Podstawowe, darmowe narzędzia SEO, które pomagają w pisaniu tekstów
Każdemu, kto prowadzi bloga, stronę internetową czy sklep zależy na wysokim wypozycjonowaniu w wyszukiwarce, bo to się przekłada bezpośrednio na statystyki. Jak zadbać o teksty, które będą przynosiły nam odpowiedni ruch w witrynie? Do dyspozycji mamy narzędzia, które nam w tym pomagają. Część z nich jest bezpłatna.
Spis treści
Jakie bezpłatne narzędzia SEO są przydatne?
Z pomocą przychodzą nam zarówno narzędzia, które pozwalają nam analizować ruch na stronie, jak również te, które pomagają w wyborze słów kluczowych oraz mówiące nam o trendach.
Google Analytics
To najbardziej znane narzędzie do analizy ruchu na stronie. Możemy tam oczywiście sprawdzać ogólny ruch, czyli okresową ilość użytkowników i odsłon, ale również wyciągać bardziej szczegółowe analizy, jak to skąd ruch pochodzi (w tym, czy jest on wynikiem dobrego pozycjonowania), które strony cieszą się największą popularnością i w jakim czasie. Istotną informacją jest także współczynnik odrzuceń.
Google Search Console
To narzędzie, które pomoże nam w analizie strony internetowej. Dzięki niemu możemy sprawdzić, jak nasza witryna się indeksuje, ale dla osoby piszącej materiały ważne są informacje o tym, na jakie frazy dana witryna jest widoczna w wyszukiwarce i jakie wyniki dzięki temu osiąga.
Zobaczcie także: Ścieżka kariery specjalisty ds. SEM
Google Trends
To narzędzie, które nam pomaga planować treści na stronie, ponieważ pokazuje, jakie frazy są popularne w danym okresie w roku, jakie zdobywają popularność oraz jak popularność trendów rozkłada się w danych regionach.
Answer the Public
To narzędzie, które pomaga nam wybrać frazę kluczową do naszych materiałów. Po jej wpisaniu dostaniemy od razu pełną mapę z pytaniami, które najczęściej są wpisywane przez użytkowników. Dzięki temu narzędziu możemy znaleźć tematy na kilka artykułów, lub stworzyć konspekt jednego z nich.
Screaming Frog SEO Spider
To narzędzie występuje w wersji bezpłatnej i płatnej. Początkującej stronie, na której jeszcze nie ma zbyt wielu tekstów wystarczy wersja bezpłatna. Dzięki niemu możemy przeprowadzić audyt do 500 linków. Pomaga nam sprawdzić m.in. nagłówki, alty obrazów, tytuły, metaopisy. Z jego użyciem możemy też przeanalizować np. czas wczytywania strony, co jest ważne nie tylko ze względu na wyszukiwarkę, ale też na użytkownika.
Zobaczcie także: Content marketing: Skuteczne narzędzia, które pomagają w pracy
Ubersuggest
To następne popularne, darmowe narzędzie SEO, które pozwala nam na badanie słów kluczowych. Po przejściu na stronę trzeba tylko pamiętać o zmianie kraju na Polskę, jeśli tworzycie materiały na polski serwis. Po wpisaniu interesującej nas frazy dostajemy informację nie tylko o popularności hasła oraz frazy powiązane, ale także czy ruch pochodzi z wersji mobilnej czy desktopu.
SEO Minion
To z kolei rozszerzenie, które instalujemy do przeglądarki. Pozwala nam na analizę zawartości strony pod kątem tytułów, opisów, nagłówków, czy obrazów, ale też tego, czy nasze linki są uszkodzone. Co ciekawe, dzięki niemu możemy też analizować konkurencję.
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Dan Counsell
Komentarze