Ekspert/ Ekspertka ds. komunikacji i promocji

Marketing

Ekspert/ Ekspertka ds. komunikacji i promocji

Marketing

Górczewska 8, Warszawa

Instytut Badań Edukacyjnych

Pełny etat
UoP
Starszy specjalista / Senior
Praca hybrydowa

Wymagane umiejętności

PR/public relations
marketing
komunikacja społeczna
Komunikacja Zewnętrzna
wystąpienia publiczne
rynek mediów

Mile widziane

rynek edukacyjny
język angielski

Opis stanowiska

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 380 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.


Aktualnie Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, poszukuje na stanowisko:


Ekspert/ Ekspertka ds. komunikacji i promocji

Wymiar etatu: 1,0 (pełny etat)

Nr ref.: IBE PIB/ZKO/206/Ekspert ds. komunikacji i promocji/2209/2025/BIP

Miejsce wykonywania pracy: siedziba IBE PIB oraz miejsce wskazane przez Pracownika/Pracowniczkę



Zakres obowiązków:

Ekspert/ Ekspertka ds. komunikacji i promocji będzie ściśle współpracować w zakresie realizacji planowanych działań z kierownikiem i pozostałymi członkami zespołu oraz pracownikami zespołu odpowiadającego za przygotowanie, tworzenie, aktualizację, wdrożenie i monitoring realizacji podstaw programowych kształcenia ogólnego oraz podstaw programowych kształcenia w zawodach, a także za zapewnienie wsparcia eksperckiego i doradczego z tych obszarów.


Do zadań należeć będzie m.in.:

  • realizacja strategii działań medialnych: prowadzenie działań informacyjnych, wizerunkowych, medialnych, komunikacyjnych;

  • realizacja i monitorowanie kampanii w zakresie komunikacji zmian w systemie edukacji;

  • inicjowanie i utrzymanie stałych, pozytywnych relacji z mediami i interesariuszami systemu edukacji;

  • bieżące kontakty z mediami (sporządzanie komunikatów/ notatek prasowych, organizacja briefingów i konferencji prasowych); 

  • inicjowanie i samodzielna realizacja zadań merytorycznych zgodnych z koncepcją realizacji celów Zespołu, w tym inicjowanie nowych form komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, dobór efektywnych narzędzi oraz metodyki;

  • systematyczny przegląd mediów z wykorzystaniem monitoringu mediów i Internetu;

  • udział w pracach koncepcyjnych oraz realizacja działań związanych z przygotowaniem materiałów upowszechniających, wpisów w mediach społecznościowych;

  • bieżąca współpraca z MEN i instytucjami podległymi oraz nadzorowanymi w zakresie realizacji celów zespołu;

  • dbałość merytoryczna związana z przygotowywaniem niezbędnej dokumentacji, w tym merytorycznej części dokumentacji przetargowej dotyczącej zamówień publicznych na realizację usług zewnętrznych zaplanowanych w zespole, współpraca z wykonawcą/wykonawcami;

  • za zgodą pracownika, w ramach posiadanych przez niego umiejętności, może on być skierowany do wzięcia udziału w wydarzeniu, podróży służbowej lub innego rodzaju aktywności w ramach innego przedsięwzięcia lub projektu IBE PIB.


Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:

  • wykształcenie wyższe: mile widziane wykształcenie z zakresu PR-u, marketingu lub komunikacji społecznej;

  • minimum 4 lata doświadczenia w pracy w komunikacji zewnętrznej;

  • swoboda wystąpień publicznych;

  • sprawne posługiwanie się słowem pisanym, umiejętność dostosowania komunikatu do różnych grup odbiorców;

  • znajomość trendów PR-owych i tendencji na rynku mediów;

  • bardzo dobra organizacja pracy własnej;

  • zdolności analityczne;

  • odporność na stres;

  • wysokie umiejętności komunikacyjne, umiejętność współpracy w zespole.


Dodatkowe wymagania:

  • doświadczenie w pracy w obszarze edukacji i znajomość rynku edukacyjnego;

  • mile widziana znajomość języka angielskiego na poziomie B2.


Oferujemy:

  • pakiet benefitów, tj. karta Medicover Sport, ZFŚS;

  • możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;

  • bezpłatny parking dla pracowników;

  • pracę w zespole dzielącym się wiedzą;

  • zatrudnienie w instytucie badawczym o długiej tradycji i bogatym doświadczeniu.



Warunki zatrudnienia:

  • zatrudnienie na umowę o pracę; 

  • umowa na 3-miesięczny okres próbny (kolejna umowa na czas określony);

  • miejsce wykonywania pracy: siedziba IBE PIB oraz miejsce wskazane przez pracownika (praca hybrydowa);

  • wymiar etatu: 1,0 (pełny etat);

  • system czasu pracy: podstawowy.


Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz opcjonalnie listu motywacyjnego w terminie do 21.10.2025 r. poprzez link.


Informujemy, że skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi kandydatami i kandydatkami.

W przypadku wyboru kandydata do zatrudnienia zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia procesu rekrutacji.



Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.

Informacje RODO znajdują się na naszej stronie internetowej RODO IBE PIB    

Informujemy, że w IBE PIB obowiązuje wewnętrzna procedura zgłoszeń naruszenia prawa PROCEDURA ZGŁOSZEŃ.

Informujemy, że w IBE PIB wprowadzono STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH



Oferta dodana: 24.09.2025

Poznaj pracodawcę

Instytut Badań Edukacyjnych

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) to instytucja zajmująca się prowadzeniem badań edukacyjnych oraz analizami związanymi z systemem oświaty w Polsce. Instytut wspiera rozwój edukacji poprzez dostarczanie rzetelnych danych i rekomendacji dla polityki oświatowej.

Zobacz profil firmy
Lokalizacja biura

Ekspert/ Ekspertka ds. komunikacji i promocji

Aplikuj na ofertę pracy

Ekspert/ Ekspertka ds. komunikacji i promocji

Górczewska 8, Warszawa

Instytut Badań Edukacyjnych

Aplikując zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego. Informujemy, że administratorem danych jest Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy z siedzibą w Warszawie (01-180), przy u... WięcejThis site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
REKLAMA: RocketJobs poleca