Zakres obowiązków będzie obejmował m.in.:
· organizowanie i prowadzenie prawidłowej rachunkowości Instytutu Adama Mickiewicza, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o rachunkowości;
· nadzór nad pracą Wydziału Księgowości i Płac w szczególności prawidłowością naliczeń składek ZUS, PPK, odpisów na ZFŚS, podatków, prawidłowością księgowań, oraz współpraca z Wydziałem Kontrolingu w zakresie prawidłowego rozliczania dotacji podmiotowej, celowych, projektów UE;
· opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji środków trwałych, przyjętych zasad polityki rachunkowości, planu finansowego itp.;
· zarządzanie operacyjne finansami instytucji, wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, zapewnienie płynności finansowej i bezpieczeństwa finansowego jednostki w odniesieniu do budżetu oraz gospodarowanie mieniem IAM;
· ocenianie pod względem formalno-rachunkowym wszelkich zobowiązań finansowych, w tym umów rodzących skutki finansowe;
· organizowanie obiegu dokumentów księgowych w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych z uwzględnieniem ochrony mienia Instytutu;
· terminowe sporządzanie i wysyłanie obowiązujących sprawozdań statystycznych, sprawozdań finansowych oraz sprawozdań wymaganych przez Organizatora (MKIDN) , a także planów finansowych Instytutu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi organów nadzorujących Instytut;
Od Kandydatów i Kandydatek oczekujemy:
· wykształcenia wyższego kierunkowego (finanse, rachunkowość, ekonomia),
· co najmniej 6-letniego stażu pracy na stanowisku finansowym, w tym minimum 2-letniego doświadczenia na stanowiskach kierowniczych lub samodzielnych;
· znajomość oprogramowania finansowo-księgowego Symfonia, Płatnik oraz pakietu MS Office
· praktycznej znajomości przepisów dotyczących rachunkowości, finansów publicznych, zamówień publicznych, zasad rachunkowości i ustaw podatkowych,
· znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych i rachunkowości;
· planowania i myślenia strategicznego, radzenia sobie z presją, zorientowania na osiąganie celów i identyfikacji z misją Instytutu,
· umiejętność prawidłowego rozliczania faktur zagranicznych (w szczególności import usług i podatek u źródła)
· znajomość zasad rozliczania umów o dzieło i umów cywilnoprawnych w tym z cudzoziemcami
· umiejętności pracy w zespole, komunikatywności, rzetelności i terminowości,
· dobrej znajomości języka angielskiego.
Dodatkowym atutem będzie:
· doświadczenie zawodowe w instytucjach sektora kultury
· znajomość nowoczesnych narzędzi zarządzania finansami w sektorze publicznym
Oferujemy:
· zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę w renomowanej instytucji kultury,
· świadczenia z ZFŚS (m.in. dofinansowanie do wypoczynku pracownika i jego dzieci),
· możliwość wykupienia opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny,
· dofinansowanie zakupu okularów korekcyjnych/soczewek,
· dobre relacje w zespole zaangażowanych i doświadczonych specjalistów,
· możliwość uczestniczenia w budowaniu instytucji zajmującej się promocją polskiej kultury,
· lokalizację biura w centrum Warszawy (ul. Mokotowska),
· parking dla rowerów.
Prosimy o przesyłania aplikacji do 25 maja 2025 r.
Zastrzegamy sobie prawo do odpowiedzi wyłącznie na wybrane oferty.
Rekomendowane oferty