Szukamy Head of Marketing odpowiedzialnego/ą za rozwijanie i wdrażanie strategii marketingowych, które mają na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów oraz zwiększenie widoczności marki na rynku. Opiekującego/ą się działem, wspierającego/ą liderów w ich rozwoju i odpowiadającego/ą ostatecznie za ich wyniki. Szukamy osoby, która ma analityczne podejście i potrafi wyciągać wnioski z zebranych danych, organizuje budżet zespołu i lokuje go w działania, które przynoszą najlepsze rezultaty. Zadaniem Head of Marketing jest zarządzanie strategią marketingową firmy w sposób, który uwzględnia 7P marketingu, czyli: Product, Price, Place, Promotion, People, Process oraz Physical Evidence.
Miejsce pracy: Kraków
Tryb pracy: Hybrydowy (3 dni z biura, 2 dni zdalnie)
Etat: Full time
Rodzaj umowy: Umowa o Pracę, B2B
Wynagrodzenie
B2B: 18 000 - 27 000 PLN netto miesięcznie
Umowa o Pracę: 16 000 - 23 000 PLN brutto miesięcznie
Zakres obowiązków
- Przygotowywanie planów i strategii marketingowych w oparciu o cele sprzedażowe (B2C, B2B) i wizerunkowe
- Analizowanie statystyk sprzedaży w celu dobierania odpowiednich aktywności marketingowych
- Analizowanie rynku, w celu określenia potrzeb klienta, rodzaju i znaczenia konkurencji
- Ustalanie i współtworzenie planów marketingowych dla produktów Vasco. Planowanie działań promocyjnych i cenowych na każdym etapie cyklu życia produktu.
- Monitorowanie skuteczności działań marketingowych we wszystkich kanałach sprzedaży
- Odpowiedzialność za realizacje strategii Customer Experience i jej bieżące analizowanie i usprawnianie
- Organizowanie i zarządzanie działem marketingu (Project Management, Performance, PR & Communication, Social Media & Influencer Marketing, Creative, E-commerce & Web Development)
- Analizowanie i ad hocowe przygotowywanie raportów marketingowo-sprzedażowych
- Przygotowywanie, monitorowanie i optymalizowanie budżetu marketingowego i alokowanie środków na kanały dotarcia odpowiadające grupom docelowym
- Stałe przekazywanie informacji na temat wyników realizowanych działań marketingowych oraz analiz i rekomendacji dla Zarządu firmy
- Definiowanie celów marketingowych i dopasowanie działań by je realizować
- Określanie grupy docelowej i segmentacja rynku
- Zarządzanie cenami produktów dla optymalizacji zysku. Monitorowanie cen konkurencji i reagowanie na zmiany na rynku. Dostosowywanie cen (uwzględniając rabaty, promocje) do różnych segmentów klientów, sezonowości i innych zmiennych rynkowych.
- Bycie na bieżąco z aktualnymi trendami marketingowymi
- Monitorowanie zmian w zachowaniach konsumentów i ich preferencjach zakupowych
- Wdrażanie niezbędnych wskaźników marketingowo-sprzedażowych
- Analizowanie i rekomendowanie działań na podstawie wskaźników efektywności i optymalizacja działań w oparciu o uzyskane dane
- Monitorowanie i wdrażanie nowych narzędzi oraz technologii marketingowych (np. automatyzacja marketingu, AI)
- Współtworzenie strategii lojalnościowych i programów partnerskich
- Monitorowanie satysfakcji klientów oraz opracowywanie działań mających na celu zwiększenie ich zaangażowania
- Dbanie o spójny wizerunek marki na wszystkich kanałach komunikacji i lokalizacjach
- Odpowiedzialność za trade marketing w punktach sprzedaży
- Ścisła współpraca m.in. z Działem International, Działem Product Development, Zespołem Obsługi Klienta, Zespołem Produkcji w celu wdrażania kampanii marketingowych i poprawy efektywności działań
- Odpowiedzialność za wybór dostawców usług marketingowych, agencji reklamowych, mediów i partnerów biznesowych
- Dbanie o rozwój kompetencji liderów zespołów
- Dbanie o przepływ informacji w ramach działu i poza nim
- Propagowanie współpracy międzydziałowej i międzyzespołowej w celu dostarczania najlepszej jakości zadań
- Przewodzenie i mentoring zespołów marketingowych i ich liderów
- Propagowanie kultury współpracy, ciągłego feedbacku, zaangażowania, proaktywności i wychodzenia z inicjatywą
- Dobór i organizacja imprez targowych (z dedykowanym zespołem)
Nasze oczekiwania
- Ponad 3 lata doświadczenia na tożsamym stanowisku (najlepiej w firmie technologicznej o zasięgu międzynarodowym)
- Doświadczenie w budowaniu strategii marketingowych
- Co najmniej tytuł magistra w dziedzinie marketingu, e-commerce, zarządzanie w marketingu lub pokrewne
- Znajomość procesów marketingowych i marketingowo-sprzedażowych dla sektora B2C i B2B
- Wiedza oraz doświadczenie w obszarze e-commerce
- Wiedza oraz doświadczenie w zakresie realizacji międzynarodowych oraz lokalnych kampanii marketingowych
- Znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie na poziomie minimum C1
- Silne umiejętności przywódcze i zarządcze
- Właściwe zarządzenie oczekiwaniami
- Rozsądek i wrażliwość na argumenty
- Umiejętność argumentowania decyzji
- Doskonałe umiejętności analityczne i rozwiązywania problemów oraz dbałość o szczegóły
- Świetne umiejętności komunikacyjne
- Znajomość oraz umiejętność korzystania z narzędzi marketingowych i sprzedażowych
Oferujemy
- Opartą na wartościach kulturę organizacyjną i nieformalną atmosferę
- Duży wpływ na kształt pracy zespołu
- Budżet do wykorzystania na platformie Worksmile, która oferuje dostęp do takich benefitów jak m.in. Multisport, Allianz, Luxmed, PZU oraz wiele innych
- Elastyczny czas pracy
- Budżet szkoleniowy
- Dodatkowe dni wolne
- Dofinansowanie okularów korekcyjnych 800 zł
- Pełny, wysokiej jakości sprzęt do pracy
- Częste integracje
- Atrakcje w biurze tj. PS5 + VR2, biuro przyjazne zwierzętom, przekąski i owoce w biurze
- Parking przy biurze