Dla naszego klienta, dużego podmiotu z sektora dystrybucyjnego, poszukujemy doświadczonej, kompetentnej i zaangażowanej osobny na stanowisko Główny/a Księgowy/a. Kandydat_ka w tej roli będzie odpowiedzialny_a za prowadzenie pełnej księgowości spółki, w tym sprawozdawczość statutową (UoR) i podatkową oraz zarządzanie zespołem. Poszukujemy osoby z doświadczeniem w podmiotach z sektora handlowego (magazyn, import, eksport, transakcje walutowe etc.), która jest gotowa na wprowadzenie zmian w zakresie księgowości (m.in. automatyzacja, robotyzacja i digitalizacja procesów, skrócenie czasu zamknięcia miesiąca, rozwój merytoryczny zespołu).
- Zapewnienie zgodności ksiąg rachunkowych z obowiązującymi przepisami UoR oraz przepisami prawa podatkowego;
- Zarządzanie zespołem księgowym, w tym sprawne delegowanie i rozliczanie zadań oraz rozwój pracowników w obszarze kompetencji twardych i miękkich;
- Kompleksowa koordynacja procesów zamknięcia miesiąca i roku, w tym przygotowywanie comiesięcznych raportów finansowych;
- Zapewnienie poprawności i terminowości sprawozdawczości statutowej, podatkowej i prawnej (obowiązek raportowania do US, NBP, GUS, inne);
- Monitorowanie zmian w krajowym prawie podatkowym oraz informowanie i koordynowanie zmian w organizacji;
- Reprezentacja Spółek przed krajowymi jednostkami kontroli finansowo-podatkowej;
- Bezpośrednia współpraca z Dyrektorem Finansowym;
- Udział w projektach funkcyjnych i cross-funkcyjnych zorientowanych na wdrożenia i optymalizacje procesów księgowych;
- Współpraca z innymi działami w firmie;
- Zadania wynikające z audytu procesów wewnętrznych.
- Wykształcenie wyższe ekonomiczne (Finanse i Rachunkowość, Ekonomia lub pokrewne);
- Uprawnienia Biegłego Rewidenta/Doradcy Podatkowego/certyfikat ACCA będę mile widziane;
- 3-5-letnie doświadczenie na analogicznym stanowisku w organizacji z sektora handlowego (warunek konieczny);
- Bardzo dobra teoretyczna i praktyczna wiedza z obszaru rachunkowości finansowej (UoR) i podatkowej;
- Wysokie umiejętności menedżerskie i doświadczenie w zarządzaniu zespołem;
- Mile widziana znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie komunikatywnym;
- Bardzo dobra znajomość MS Office (w tym zaawansowany MS Excel), doświadczenie w pracy na systemie klasy ERP;
- Mile widziane doświadczenie we wdrażaniu EOD oraz automatyzacji i robotyzacji procesów w obszarze księgowości, wprowadzaniu usprawnień i optymalizacji;
- Wysokie umiejętności w obszarze komunikacji, przedsiębiorczość, inicjatywa, nastawienie na optymalizację/automatyzację procesów księgowych, doskonała organizacja pracy własnej i zespołu, odpowiedzialność i terminowość
- Gotowość do pracy stacjonarnej w Toruniu - warunek konieczny.
- Praca w stabilnej i nadal rozwijającej się firmie, będącej jednym z liderów rynku;
- Możliwość realnego rozwoju w innowacyjnej organizacji, która dba o pracowników;
- Długofalowe i stabilne warunki zatrudnienia w ramach umowy o pracę (UoP);
- Pakiet benefitów pozapłacowych dla pracowników i ich najbliższych;
- Atrakcyjne wynagrodzenie, adekwatne do posiadanego doświadczenia i kompetencji.