Tutaj usprawnia się procesy technologiczne największych spółek. Jak się pracuje w Netguru?

Tutaj usprawnia się procesy technologiczne największych spółek. Jak się pracuje w Netguru? fot. Shutterstock/Gorodenkoff

Transformacja cyfrowa to termin, który przewija się coraz częściej w przedsiębiorstwach ze wszystkich branż. Czy rzeczywiście jest on wart swojej sławy? We współpracy z Netguru przedstawimy, w jaki sposób przyspieszenie cyfrowe może poprawić wyniki każdej firmy oraz jak kluczowa jest rola odpowiedniej sprzedaży usług technologicznych.

Podobno dobry sprzedawca sprzeda nawet piasek na pustyni lub śnieg na Antarktydzie. To stwierdzenie może brzmieć na mocno przesadzone, jednak trafnie oddaje jak wiele zależy od odpowiedniego podejścia. Kluczem do sukcesu jest trafna identyfikacja unikalnych potrzeb klienta i przedstawienie mu produktu, który na nie odpowiada. Być może specjalny rodzaj dekoracyjnego piasku pozwoli mieszkańcom wspomnianej pustyni na upiększenie swoich domostw. Niemniej, jego sprzedaż wymaga kogoś, kto dostrzeże okazję tam, gdzie inni widzieli jedynie humorystyczne powiedzenia. Ta zasada jest niezmienna niezależnie od sektora i branży, trudno jednak znaleźć miejsce, gdzie stosuje się je bardziej niż w branży informatycznej. We współczesnym świecie, komputery otaczają nas ze wszystkich stron, niczym pustynne piaski, ale to nadal ich potrzebujemy najbardziej do dalszego rozwoju.

Dlaczego każda, nawet najbardziej tradycyjna firma potrzebuje strategii technologicznej?

Jeśli działacie w branży, w której wydaje wam się, że nie musicie przejmować się nowinkami na rynku cyfrowym, pomyślcie jeszcze raz. Nawet jeśli jesteście absolutnie nietechnologiczni i produkujecie metodą rzemieślniczą gumowe kaczki, odpowiednia strategia cyfrowa jest dzisiaj niezbędna do zdobycia rynku i odniesienia sukcesu. To właśnie rozwiązania takie jak automatyzacja, szybki prototyping czy wsparta od strony cyfrowej strategia produktowa pozwolą odróżnić się od konkurencji i zwiększyć tempo działań oraz rentowność. Warto zauważyć, że nie chodzi jedynie o sferę produkcji. Nowoczesne i zintegrowane systemy przepływu danych pozwalają na śledzenie wyników biznesowych i finansowych w czasie rzeczywistym oraz wgląd w ewolucję zachowań i przyzwyczajeń konsumentów. Transformacja cyfrowa dzieje się na naszych oczach, czy tego chcemy, czy nie. Dlatego warto rychło w czas dołączyć do niej, żeby nie popaść w niemożliwe do nadrobienia opóźnienie.

Sprzedawca pośrednikiem pomiędzy sektorem IT a odbiorcami

Sprzedawca pełni rolę swoistego mediatora pomiędzy nastawioną technologicznie firmą informatyczną lub consultingową a klientem. Zamawiający usługi potrzebują pomocy ze zrozumieniem ich specyfiki oraz ich potencjalnego wpływu na przykład na funkcjonowanie ich przedsiębiorstw. Z kolei zespół wykonujący zlecenie musi szczegółowo poznać unikatowe zapotrzebowanie i cele biznesowe ze strony klienta. Dobry sprzedawca nie będzie próbował oszołomić przy pomocy dziesiątek błyszczących funkcji zachwalanych produktów. Zamiast tego wsłucha się w to, co ma do powiedzenia przeciwna strona transakcji i pomoże wybrać najlepsze rozwiązania z oferty. Takie podejście nie jest może najbardziej efektywne w krótkiej perspektywie, gdzie króluje agresywne wciskanie produktów. Aczkolwiek, z pewnością opłaci się w dłuższym terminie, gdy wypracowane relacje i zaufanie stanowią najważniejszy wyróżnik produktu bądź usługi.

Kto może pomóc w asyście technologicznej?

Doskonałym przykładem firmy, która bierze sobie do serca potrzeby swoich klientów jest polska technologiczna agencja konsultingowa Netguru. Oferowane przez nią doradztwo w zakresie usług informatycznych i strategii potrafi posłużyć za istny mnożnik możliwości i dochodów z innych źródeł. Jej ekspertyzie zaufało już ponad 600 firm, w tym giganci z grona Fortune 500. Na czym polega jej sekret?

Przyspieszenie cyfrowe

Przyspieszenie cyfrowe to jedna z kluczowych usług oferowanych przez przedsiębiorstwo Netguru. Polega ona na intensyfikacji działań w zakresie rozwoju i wykorzystania zasobów technologicznych. Firmy, które im zaufały, rozwinęły niespotykane wcześniej rezultaty biznesowe. Wynika to poniekąd ze specyfiki rynku, obecnie nawet konsumenci oczekują i wymagają od przedsiębiorstw wysokiego poziomu wyrafinowania technologicznego. Jak zauważa Marek Talarczyk, były dyrektor Netguru:

Rozmowa z cyfrowymi tubylcami na temat transformacji cyfrowej jest jak rozmowa z rybą o zmianie wody w zbiorniku.

A tendencja ta będzie się tylko nasilać. W ciągu kolejnych lat, cyfrowi tubylcy, czyli osoby już wychowane z dostępem do nowoczesnych technologii, będą odgrywać coraz to większą rolę. I to zarówno jako prywatni konsumenci, jak i jako decydenci w przedsiębiorstwach, instytucjach publicznych oraz innych organizacjach. Warto zauważyć, że usługa wsparcia przyspieszenia cyfrowego od Netguru nie egzystuje w próżni. Wręcz przeciwnie! Jest ona jedynie częścią wachlarza rozwiązań pomagających rozwinąć efekty skali w przedsiębiorstwach. A to nie wszystko! Firma świadczy usługi jeszcze w wielu innych dziedzinach. Brzmi ciekawie? Być może zainteresuje was zatem, iż Netguru obecnie poszukuje doświadczonej osoby na stanowisko dyrektora sprzedaży. Jeśli posiadacie odpowiednie kompetencje lub znacie kogoś, kto mógłby je mieć, sprawdźcie ofertę w serwisie RocketJobs.pl.

Netguru zna się na tym, co robi, ale jest też firmą przyjazną pracownikom

Założone w 2007 roku przedsiębiorstwo Netguru jest już starym wyjadaczem na rynku cyfrowej transformacji. Tak długie – jak na tę dziedzinę – doświadczenie oznacza, że jego eksperci doskonale wiedzą „co i jak”. Pomagają tworzyć innowacyjne rozwiązania i doskonalić procesy biznesowe dla wielu klientów, w tym gigantów, takich jak Volkswagen lub IKEA. Ale o wartości firmy nie decydują jedynie jej sukcesy, lecz również to jak dba o swoich pracowników. A może nawet przede wszystkim to. Jedną z najciekawszych cech trybu pracy jest jego totalna dowolność wykonywania. Można realizować swoje obowiązki zdalnie, w poznańskim biurze lub białostockim community hubie. Firma jest otwarta na elastyczne formy zatrudnienia, a nawet na współpracę z freelancerami.

Wartości w Netguru

Filarem każdej dobrej firmy są ludzie. A najlepszych specjalistów przyciągają nie tylko wysokie zarobki, lecz także komfortowe i przyjazne środowisko pracy. W Netguru ten temat nie przechodzi bez echa, a firma dobrze wie, jak wiele zawdzięcza swoim pracownikom i stara się nieustannie wspierać ich na ścieżce rozwoju. O jej przekonaniach najlepiej świadczy wyznawany zbiór wartości:

  1. Przekraczaj oczekiwania klientów i współpracowników
  2. Przejmij odpowiedzialność i kwestionuje status quo w konstruktywny sposób
  3. Bądź odważny, ciekawy i eksperymentuj – ucz się na wszystkich sukcesach i porażkach
  4. Działaj w sposób, z którego wszyscy będziemy dumni
  5. Buduj inkluzywną, przejrzystą i społecznie odpowiedzialną kulturę
  6. Bądź ambitny i rozwijaj siebie i ludzi wokół ciebie
  7. Doceniaj doskonałość i zaangażowanie

Dzięki temu, do firmy trafiają ambitne i zmotywowane jednostki, dzielące takie same przekonania. Sukces buduje się tylko wspólnymi siłami, wśród ludzi, którym przyświeca jeden cel. Firma chętnie wspiera rozwój kompetencji zatrudnionych poprzez szkolenia i inicjatywy edukacyjne.

Netguru dba nie tylko o siebie

Chociaż rozwój osobisty jest niesamowicie ważny, nie zwalnia on z odpowiedzialności za sprawy wyższej wagi. Społecznej odpowiedzialności. W Netguru zdają sobie z tego doskonale sprawę, stawiając kwestię zrównoważonego rozwoju pośród swoich priorytetów.

W Netguru tak naprawdę nie trzeba wyjaśniać, co oznacza społecznie odpowiedzialny lub zrównoważony rozwój. Ludzie tutaj oczekują zrównoważonego rozwoju biznesu: chętnie angażujemy się w innowacyjne projekty na rzecz innych i planety, dbamy o to, aby kierować się naszymi wartościami i zasadami etycznymi. Nie wyobrażamy sobie, że mogłoby być inaczej i w konsekwencji wspierać włączającą kulturę miejsca pracy oraz współpracować ze społecznościami lokalnymi i organizacjami pozarządowymi

– zaznacza Karolina Długosz, Lider zrównoważonego rozwoju w Netguru.

Przedsiębiorstwo często udziela się również w inicjatywach pro bono, przykładowo, wspierając akcję Posiłek dla Seniora. Pracownicy Netguru wykorzystują swoje unikalne kompetencje technologiczne przykładowo tworząc chatbota dla WOŚP lub pomagając fundację Forum Razem w koordynacji działań organizacji dobroczynnych na rzecz ofiar wojny w Ukrainie. Mimo iż firma jest ściśle powiązana z sektorem technologicznym, prowadzone przez nią działania wykazują iście ludzkie serce.

Redaktorka

Z wykształcenia filolog języka francuskiego, jednak od najmłodszych lat emocjonalnie związana z dziennikarstwem i działalnością literacką. Interesuje się szerokim wachlarzem tematycznym, zaczynając od kwestii językowych, kulturowych i społecznych, poprzez finanse i ekonomię, aż po naukę i prawo. Można powiedzieć, że w życiu podąża za iście renesansową definicją bycia "humanistą".

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze