Umowa o pracę na czas nieokreślony w 2025 roku – kompleksowy przewodnik dla pracowników i pracodawców

Prezes UOKiK wydał decyzję w sprawie ukarania influencerów za brak współpracy z Urzędem. Kary pieniężne łącznie wynoszą 139 tys. zł. Konsekwencje poniesie 6 osób. Decyzje nie są prawomocne.
Urząd chce zweryfikować, czy influencerzy odpowiednio oznaczają treści reklamowe, aby internauci doskonale wiedzieli, że mają do czynienia z reklamą, lub z obiektywną oceną produktu/usługi przez influencera. W tym celu we wrześniu 2021 roku UOKiK skierował wystąpienia do kilkudziesięciu najpopularniejszych polskich influencerów. Mieli oni dostarczyć urzędowi dokumenty, które pozwoliłyby na zbadanie tego zjawiska.
Sprawdziliśmy m.in. z czego konkretnie wynikają zaniedbania w oznaczaniu postów sponsorowanych – kiedy winę ponosi twórca, a kiedy ukrycia charakteru reklamy wymaga sam zleceniodawca. Niezbędne było więc pozyskanie odpowiedzi twórców na konkretne pytania lub przesłanie nam odpowiednich dokumentów – powiedział Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Jednak nie wszyscy influencerzy zareagowali na wezwanie UOKiK. Powodów mogło być wiele, od choćby zwykłego niedopatrzenia. Urząd jednak postanowił zareagować na brak współpracy za strony influencerów.
Zadaliśmy im pytania, poprosiliśmy o dokumenty. Liczyliśmy na ich dobrą wolę, jednak część nie odpowiadała, unikała przedstawienia dokumentów lub nie odbierała korespondencji – czytamy na Instagramie UOKiK.
Lista influencerów, która została ukarana:
________________________________________________________________________________________________
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Laura Chouette
Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska
Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.
Komentarze