Poszukujemy dynamicznej i doświadczonej osoby na stanowisko Kierownika Działu Rozwoju Produktu, która będzie kluczowym liderem w naszej firmie. Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za strategiczne kierowanie działem innowacji i rozwoju nowych produktów, z naciskiem na efektywne zarządzanie zespołem oraz optymalizację procesów.
Dział obecni liczy łącznie 20 specjalistów, podzielonych na 3 piony prowadzone przez Liderów: wentylacji bytowej, systemów przeciwpożarowych i automatyki.
Pracując w SMAY będziesz odpowiadać za:
Zarządzanie zespołem
- Kierowanie zespołem ok. 20 specjalistów w trzech pionach (wentylacji bytowej, systemów przeciwpożarowych, automatyki) planowanie realizacji wyznaczonych celów i strategii oraz bieżący rozdział obowiązków i zadań.
- Rozwój kompetencji i motywacja zespołu, planowanie sukcesji, coaching i mentoring.
- Planowanie rozwoju kadry, szkolenia oraz monitorowanie wyników i ocena pracowników.
- Kreowanie pozytywnej atmosfery pracy i kultury innowacji.
Zarządzanie projektami i rozwojem produktu
- Koordynacja realizacji projektów rozwojowych, zapewnienie terminowości i zgodności z wymaganiami jakościowymi.
- Dobór właściwej metodyki zarządzania w zależności od rodzaju projektu (Waterfall, Agile itp.)
- Współpraca z działami technologicznymi i produkcyjnymi, aby zapewnić płynną implementację nowych rozwiązań.
- Wdrażanie nowych technologii i rozwiązań, które zwiększają konkurencyjność i innowacyjność firmy.
Zarządzanie finansami i optymalizacja kosztów
- Zarządzanie budżetem działu, planowanie finansowe i kontrola wydatków.
- Analiza kosztów i szukanie rozwiązań obniżających koszty przy jednoczesnym utrzymaniu jakości i innowacyjności.
- Świadomość kosztowa i podejmowanie decyzji z uwzględnieniem wpływu finansowego.
Strategię rozwoju i innowacje
- Opracowywanie i wdrażanie strategii rozwojowej działu zwiększających wydajność zespołów i dostosowanie do celów firmy.
- Identyfikacja nowych trendów i technologii rynkowych, analiza konkurencji i możliwości rozwoju.
- Tworzenie i zarządzanie portfelem projektów innowacyjnych oraz optymalizujących koszty wytwarzania.
Optymalizację procesów i efektywność operacyjną
- Analiza i usprawnianie procesów pracy wewnątrz działu.
- Wprowadzanie narzędzi i metodologii zwiększających efektywność i skracających czas realizacji projektów.
- Zarządzanie jakością i ciągłe doskonalenie procesów (np. wg metodologii Lean, Six Sigma).
- Realizacja projektów zgodna z metodami DFM i DFA
Komunikację i relacje z klientami
- Budowa i utrzymywanie doskonałych relacji z kluczowymi klientami oraz partnerami.
- Przedstawianie i negocjowanie rozwiązań technicznych, ofert i wsparcia technicznego.
- Wewnętrzna i zewnętrzna prezentacja działań rozwojowych oraz raportowanie wyników.
W pracy na tym stanowisku pomogą Ci:
- Wykształcenie techniczne (preferowane kierunki związane z inżynierią, konstrukcją maszyn, automatyką, elektroniką, mechatroniką lub pokrewne).
- Min. 5 lat doświadczenia na podobnym stanowisku, najlepiej w branży HVAC, automatyce czy pokrewnych.
- Doświadczenie w zarządzaniu zespołem dużych rozmiarów (min. 20 osób).
- Umiejętności efektownego zarządzania projektami i procesami.
- Umiejętność pracy pod presją czasu.
- Mile widziane certyfikaty zarządzania projektami np. PRINCE2®, Agile
- Doświadczenie w zarządzaniu budżetem.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie min. C1
- Znajomość narzędzi do zarządzania projektami (WBS, wykres Gantta, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie zasobami itp. ) oraz programu SolidWorks.
- Doskonałe umiejętności komunikacyjne (w relacji z zespołem, klientami i partnerami).
- Umiejętność efektywnego zbierania i prezentowania informacji, raportowanie do przełożonego.
- Umiejętność tworzenia strategii rozwoju i wprowadzania innowacji.
- Umiejętność motywowania zespołu, planowania sukcesji, rozwijania kompetencji pracowników.
- Świadomość kosztów i ich wpływu na działalność firmy.
Dodatkowo premiujemy za:
- Posiadane certyfikaty zarządzania projektami np. PRINCE2®, Agile
-
Znajomość branży: Doświadczenie w branży HVAC będzie dodatkowym atutem.
Oferujemy:
-
pracę w kreatywnym środowisku, gdzie Twoje pomysły będą mile widziane!
-
dużą autonomię oraz możliwość wprowadzania własnych rozwiązań.
-
zespół pełen zaangażowanych i zmotywowanych ludzi, którzy są gotowi wspierać Twoje działania.
-
atrakcyjną współpracę na podstawie umowy o pracę lub na B2B,
-
komfortowe i nowoczesne biuro pod Krakowem (Podłęże k. Niepołomic),
-
atrakcyjny pakiet benefitów (m.in. pakiet sportowy, kurs języka angielskiego, ubezpieczenie grupowe, siłownia),
-
dofinansowanie posiłków w ramach firmowej kantyny,
- niezbędne narzędzia do realizacji zadań,
- codzienne wsparcie specjalistów,
- imprezy integracyjne.
Jak będzie wyglądać proces rekrutacyjny?
- Selekcja CV - do 17.06.2025
-
Video-rozmowa - prześlemy Ci 6 nietrudnych pytań a Ty będziesz mieć 48 godzin, by odpowiedzieć (nagrać swoje odpowiedzi) w dowolnym czasie - chodzi nam o to, by lepiej Cię poznać i poczuć "vibe" - na Wasze odpowiedzi czekamy do 22.06.2025
-
Krótkie zadanie rekrutacyjne typu case study oraz spotkanie na rozmowę w naszym biurze, by je omówić - naprawdę zależy nam na bliższy poznaniu Ciebie - tu porozmawiamy o Twoim zadaniu, doświadczeniu i omówimy wzajemne oczekiwania wobec tej roli. - w okresie 22.06-06.07.2025
-
Spotkanie z liderami zespołu on-line - to ważne, by wiedzieć, w co się pakujesz ;) a zespół miał okazję Cię poznać przed ostateczną decyzją o współpracy. w okresie 06.07.2025 - 13.07.2025
- Oferta - 14.07-16.07.2025