Cześć, nazywamy się Bee Talents, jesteśmy organizacją remote-first i od ponad pięciu lat zajmujemy się budowaniem zespołów w branży IT na całym świecie. Zmieniamy świat IT i świat rekrutacji, wyznaczając nowe standardy w każdym obszarze, w jakim działamy - od codziennej komunikacji poprzez candidate experience po “time to hire”.
CO ROBIMY NA CO DZIEŃ?
Nasze główne usługi to RPO (Recruitment Process Outsourcing), rekrutacje w modelu retainer fee + success fee, marketing rekrutacyjny oraz szkolenia, które sprzedajemy pod marką Rocket Hive. Z naszych rozwiązań korzystają zarówno firmy, które posiadają swoje działy IT, jak i te, które je dopiero budują. Dołączając do zespołu będziesz mieć okazję pracować zarówno z szybko rozwijającymi się startupami z okładki Forbesa, największymi software house'ami w Polsce, firmami produktowymi, jak i rosnącym gronem klientów korporacyjnych. Nasi partnerzy to firmy zarówno polskie, jak i zagraniczne, więc przekrój i możliwości na zdobycie doświadczenia jest naprawdę sporo.
TWÓJ ZESPÓŁ:
Dołączysz do zespołu Business Development, który na dzień dzisiejszy składa się z 4 osób - Maćka - Head of Business Development, Kasi - Business Developer, Pawła - Business Developer oraz Bartka - Marketing Specialist, w nieoceniony sposób wspiera nas też Ola - CEO.
TWOJE WYZWANIE:
W 2020 roku wdrożyliśmy wiele nowych działań w zespole BizDev - min. content marketing, marketing automation czy kampanie reklamowe, ale to też rok, kiedy uporządkowaliśmy outreach i opracowaliśmy proces budowania relacji i pozyskiwania nowych klientów. Poskutkowało to znacznym wzrostem liczby zapytań ofertowych, a wiele rzeczy czeka jeszcze na wdrożenie
Naszym planem jest zwiększenie sprzedaży o 100% pod kątem wartości i liczby leadów, do końca Q4 2021.
W związku z tym, zdecydowaliśmy się rozdzielić obowiązki Business Developera na dwa stanowiska - New Business Developera skupionego na pozyskiwaniu nowych klientów i Account Managera skupionego na obsłudze zapytań ofertowych i obecnych klientów.
TWÓJ TYPOWY DZIEŃ:
Być może zacznie się w biurze lub Twoim domu przed komputerem - tam odbywa się większość naszej pracy, ale równie dobrze może to być Warszawa, Kraków, Poznań, Paryż czy Berlin - rola New Business Developera na pewno jest bardzo dynamiczna.
Typowa godzina startu to 9:00, bo o tej godzinie mamy spotkanie "Sales Meeting", na którym zespół BizDev spotyka się z zespołem Rekrutacji. Ustalamy wtedy plan działania, priorytety i dostosowujemy oferty.
Następnie czeka Cię 5-10 minutowy stand-up, gdzie opowiadamy o tym co zrobiliśmy poprzedniego dnia, co zrobimy dziś i jakie mamy blokery.
Oba spotkania pozwalają nam być zawsze on-track, wiedzieć co się dzieje w zespole i kontrolować swój progres.
Priorytetem na resztę dnia będą spotkania i rozmowy z potencjalnymi klientami i partnerami i to one wyznaczą jego rytm. Pozostałą część, przeznaczysz na outreach - czyli dotarcie do potencjalnych klientów, social selling - budowanie marki i relacji za pomocą social media, kontakt z tzw. warm leads, czyli osobami, które miały już styczność z Bee Talents, ale nie zdecydowały się jeszcze na współpracę. Na pewno trochę czasu poświęcisz też na przygotowywanie się do konferencji, meetupów czy prezentacji z których część, mamy nadzieję samodzielnie poprowadzisz.
Jednym zdaniem - będziesz swego rodzaju Front-(wo)men Bee Talents.
Cały zespół BizDev jest też zaangażowany w tworzenie nowych usług, wyznaczanie celów, opracowanie USP czy nawet planowanie i weryfikację strategii organizacji, także będziesz mieć też w tym swój udział. Wierzymy, że teamwork, wspólne decyzje i działanie są podstawą do osiągania najlepszych rezultatów.
NARZĘDZIA JAKIMI BĘDZIESZ DYSPONOWAĆ:
- Hubspot Marketing Professional Hub, Sales Starter Hub, Service Starter Hub (CRM)
-
LinkedIn Sales Navigator (prospecting)
-
Adobe Sign (Podpisywanie umów)
-
Adobe Illustrator - (Prezentacje i oferty - w razie potrzeby)
-
Slack - Codzienny komunikator, również z klientami
-
Zoom lub Google Meet - video rozmowy
- Google Sheets, Presentations itp.
Twoje zadania jako New Business Developera:
-
Zdobywanie nowych klientów - Twój główny cel to nowy biznes, budowanie relacji, sieci kontaktów, spotkania, rozmowy sprzedażowe. To będzie Twój chleb powszedni. Z obsługi zapytań ofertowych i opieki nad obecnymi klientami odciąży Cię Account Manager i Rekruterzy.
-
Outreach - Mamy sprawdzony proces docierania i budowania relacji z osobami decyzyjnymi w firmach z którymi chcemy współpracować, ale wszystko najczęściej zaczyna się od researchu i cold maila - to na pewno będzie Twój chleb powszedni.
-
Social Selling - Zaangażowanie w Social Media to świetna droga by poznawać ludzi i budować kontakty w IT i HR. Nie chodzi o postowanie x razy w tygodniu tylko realne utrzymywanie kontaktów i budowanie zaangażowanie wśród sieci kontaktów.
-
Częste spotkania i rozmowy z potencjalnymi klientami - Podstawa naszej sprzedaży to relacje o które trzeba dbać i rozwijać, często kilka miesięcy. W tej branży cold calle i szybka sprzedaż w ciemno, absolutnie nie działają.
-
Obecność na konferencjach i meetupach - Obecność na wydarzeniach branżowych to jedna z możliwości by nawiązać relacji z osobami decyzyjnymi z branży, oczekujemy, że będziesz reprezentować tam Bee Talents, przynajmniej w roli uczestnika, a idealnie - prelegenta.
-
Uzupełnianie części prospectingowej w Hubspocie - Choć 90% Twojego czasu ma polegać na zdobywaniu biznesu to pracy z uzupełnianiem CRMa też trochę jest, szczególnie części prospectingowej.
-
Wdrażanie nowych rozwiązań, których celem ma być pozyskanie klientów - Wiele rzeczy już przetestowaliśmy, ale sporo jeszcze przed nami, wciąż się uczymy, więc oczekujemy kreatywności i otwartości na nowe rozwiązania.
Metryki jakie będą dla Ciebie istotne:
- Ilość pozyskanych nowych klientów
- Wartość pozyskanych nowych klientów
- Konwersja prospect --> spotkanie --> lead --> Klient
-
Ilość pozyskanych leadów (np. poprzez social selling)
Aby sprawdzić się w tej roli powinnaś/powinieneś:
-
Znać angielski na poziomie C1, albo naprawdę mocnym B2 - mamy wielu klientów anglojęzycznych i naszą ambicją jest sprzedaż RPO poza granicami Polski w ciągu kolejnych 12 miesięcy.
-
Być obecny/-a w Social Media, nasze doświadczenie pokazuje, że jeśli do tej pory SM były Ci obce (nawet prywatnie), to będzie raczej trudno przyzwyczaić się do ciągłej obecności w tych kanałach.
-
Mieć doświadczenie i łatwość w nawiązywaniu biznesowych relacji - Jeśli small-talk to Twoja bajka, lubisz poznawać nowych ludzi i sprawić, że zapamiętają Cię na dłużej - to właśnie o to chodzi.
-
Być nastawionym na realizację celu - Ta rola nie jest łatwa, a metryki zero-jedynkowe, albo są klienci, albo ich nie ma, albo są leady, albo ich nie ma. Będziemy co 2 tygodnie spotykać się i omawiać Twój pipeline oraz to co się w nim dzieje, jeśli będzie super - to super. Jeśli nie, będziemy wspólnie pracować nad tym co możemy zmienić.
-
Mieć doświadczenie w sprzedaży - Idealnie jeśli będzie to sprzedaż usługi, ale produkt też jest oczywiście w porządku. Ważne by były to deale o wartości minimum kilku tysięcy złotych.
-
Znać branżę HR lub IT (lub pokrewne np. Digital Marketing) - to nasze dwie główne grupy docelowe, więc jeśli są Ci całkowicie obce, będzie Ci naprawdę trudno się odnaleźć.
-
Mieć gotowość do prowadzenia prezentacji przed dużą publicznością - dostajemy często zaproszenia na eventy w takiej formie, więc byłoby super jakbyś na początku towarzyszył/-a Kasi, Oli czy Maćkowi w prowadzeniu prezentacji, a z czasem robił/-a to samodzielnie.
-
Być otwarty/-a na wyjazdy, również zagraniczne - Wyjazdy zdarzają się 1-2 razy w miesiącu, więc nie, aż tak często, natomiast bywa, że są bardziej intensywne, więc nie może to stanowić problemu.
Dobrze jeśli dodatkowo:
- Masz doświadczenie w sprzedaży usług B2B
- Masz doświadczenie w pracy z klientem korporacyjnym, wiesz na czym polegają procedury przetargowe etc.
- Jesteś rozpoznawalną osobą w branży HR lub IT
Dołączenie do naszego ula oznacza:
-
Wynagrodzenie w kwocie 4000- 7500 PLN netto B2B (lub UoP przeliczone wg. kosztów pracodawcy)
-
26 dni płatnego urlopu niezależnie od stażu
- Elastyczny czas pracy i możliwość pracy zdalnej - również w 100%
- Możliwość budowania własnej, silnej marki osobistej
- MacBook - również na użytek własny
-
Udział w szkoleniach oraz konferencjach branżowych (również zagranicznych),
-
Wewnętrzne warsztaty i edu lunche, podczas których dzielimy się wiedzą oraz darmowy udział w szkoleniach prowadzonych w ramach Akademii Rekrutera IT (przyda się jeśli chcesz pogłębić wiedzę IT)
- Lekcje języka angielskiego
-
Ciągły feedback - zawsze wiesz, czy idziesz w dobrym kierunku
-
Pakiet opieki medycznej w wariancie rozszerzonym
- Budżet szkoleniowy
- Regularne integracje
- Pracę w doświadczonym zespole specjalistów
- Współudział w rozwoju organizacji, której ambicją jest cały czas rosnąć i wychodzić na rynki zagraniczne
Chcemy Cię zaprosić do współtworzenia z nami firmy, która jest ogniwem łączącym świat technologii z HRem. W wielu obszarach podążamy własnymi ścieżkami i jesteśmy zdecydowanymi pionierami jak np. RPO w IT czy Marketing Rekrutacyjny, dlatego dużo bardziej istotne będzie dla nas odpowiednie nastawienie i osobowość, niż lata doświadczenia.
Aplikuj do nas i daj się poznać!