Zakres zadań:
Zarządzanie całym cyklem realizacji inwestycji infrastrukturalnych w branży kolejowej – od fazy inicjacji, przez etap projektowania, pozyskiwania decyzji administracyjnych, aż po realizację i odbiór robót budowlanych.
Nadzór nad pracą firm zewnętrznych realizujących opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonawstwo robót budowlanych, w tym weryfikacja postępu prac, jakości, zgodności z harmonogramem i zakresem umów.
Koordynacja współpracy z instytucjami i podmiotami branży kolejowej – m.in. PKP PLK, PKP S.A., UTK, operatorami bocznic, przewoźnikami kolejowymi, oraz z organami administracji publicznej (RDOŚ, WINB, wojewoda, starosta.
Przygotowanie, udział i prowadzenie postępowań przetargowych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych – w zakresie wyboru projektantów, wykonawców robót, inspektorów nadzoru oraz innych usługodawców.
Weryfikacja i opiniowanie dokumentacji projektowej, kosztorysowej i przetargowej, w tym zapewnienie jej zgodności z przepisami, wymaganiami inwestora i normami branżowymi.
Monitorowanie harmonogramu, budżetu i zakresu realizacji projektów, w tym identyfikowanie i zarządzanie ryzykami projektowymi.
Sporządzanie raportów, analiz i sprawozdań z realizacji inwestycji na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne (np. do zarządu, instytucji finansujących, organów kontrolnych).
Prowadzenie i dokumentowanie narad koordynacyjnych, spotkań z wykonawcami, projektantami, instytucjami administracji oraz innymi interesariuszami projektu.
Przygotowanie oraz udział w procesie odbioru robót budowlanych i przekazaniu do eksploatacji wybudowanej infrastruktury.
Nadzór nad kompletnością i poprawnością dokumentacji powykonawczej i rozliczeniowej.
Inicjowanie i prowadzenie postępowań w zakresie uzyskiwania niezbędnych uzgodnień, decyzji, pozwoleń, opinii od właściwych organów i instytucji branżowych.
Współpraca z komórkami wewnętrznymi zamawiającego – w zakresie zamówień publicznych, finansów, prawa, przygotowania do eksploatacji i rozliczeń.
Wdrażanie i nadzór nad stosowaniem przepisów prawa, standardów technicznych oraz procedur wewnętrznych w trakcie realizacji projektów.
Podejmowanie działań zaradczych i naprawczych w przypadku zgłoszonych problemów.
Współpraca z inspektorami nadzoru, projektantami i wykonawcami.
Wymagania:
Wykształcenie wyższe techniczne (preferowane: budownictwo, inżynieria lądowa, transport kolejowy, infrastruktura transportu).
Doświadczenie w prowadzeniu projektów infrastrukturalnych, w tym w branży kolejowej (np. bocznice, linie kolejowe, obiekty kubaturowe przy infrastrukturze kolejowej).
Doświadczenie w pracy po stronie zamawiającego publicznego, dużego inwestora infrastrukturalnego, generalnego wykonawcy lub nadzoru inwestorskiego.
Udokumentowane zarządzanie projektami obejmującymi współpracę z zewnętrznymi firmami projektowymi i wykonawczymi.
Bardzo dobra znajomość procesu inwestycyjnego w branży kolejowej, w tym etapowania inwestycji, opracowywania i weryfikacji dokumentacji projektowej, pozyskiwania wymaganych decyzji administracyjnych (decyzje środowiskowe, pozwolenia na budowę), realizacji i rozliczania robót budowlanych, udziału w odbiorach technicznych.
Praktyczna znajomość przepisów: prawo budowlane, prawo kolejowe, Prawo zamówień publicznych (PZP), Kodeks postępowania administracyjnego (KPA).
Umiejętność przygotowywania i weryfikowania dokumentów formalno-prawnych, wniosków i raportów wymaganych przez PKP PLK, UTK, RDOŚ, WINB, Wojewodę, Starostę itp.
Umiejętność prowadzenia narad koordynacyjnych i współpracy z jednostkami kolejowymi (np. PKP PLK, PKP S.A., UTK, operatorzy bocznic, przewoźnicy).
Samodzielność w prowadzeniu projektów i podejmowaniu decyzji na etapie realizacji inwestycji.
Umiejętność efektywnej komunikacji i negocjacji z interesariuszami (podmioty kolejowe, administracja publiczna, firmy wykonawcze, projektanci).
Bardzo dobra organizacja pracy własnej i zespołu projektowego.
Umiejętność pracy pod presją czasu i zarządzania wieloma zadaniami jednocześnie.
Umiejętność identyfikowania ryzyk inwestycyjnych oraz opracowywania działań korygujących,
Umiejętność pracy wielozadaniowej, zarządzania zespołem projektowym i współpracy z różnorodnymi interesariuszami.
Umiejętność prowadzenia narad, przygotowywania analiz, zestawień, harmonogramów i raportów.
Mile widziane:
Znajomość narzędzi do harmonogramowania projektów (MS Project,).
Uprawnienia budowlane do kierowania robotami lub nadzorowania robót budowlanych.
Oferujemy:
Pracę u największego pracodawcy na rynku kolejowych przewozów pasażerskich.
Benefity pozapłacowe m.in. zniżka na przejazdy kolejowe, pakiety medyczne i sportowe, dofinansowanie do nauki i szkoleń, dofinansowanie do wczasów.
Wsparcie aktywności sportowych – drużyny firmowe.
Pracę w dynamicznym środowisku.
Narzędzia niezbędne do pracy.
Współpracę w oparciu o umowę o pracę.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Praca w PKP Intercity - PKP Intercity.
Rekomendowane oferty