? Jakie cechy powinna posiadać taka osoba?
Idealny kandydat do pracy w GroupM to osoba z pasją do mediów i technologii. Gotowa do pracy w dynamicznym, ciągle zmieniającym się środowisku. Powinna być to osoba kreatywna, która potrafi myśleć analitycznie i rozwiązywać problemy, a także posiadać zdolności do pracy zespołowej i efektywnej komunikacji. Elastyczność, otwartość na naukę i chęć ciągłego rozwoju są kluczowe.
Awans w GroupM
Jak w GroupM wygląda ścieżka awansu?
Ścieżka awansu w GroupM jest przejrzysta. Oferuje różnorodne możliwości rozwoju zarówno pionowego, jak i poziomego, w ramach globalnej sieci naszych agencji i specjalistycznych jednostek. Rozwój zawodowy wspierany jest przez szeroki zakres programów szkoleniowych, mentoring oraz możliwości pracy nad międzynarodowymi projektami.
Jakie są oczekiwania firmy wobec nowych pracowników?
Oczekujemy, że nowi pracownicy będą podzielać naszą pasję do innowacji i dążenia do doskonałości w każdym aspekcie naszej pracy. Ważna jest gotowość do nauki, adaptacji do szybko zmieniającego się otoczenia branżowego oraz umiejętność pracy w zespole, z myślą o wspólnym celu i sukcesie naszych klientów.
Plany GroupM na przyszłość
Jakie są wasze plany na przyszłość? Gdzie GroupM będzie za kilka lat?
Nasze plany koncentrują się na dalszym rozwijaniu innowacji, a także technologii i danych, aby być na czele transformacji w branży mediowej. GroupM będzie kontynuować rozwój narzędzi AI i programmatic, aby dostarczać jeszcze bardziej spersonalizowane i skuteczne kampanie dla naszych klientów. Za kilka lat widzimy siebie jako jeszcze bardziej zintegrowaną, efektywną organizację, która wyznacza standardy w zakresie odpowiedzialnego i skutecznego wykorzystania mediów w reklamie. Naszym celem jest utrzymanie pozycji lidera rynkowego, będąc jednocześnie najlepszym miejscem pracy dla talentów z całego świata.
Grzegorz Smyka, Managing Partner Biddable Media. Grzegorz Smyka jako Managing Partner Biddable Media w GroupM Polska, zapewnia doskonałość operacyjną i skuteczną współpracę w realizacji potrzeb klientów. Nadzoruje zakup mediów programatycznych, Search i Social, dążąc do ciągłego doskonalenia operacji. Współpracuję z zespołami agencji i menedżerami klientów, ustalając standardy dostarczania mediów i ciągle podnosząc ich jakość. Jego misją jest budowanie wybitnego zespołu, który zapewni naszym klientom przewagę konkurencyjną.
Komentarze