Ile zarabia kurier w 2025 roku?

Komunikator internetowy pomagał przezwyciężyć trudności z przekazywaniem informacji w firmie w czasie lockdownu, ale warto bardzo uważnie wybierać oprogramowanie, z którego będziemy korzystać. Dobrze wdrożony i chętnie używany komunikator internetowy zawsze podniesie jakość pracy. Złe oprogramowanie przyniesie tylko kłopoty.
Spis treści
Autorem tekstu jest Kuba Bomba, Chief Product Officer w Piwik PRO.
Ekspert i entuzjasta technologii analitycznych i marketingowych. W branży IT od 2005 roku, w komercyjne projekty zaangażowany od 2013 roku. W Piwik PRO nadzoruje proces budowy i rozwoju Piwik PRO Analytics Suite. Zwolennik pracy zgodnej z zasadami Agile/Scrum/Kanban, Zarządzania 3.0 oraz techniki story mappingu.
Najwyższą jakość interakcji i wymiany informacji zapewni nam oprogramowanie, które posiada następujące funkcjonalności:
Poniżej zestaw dobrych praktyk wypracowanych w Piwik PRO, które pomagają nam w codziennej pracy z komunikatorem.
Umiejętne korzystanie z tych funkcji zmniejszy szum informacyjny w całej organizacji i zapewni każdemu pracownikowi dostęp do najważniejszych dla niego treści.
Dostęp do poszczególnych kanałów w komunikatorze należy ograniczać tylko w wyjątkowych przypadkach. Większość miejsc do rozmowy powinna być dostępna dla wszystkich. To ważny sygnał dla zespołu – na publicznym kanale każdy może włączyć się do dyskusji i podzielić swoją wiedzą.
Pracownicy powinni mieć dużą swobodę w wyborze kanałów, na których chcieliby się udzielać. Jeżeli osoba nie jest kluczowa w danym projekcie, to opuszczenie przez nią rozmowy należy traktować jako rzecz normalną.
Przez komunikator powinna przepływać całość komunikacji firmy. Ogólna zasada jest taka – jeśli coś nie jest “wiedzą tajemną”, powinno znaleźć się na jakimś kanale. Dzięki temu wszystkie ważne ustalenia będą w jednym miejscu.
W czasie pandemii nasze zespoły są rozproszone. Nawet jeżeli tylko część zespołu pracuje zdalnie, to wszyscy powinni rozmawiać przy pomocy komunikatora. Wtedy mamy pewność, że nikt nie jest pominięty przy wymianie informacji.
Drobnostka, ale bardzo przydatna. Jesteś chory? Masz spotkanie? Zaczynasz urlop? Zakomunikuj to przy pomocy statusu. Dzięki temu reszta zespołu szybko zorientuje się w Twojej sytuacji i będzie wiedziała np. dlaczego nie odpisujesz. Statusy pomagają dostosowywać oczekiwania i zapobiegają wielu nerwowym sytuacjom.
Komunikator internetowy można zintegrować z innym oprogramowaniem biurowym, z którego korzystasz. Dzięki temu więcej spraw będzie można załatwić w jednym miejscu.
Kolejna sprawa to automatyzacja procesów. W Piwik PRO część kanałów w komunikatorze jest obsługiwana przez boty. Po wpisaniu na kanale komendy “@here”, bot losuje osobę, która ma się zająć daną sprawą. Taka automatyzacja znacznie usprawniła proces przyjmowania zgłoszeń i rozwiązywania problemów.
W komunikacji na żywo dodatkowych informacji na temat rozmówcy dostarczają m.in. jego barwa głosu, mimika twarzy czy gesty. W wiadomościach tekstowych podobną rolę pełnią emotikony. To wskazówki dotyczące uczuć i nastawienia autora.
Emotikony nie tylko świetnie wspierają komunikację tekstową – są też samodzielnymi nośnikami informacji. Prosty przykład z Piwik PRO. Za nami trudny deploy nowej wersji produktu. Zespół nie dał się presji i wszystko poszło gładko. Informacja o sukcesie ląduje w komunikatorze. Nie trzeba używać tekstu, by wyrazić swoją radość z tego powodu. Można skorzystać z emotikon:
Nie ma tu słów, ale jak najbardziej jest to wartościowa, przekazująca informacje komunikacja wewnętrzna w firmie.
Większość oferowanego na rynku oprogramowania do komunikacji zawiera zamkniętą pulę emotikon do użycia. W firmie, w której dużo się dzieje, taki podstawowy zestaw szybko okazuje się niewystarczający i nudny. Dlatego komunikator, który oferuje możliwość tworzenia własnych emotikon, to najlepsza rzecz na świecie.
Stworzone przez pracowników emoji są pochodną klimatu i relacji panujących w firmie. To dodatkowy język, “kod” zrozumiały tylko dla wtajemniczonych, którego używanie jest oznaką przynależności do grupy.
Uzupełnianie słownika niestandardowych emotikonek nigdy się nie nudzi. Na liczniku w Piwik PRO mamy ich obecnie 1893 i jestem pewien, że nasi ludzie nie powiedzieli tu jeszcze ostatniego słowa. Warto wspomnieć, że takie drobne elementy jak emotikony pozytywnie wpływają na integrację zespołu.
W erze lockdownu pracownicy nie mogą wspólnie zrobić sobie przerwy “na kawkę” albo przejść się do restauracji na lunch. Firmowa integracja rozegra się więc online. Tutaj pracownicy będą prowadzić nieformalne rozmowy i “śmieszkować”. Jeżeli takie dyskusje nie wpływają negatywnie na produktywność zespołów, to firma nie tylko powinna tolerować takie zachowania, ale nawet do nich zachęcać.
Warto w komunikatorze utworzyć specjalne kanały, które mają dostarczać rozrywki (np. do wymiany memów i śmiesznych linków), być przestrzenią do luźniejszych rozmów lub gromadzić ludzi zainteresowanych wspólnymi tematami.
Publiczne kanały w komunikatorze internetowym to miejsce do promowania ogólnofirmowych inicjatyw integracyjnych. W Piwik PRO poprzez komunikator umawiamy się np. na mecze firmowej ligi e-sportowej.
Boty nie tylko wspierają pracę, ale i pomagają w integracji online. W Piwik PRO korzystamy z Donuta – zabawnego rozszerzenia, którego zadaniem jest “umawianie” pracowników na wspólną przerwę kawową (obecnie kawa popijana jest wirtualnie). Dzięki Donutowi pracownicy mogą zawierać nowe znajomości. Jest to szczególnie ważne w większych organizacjach, gdzie trudniej zapoznać się ze wszystkimi pracownikami.
Gamemonk to przydatna aplikacja z grami i quizami, w które można się pobawić z poziomu komunikatora.
Komunikator to nie tylko ratunek dla firmy w czasie pandemii. Po dobrym wdrożeniu i rozsądnej selekcji integracji, to narzędzie w każdym czasie pozytywnie wpłynie na szereg firmowych procesów – od planowania projektów po integrację zespołu.
Źródło grafiki ilustrującej wpis: unsplash.com
RocketSpace.pl
RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.
Komentarze