Ekspert/ Ekspertka ds. komunikacji i promocji
Górczewska 8, Warszawa
Instytut Badań Edukacyjnych
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 380 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
Aktualnie Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, poszukuje na stanowisko:
Ekspert/ Ekspertka ds. komunikacji i promocji
Wymiar etatu: 1,0 (pełny etat)
Nr ref.: IBE PIB/ZKO/206/Ekspert ds. komunikacji i promocji/2209/2025/BIP
Miejsce wykonywania pracy: siedziba IBE PIB oraz miejsce wskazane przez Pracownika/Pracowniczkę
Zakres obowiązków:
Ekspert/ Ekspertka ds. komunikacji i promocji będzie ściśle współpracować w zakresie realizacji planowanych działań z kierownikiem i pozostałymi członkami zespołu oraz pracownikami zespołu odpowiadającego za przygotowanie, tworzenie, aktualizację, wdrożenie i monitoring realizacji podstaw programowych kształcenia ogólnego oraz podstaw programowych kształcenia w zawodach, a także za zapewnienie wsparcia eksperckiego i doradczego z tych obszarów.
Do zadań należeć będzie m.in.:
realizacja strategii działań medialnych: prowadzenie działań informacyjnych, wizerunkowych, medialnych, komunikacyjnych;
realizacja i monitorowanie kampanii w zakresie komunikacji zmian w systemie edukacji;
inicjowanie i utrzymanie stałych, pozytywnych relacji z mediami i interesariuszami systemu edukacji;
bieżące kontakty z mediami (sporządzanie komunikatów/ notatek prasowych, organizacja briefingów i konferencji prasowych);
inicjowanie i samodzielna realizacja zadań merytorycznych zgodnych z koncepcją realizacji celów Zespołu, w tym inicjowanie nowych form komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, dobór efektywnych narzędzi oraz metodyki;
systematyczny przegląd mediów z wykorzystaniem monitoringu mediów i Internetu;
udział w pracach koncepcyjnych oraz realizacja działań związanych z przygotowaniem materiałów upowszechniających, wpisów w mediach społecznościowych;
bieżąca współpraca z MEN i instytucjami podległymi oraz nadzorowanymi w zakresie realizacji celów zespołu;
dbałość merytoryczna związana z przygotowywaniem niezbędnej dokumentacji, w tym merytorycznej części dokumentacji przetargowej dotyczącej zamówień publicznych na realizację usług zewnętrznych zaplanowanych w zespole, współpraca z wykonawcą/wykonawcami;
za zgodą pracownika, w ramach posiadanych przez niego umiejętności, może on być skierowany do wzięcia udziału w wydarzeniu, podróży służbowej lub innego rodzaju aktywności w ramach innego przedsięwzięcia lub projektu IBE PIB.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:
wykształcenie wyższe: mile widziane wykształcenie z zakresu PR-u, marketingu lub komunikacji społecznej;
minimum 4 lata doświadczenia w pracy w komunikacji zewnętrznej;
swoboda wystąpień publicznych;
sprawne posługiwanie się słowem pisanym, umiejętność dostosowania komunikatu do różnych grup odbiorców;
znajomość trendów PR-owych i tendencji na rynku mediów;
bardzo dobra organizacja pracy własnej;
zdolności analityczne;
odporność na stres;
wysokie umiejętności komunikacyjne, umiejętność współpracy w zespole.
Dodatkowe wymagania:
doświadczenie w pracy w obszarze edukacji i znajomość rynku edukacyjnego;
mile widziana znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
Oferujemy:
pakiet benefitów, tj. karta Medicover Sport, ZFŚS;
możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;
bezpłatny parking dla pracowników;
pracę w zespole dzielącym się wiedzą;
zatrudnienie w instytucie badawczym o długiej tradycji i bogatym doświadczeniu.
Warunki zatrudnienia:
zatrudnienie na umowę o pracę;
umowa na 3-miesięczny okres próbny (kolejna umowa na czas określony);
miejsce wykonywania pracy: siedziba IBE PIB oraz miejsce wskazane przez pracownika (praca hybrydowa);
wymiar etatu: 1,0 (pełny etat);
system czasu pracy: podstawowy.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz opcjonalnie listu motywacyjnego w terminie do 21.10.2025 r. poprzez link.
Informujemy, że skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi kandydatami i kandydatkami.
W przypadku wyboru kandydata do zatrudnienia zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia procesu rekrutacji.
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.
Informacje RODO znajdują się na naszej stronie internetowej RODO IBE PIB
Informujemy, że w IBE PIB obowiązuje wewnętrzna procedura zgłoszeń naruszenia prawa PROCEDURA ZGŁOSZEŃ.
Informujemy, że w IBE PIB wprowadzono STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) to instytucja zajmująca się prowadzeniem badań edukacyjnych oraz analizami związanymi z systemem oświaty w Polsce. Instytut wspiera rozwój edukacji poprzez dostarczanie rzetelnych danych i rekomendacji dla polityki oświatowej.
Ekspert/ Ekspertka ds. komunikacji i promocji
Ekspert/ Ekspertka ds. komunikacji i promocji
Górczewska 8, Warszawa
Instytut Badań Edukacyjnych