Kierownik Działu Rozwoju Produktu
Nowa
Inżynieria

Kierownik Działu Rozwoju Produktu

Rodzaj pracy
Pełny etat
Doświadczenie
Manager/C-level
Forma zatrudnienia
UoP, B2B
Tryb pracy
Praca stacjonarna
Smay Sp. z o.o.

Smay Sp. z o.o.

SMAY dynamiczna firma, która od ponad 35 lat zajmuje się tworzeniem innowacyjnych rozwiązań w obszarze HVAC. Nasza firma stawia na rozwój talentów, oferując inspirujące środowisko pracy, które sprzyja kreatywności i współpracy. Jako część zespołu SMAY, pracownicy mają możliwość uczestniczenia w projektach o dużym znaczeniu, wpływających na komfort i zdrowie użytkowników przestrzeni. Cenimy wiedzę i pasję, a także wspieramy ciągły rozwój zawodowy, oferując szkolenia oraz możliwość pracy z najnowocześniejszymi technologiami. Dołącz do nas i rozwijaj swoją karierę w dynamicznym i przyjaznym środowisku!

Zobacz profil pracodawcy

Wymagane umiejętności

polski C2

angielski B2

komunikatywność i raportowanie

zarządzanie zespołem

analityczne myślenie

Mile widziane

znajmość branży HVAC

Opis stanowiska

Poszukujemy dynamicznej i doświadczonej osoby na stanowisko Kierownika Działu Rozwoju Produktu, która będzie kluczowym liderem w naszej firmie. Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za strategiczne kierowanie działem innowacji i rozwoju nowych produktów, z naciskiem na efektywne zarządzanie zespołem oraz optymalizację procesów.

Dział obecni liczy łącznie 20 specjalistów, podzielonych na 3 piony prowadzone przez Liderów: wentylacji bytowej, systemów przeciwpożarowych i automatyki.

 

Pracując w SMAY będziesz odpowiadać za: 


Zarządzanie zespołem

  • Kierowanie zespołem ok. 20 specjalistów w trzech pionach (wentylacji bytowej, systemów przeciwpożarowych, automatyki) planowanie realizacji wyznaczonych celów i strategii oraz bieżący rozdział obowiązków i zadań.
  • Rozwój kompetencji i motywacja zespołu, planowanie sukcesji, coaching i mentoring.
  • Planowanie rozwoju kadry, szkolenia oraz monitorowanie wyników i ocena pracowników.
  • Kreowanie pozytywnej atmosfery pracy i kultury innowacji.

Zarządzanie projektami i rozwojem produktu

  • Koordynacja realizacji projektów rozwojowych, zapewnienie terminowości i zgodności z wymaganiami jakościowymi.
  • Dobór właściwej metodyki zarządzania w zależności od rodzaju projektu (Waterfall, Agile itp.)
  • Współpraca z działami technologicznymi i produkcyjnymi, aby zapewnić płynną implementację nowych rozwiązań.
  • Wdrażanie nowych technologii i rozwiązań, które zwiększają konkurencyjność i innowacyjność firmy.

Zarządzanie finansami i optymalizacja kosztów

  • Zarządzanie budżetem działu, planowanie finansowe i kontrola wydatków.
  • Analiza kosztów i szukanie rozwiązań obniżających koszty przy jednoczesnym utrzymaniu jakości i innowacyjności.
  • Świadomość kosztowa i podejmowanie decyzji z uwzględnieniem wpływu finansowego.

Strategię rozwoju i innowacje

  • Opracowywanie i wdrażanie strategii rozwojowej działu zwiększających wydajność zespołów i dostosowanie do celów firmy.
  • Identyfikacja nowych trendów i technologii rynkowych, analiza konkurencji i możliwości rozwoju.
  • Tworzenie i zarządzanie portfelem projektów innowacyjnych oraz optymalizujących koszty wytwarzania.

Optymalizację procesów i efektywność operacyjną

  • Analiza i usprawnianie procesów pracy wewnątrz działu.
  • Wprowadzanie narzędzi i metodologii zwiększających efektywność i skracających czas realizacji projektów.
  • Zarządzanie jakością i ciągłe doskonalenie procesów (np. wg metodologii Lean, Six Sigma).
  • Realizacja projektów zgodna z metodami DFM i DFA

Komunikację i relacje z klientami

  • Budowa i utrzymywanie doskonałych relacji z kluczowymi klientami oraz partnerami.
  • Przedstawianie i negocjowanie rozwiązań technicznych, ofert i wsparcia technicznego.
  • Wewnętrzna i zewnętrzna prezentacja działań rozwojowych oraz raportowanie wyników.


W pracy na tym stanowisku pomogą Ci: 


  • Wykształcenie techniczne (preferowane kierunki związane z inżynierią, konstrukcją maszyn, automatyką, elektroniką, mechatroniką lub pokrewne).
  • Min. 5 lat doświadczenia na podobnym stanowisku, najlepiej w branży HVAC, automatyce czy pokrewnych.
  • Doświadczenie w zarządzaniu zespołem dużych rozmiarów (min. 20 osób).
  • Umiejętności efektownego zarządzania projektami i procesami.
  • Umiejętność pracy pod presją czasu.
  • Mile widziane certyfikaty zarządzania projektami np. PRINCE2®, Agile
  • Doświadczenie w zarządzaniu budżetem.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie min. C1
  • Znajomość narzędzi do zarządzania projektami (WBS, wykres Gantta, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie zasobami itp. ) oraz programu SolidWorks.
  • Doskonałe umiejętności komunikacyjne (w relacji z zespołem, klientami i partnerami).
  • Umiejętność efektywnego zbierania i prezentowania informacji, raportowanie do przełożonego.
  • Umiejętność tworzenia strategii rozwoju i wprowadzania innowacji.
  • Umiejętność motywowania zespołu, planowania sukcesji, rozwijania kompetencji pracowników.
  • Świadomość kosztów i ich wpływu na działalność firmy.


Dodatkowo premiujemy za:


  • Posiadane certyfikaty zarządzania projektami np. PRINCE2®, Agile
  • Znajomość branży: Doświadczenie w branży HVAC będzie dodatkowym atutem.


Oferujemy:


  • pracę w kreatywnym środowisku, gdzie Twoje pomysły będą mile widziane!
  • dużą autonomię oraz możliwość wprowadzania własnych rozwiązań.
  • zespół pełen zaangażowanych i zmotywowanych ludzi, którzy są gotowi wspierać Twoje działania.
  • atrakcyjną współpracę na podstawie umowy o pracę lub na B2B,
  • komfortowe i nowoczesne biuro pod Krakowem (Podłęże k. Niepołomic),
  • atrakcyjny pakiet benefitów (m.in. pakiet sportowy, kurs języka angielskiego, ubezpieczenie grupowe, siłownia),
  • dofinansowanie posiłków w ramach firmowej kantyny,
  • niezbędne narzędzia do realizacji zadań,
  • codzienne wsparcie specjalistów,
  • imprezy integracyjne.


Jak będzie wyglądać proces rekrutacyjny?


  1. Selekcja CV - do 17.06.2025
  2. Video-rozmowa - prześlemy Ci 6 nietrudnych pytań a Ty będziesz mieć 48 godzin, by odpowiedzieć (nagrać swoje odpowiedzi) w dowolnym czasie - chodzi nam o to, by lepiej Cię poznać i poczuć "vibe" - na Wasze odpowiedzi czekamy do 22.06.2025
  3. Krótkie zadanie rekrutacyjne typu case study oraz spotkanie na rozmowę w naszym biurze, by je omówić - naprawdę zależy nam na bliższy poznaniu Ciebie - tu porozmawiamy o Twoim zadaniu, doświadczeniu i omówimy wzajemne oczekiwania wobec tej roli. - w okresie 22.06-06.07.2025
  4. Spotkanie z liderami zespołu on-line - to ważne, by wiedzieć, w co się pakujesz ;) a zespół miał okazję Cię poznać przed ostateczną decyzją o współpracy. w okresie 06.07.2025 - 13.07.2025
  5. Oferta - 14.07-16.07.2025

Rekomendowane oferty

Kierownik robót - Inżynier budowy br. konstrukcyjno- budowlanej

Nowa
AB Industry
Będzin
wykształcenie techniczne
prawo jazdy kat. B
Nowa