TEZEUSZ Książkowy reCommerce
AiK Tezeusz jest liderem rynku antykwarycznego w Polsce z siedzibą główną w Krakowie i 14 placówkami w największych miastach w kraju. W firmie mamy ponad 200 osób, 1,5 mln tytułów w ofercie internetowej i roczne obroty 70 mln zł. Rośniemy średniorocznie 35%. Sprzedajemy książki na swojej platformie tezeusz.pl oraz Allegro i Empik Marketplace. Obecnie przekształcamy się w wieloformatowy e-commerce książkowy napędzany AI oferujący książki papierowe nowe i używane oraz formaty digitalowe e-booki i audiobooki.
Head of eCommerce & Marketing
Cel stanowiska
Staniesz się kluczową postacią w naszej organizacji, ściśle współpracującą z CEO oraz zespołem zarządzającym. Nasza oferta obejmuje stale rozwijany katalog miliona książek - 700 tys. książek używanych i 300 tys. książek nowych (dostępnych zarówno na platformie własnej, jak i na marketplace Allegro i Empik), które trafiają do 800 tys. klientów rocznie, dzięki czemu nasz obrót wynosi 70 milionów złotych.
Główne zadania
· Podejmowanie działań w celu intensyfikacji sprzedaży na marketplace oraz platformie internetowej Tezeusz.pl,
· Optymalizacja procesów sprzedażowych online i strategii marketingowych,
· Utrzymanie i rozwój platformy internetowej (sklep) Tezeusz.pl w celu realizacji kluczowych celów biznesowych,
· Inicjowanie aktywności zwiększających efektywność pozyskiwania, obsługi i utrzymania klientów,
· Zarządzanie relacjami i współpraca z partnerami w segmencie sprzedaży marketplace,
· Tworzenie strategii firmy, rozbudowujących katalog książek do 2 milionów egzemplarzy,
· Optymalizacja strategii zwiększania świadomości marki Tezeusz w segmencie klientów indywidualnych,
· Dostarczanie i analiza trendów rynkowych związanych z działalnością firmy,
· Definiowanie strategii cenowych produktów e-commerce, nadzorowanie wyników sprzedaży w poszczególnych grupach produktowych,
· Współtworzenie strategii i budżetu dla oferty nowych produktów i usług, w tym produktów i usług cyfrowych,
· Analizowanie otoczenia biznesowego, konkurencji i trendów rynkowych, które mogą wpłynąć na funkcjonowanie firmy,
· Nadzór nad zmianami technologicznymi i narzędziami, automatyzacja powtarzalnych procesów sprzedażowych,
· Współpraca z zewnętrznymi dostawcami usług niezbędnych do realizacji celów biznesowych, nadzór nad budżetem.
Profil kandydata/ kandydatki
Nasze oczekiwania:
· Udokumentowane min. 5 letnie doświadczenia na stanowisku zarządczym w zakresie budowania i wdrażania strategii eCommerce,
· Udokumentowane sukcesy w skalowaniu biznesu eCommerce, zwiększaniu przychodów i poprawie rentowności sprzedaży online,
· Doświadczenie w zarządzaniu projektami,
· Kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem oraz doświadczenie w zarządzaniu i efektywnym wdrożeniu dużej platformy eCommerce,
· Gruntowne zrozumienie funkcjonowania eCommerce, w szczególności segmentu marketplace, (Allegro, Empik),
· Umiejętność podejmowania decyzji na bazie danych i faktów,
· Zarządzanie budżetem, zarzadzanie projektami i zespołami projektowymi,
· Umiejętności analityczne,
· Strategiczne spojrzenie na biznes ukierunkowane na długofalowy rozwój i zwiększanie rentowności i przychodów,
· Doświadczenie w zarządzaniu dostawcami,
· Wykształcenie wyższe [Marketing, Zarządzanie],
· Biegła znajomość języka angielskiego - poziom C1,
· Mile widziane doświadczenie w ekspansji sprzedaży online na rynkach zagranicznych,
Narzędzia i kluczowe umiejętności:
· Znajomość MS Office,
· Znajomość trendów technologicznych w ecommerce, w szczególności AI i uczenie maszynowe,
· Technologie bezpieczeństwa ecommerce,
· Praktyczna znajomość zastosowania technologii w eCommerce (platformy, ERP, CRM i inne narzędzia),
· Język. Bardzo dobra znajomość języka angielskiego.
· Dojrzałość emocjonalna,
· Szerokie spojrzenie i myślenie strategiczne połączone z podejściem „hands on”.
· Wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne, elastyczność i otwartość na realizację zadań i projektów w dynamicznym środowisku.
· Otwartość na wyzwania i chęć wprowadzania zmian.
· Chęć poznania i nauczenia się nowej organizacji.
· Wysoka motywacja wewnętrzna, samodzielność, przedsiębiorczość.
Wartości: dążenie do doskonałości, fascynacja książkami jako medium, rozwój talentów, zwinność w działaniu, innowacyjność, otwarci na różnorodność, odpowiedzialni, prospołeczni, proekologiczni.
Co oferujemy
· Premia kwartalna w wysokości do 30 % wartości wynagrodzenia,
· Długoterminową współpracę i możliwość rozwoju zawodowego,
· Budżet szkoleniowy na rozwój i szkolenia zawodowe,
· Narzędzia pracy: laptop, telefon, samochód,
· Dofinansowanie do opieki medycznej i karty sportowej.
AiK Tezeusz jest liderem rynku antykwarycznego w Polsce z siedzibą główną w Krakowie i 14 placówkami w największych miastach w kraju. Zatrudnia 160 pracowników/ współpracowników i ma obroty 50 mln zł rocznie i 1,5 mln tytułów w ofercie internetowej. Rośnie średniorocznie 35%. Swoje, w większości unikatowe, książki sprzedaje w sklepie oryginalnym tezeusz.pl i na platformach Allegro i Empik Marketplace. Obecnie przekształca się w wieloformatowy e-commerce książkowy napędzany AI oferujący książki papierowe nowe i używane oraz formaty digitalowe e-booki i audiobooki. Tezeusz chce przeprowadzić cyfryzację kilka milionów tytułów książek używanych i oferować je w formacie subskrypcyjnym i produktowym. Jesteśmy jedyną firmą w Polsce, która może i chce to zrobić: przejście na pełny wybór formatów digitalowych zrewolucjonizuje krajowy rynek książek. W 2025 rozpoczniemy nasza podróż na wielkie rynki antykwaryczne Europy zaczynając od Czech, żeby sprawdzić, czy możemy je skonsolidować stosując nasze oryginalne know-how zakupowe z sukcesem zastosowane w Polsce.
Wpisujemy się w silne globalne trendy: moda na rzeczy używane, zielona no-waste gospodarka i konsumpcja, e-commerce, intensywne czytanie przez elity i akolitów, formaty digitalowe książek. W 3 -5 lat Tezeusz jako TAIK.com stanie się firmą w pełni napędzaną AI. Połączymy ciekawe tradycje - papier, książka, kultura - z nowoczesnymi trendami technologicznymi i kulturowymi. Udana synergia paradoksów to nasz przepis na holistyczne doświadczenie twórców-konsumentów, któremu trudno będzie się oprzeć.
Silna, wiarygodna, oryginalna i - co najważniejsze - praktykowana Kultura firmy jest absolutnym kluczem do sukcesu firmy mierzonym jakością i pięknem dobra. Pieniądze to jedynie podrzędny, choć konieczny środek do ważniejszych celów i pośredni skutek realizacji głębszych potrzeb klientów, pracowników i interesariuszy firmy. Szanujemy tych, którzy myślą inaczej. Ale nasza droga jest inna. Służba różnorakim sensom życia ludzi i ocalanie Planety to nasz brand.
Netto miesięcznie - B2B
Rekomendowane oferty