Head of eCommerce & Marketing
Marketing

Head of eCommerce & Marketing

Kraków
27 000 - 33 000 PLN/mies.Netto miesięcznie - B2B
27 000 - 33 000 PLN/mies.Netto miesięcznie - B2B
Rodzaj pracy
Pełny etat
Doświadczenie
Manager/C-level
Forma zatrudnienia
B2B
Tryb pracy
Praca stacjonarna
TEZEUSZ Książkowy reCommerce

TEZEUSZ Książkowy reCommerce

AiK Tezeusz jest liderem rynku antykwarycznego w Polsce z siedzibą główną w Krakowie i 14 placówkami w największych miastach w kraju. W firmie mamy ponad 200 osób, 1,5 mln tytułów w ofercie internetowej i roczne obroty 70 mln zł. Rośniemy średniorocznie 35%. Sprzedajemy książki na swojej platformie tezeusz.pl oraz Allegro i Empik Marketplace. Obecnie przekształcamy się w wieloformatowy e-commerce książkowy napędzany AI oferujący książki papierowe nowe i używane oraz formaty digitalowe e-booki i audiobooki.

Zobacz profil pracodawcy

Wymagane umiejętności

angielski B2

CRM

ERP

zarządzanie zespołem

zarządzanie projektami

rynki zagraniczne

AI

e-commerce

Opis stanowiska

Head of eCommerce & Marketing


Cel stanowiska

Staniesz się kluczową postacią w naszej organizacji, ściśle współpracującą z CEO oraz zespołem zarządzającym. Nasza oferta obejmuje stale rozwijany katalog miliona książek - 700 tys. książek używanych i 300 tys. książek nowych (dostępnych zarówno na platformie własnej, jak i na marketplace Allegro i Empik), które trafiają do 800 tys. klientów rocznie, dzięki czemu nasz obrót wynosi 70 milionów złotych.


Główne zadania

· Podejmowanie działań w celu intensyfikacji sprzedaży na marketplace oraz platformie internetowej Tezeusz.pl,

· Optymalizacja procesów sprzedażowych online i strategii marketingowych,

· Utrzymanie i rozwój platformy internetowej (sklep) Tezeusz.pl w celu realizacji kluczowych celów biznesowych,

· Inicjowanie aktywności zwiększających efektywność pozyskiwania, obsługi i utrzymania klientów,

· Zarządzanie relacjami i współpraca z partnerami w segmencie sprzedaży marketplace,

· Tworzenie strategii firmy, rozbudowujących katalog książek do 2 milionów egzemplarzy,

· Optymalizacja strategii zwiększania świadomości marki Tezeusz w segmencie klientów indywidualnych,

· Dostarczanie i analiza trendów rynkowych związanych z działalnością firmy,

· Definiowanie strategii cenowych produktów e-commerce, nadzorowanie wyników sprzedaży w poszczególnych grupach produktowych,

· Współtworzenie strategii i budżetu dla oferty nowych produktów i usług, w tym produktów i usług cyfrowych,

· Analizowanie otoczenia biznesowego, konkurencji i trendów rynkowych, które mogą wpłynąć na funkcjonowanie firmy,

· Nadzór nad zmianami technologicznymi i narzędziami, automatyzacja powtarzalnych procesów sprzedażowych,

· Współpraca z zewnętrznymi dostawcami usług niezbędnych do realizacji celów biznesowych, nadzór nad budżetem.


Profil kandydata/ kandydatki


Nasze oczekiwania:

· Udokumentowane min. 5 letnie doświadczenia na stanowisku zarządczym w zakresie budowania i wdrażania strategii eCommerce,

· Udokumentowane sukcesy w skalowaniu biznesu eCommerce, zwiększaniu przychodów i poprawie rentowności sprzedaży online,

· Doświadczenie w zarządzaniu projektami,

· Kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem oraz doświadczenie w zarządzaniu i efektywnym wdrożeniu dużej platformy eCommerce,

· Gruntowne zrozumienie funkcjonowania eCommerce, w szczególności segmentu marketplace, (Allegro, Empik),

· Umiejętność podejmowania decyzji na bazie danych i faktów,

· Zarządzanie budżetem, zarzadzanie projektami i zespołami projektowymi,

· Umiejętności analityczne,

· Strategiczne spojrzenie na biznes ukierunkowane na długofalowy rozwój i zwiększanie rentowności i przychodów,

· Doświadczenie w zarządzaniu dostawcami,

· Wykształcenie wyższe [Marketing, Zarządzanie],

· Biegła znajomość języka angielskiego - poziom C1,

· Mile widziane doświadczenie w ekspansji sprzedaży online na rynkach zagranicznych,


Narzędzia i kluczowe umiejętności:

· Znajomość MS Office,

· Znajomość trendów technologicznych w ecommerce, w szczególności AI i uczenie maszynowe,

· Technologie bezpieczeństwa ecommerce,

· Praktyczna znajomość zastosowania technologii w eCommerce (platformy, ERP, CRM i inne narzędzia),

· Język. Bardzo dobra znajomość języka angielskiego.

· Dojrzałość emocjonalna,

· Szerokie spojrzenie i myślenie strategiczne połączone z podejściem „hands on”.

· Wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne, elastyczność i otwartość na realizację zadań i projektów w dynamicznym środowisku.

· Otwartość na wyzwania i chęć wprowadzania zmian.

· Chęć poznania i nauczenia się nowej organizacji.

· Wysoka motywacja wewnętrzna, samodzielność, przedsiębiorczość.


Wartości: dążenie do doskonałości, fascynacja książkami jako medium, rozwój talentów, zwinność w działaniu, innowacyjność, otwarci na różnorodność, odpowiedzialni, prospołeczni, proekologiczni.


Co oferujemy

· Premia kwartalna w wysokości do 30 % wartości wynagrodzenia,

· Długoterminową współpracę i możliwość rozwoju zawodowego,

· Budżet szkoleniowy na rozwój i szkolenia zawodowe,

· Narzędzia pracy: laptop, telefon, samochód,

· Dofinansowanie do opieki medycznej i karty sportowej.


AiK Tezeusz jest liderem rynku antykwarycznego w Polsce z siedzibą główną w Krakowie i 14 placówkami w największych miastach w kraju. Zatrudnia 160 pracowników/ współpracowników i ma obroty 50 mln zł rocznie i 1,5 mln tytułów w ofercie internetowej. Rośnie średniorocznie 35%. Swoje, w większości unikatowe, książki sprzedaje w sklepie oryginalnym tezeusz.pl i na platformach Allegro i Empik Marketplace. Obecnie przekształca się w wieloformatowy e-commerce książkowy napędzany AI oferujący książki papierowe nowe i używane oraz formaty digitalowe e-booki i audiobooki. Tezeusz chce przeprowadzić cyfryzację kilka milionów tytułów książek używanych i oferować je w formacie subskrypcyjnym i produktowym. Jesteśmy jedyną firmą w Polsce, która może i chce to zrobić: przejście na pełny wybór formatów digitalowych zrewolucjonizuje krajowy rynek książek. W 2025 rozpoczniemy nasza podróż na wielkie rynki antykwaryczne Europy zaczynając od Czech, żeby sprawdzić, czy możemy je skonsolidować stosując nasze oryginalne know-how zakupowe z sukcesem zastosowane w Polsce.


Wpisujemy się w silne globalne trendy: moda na rzeczy używane, zielona no-waste gospodarka i konsumpcja, e-commerce, intensywne czytanie przez elity i akolitów, formaty digitalowe książek. W 3 -5 lat Tezeusz jako TAIK.com stanie się firmą w pełni napędzaną AI. Połączymy ciekawe tradycje - papier, książka, kultura - z nowoczesnymi trendami technologicznymi i kulturowymi. Udana synergia paradoksów to nasz przepis na holistyczne doświadczenie twórców-konsumentów, któremu trudno będzie się oprzeć.


Silna, wiarygodna, oryginalna i - co najważniejsze - praktykowana Kultura firmy jest absolutnym kluczem do sukcesu firmy mierzonym jakością i pięknem dobra. Pieniądze to jedynie podrzędny, choć konieczny środek do ważniejszych celów i pośredni skutek realizacji głębszych potrzeb klientów, pracowników i interesariuszy firmy. Szanujemy tych, którzy myślą inaczej. Ale nasza droga jest inna. Służba różnorakim sensom życia ludzi i ocalanie Planety to nasz brand.

27 000 - 33 000 PLN/mies.

Netto miesięcznie - B2B

Rekomendowane oferty

Specjalista Junior ds. Allegro

Nowa
4 000 - 7 000 PLN/mies.
AdsUp
Swarzędz
Canva
Allegro Ads
Kontakt z klientem B2B
Nowa

Head of Operations

Nowa
Tagvenue
Kraków
, Praca zdalna
Zdalnie
customer service
communication
obsługa klienta
Nowa