New Business Developer
Sprzedaż

New Business Developer

Poznań
Rodzaj pracy
Pełny etat
Doświadczenie
Staż/Junior
Forma zatrudnienia
B2B
Tryb pracy
Praca w pełni zdalna

Wymagane umiejętności

Opis stanowiska

Rekrutacja zdalna
Cześć, nazywamy się Bee Talents, jesteśmy organizacją remote-first i od ponad pięciu lat zajmujemy się budowaniem zespołów w branży IT na całym świecie. Zmieniamy świat IT i świat rekrutacji, wyznaczając nowe standardy w każdym obszarze, w jakim działamy - od codziennej komunikacji poprzez candidate experience po “time to hire”.
 
CO ROBIMY NA CO DZIEŃ?

Nasze główne usługi to RPO (Recruitment Process Outsourcing), rekrutacje w modelu retainer fee + success fee, marketing rekrutacyjny oraz szkolenia, które sprzedajemy pod marką Rocket Hive. Z naszych rozwiązań korzystają zarówno firmy, które posiadają swoje działy IT, jak i te, które je dopiero budują. Dołączając do zespołu będziesz mieć okazję pracować zarówno z szybko rozwijającymi się startupami z okładki Forbesa, największymi software house'ami w Polsce, firmami produktowymi, jak i rosnącym gronem klientów korporacyjnych. Nasi partnerzy to firmy zarówno polskie, jak i zagraniczne, więc przekrój i możliwości na zdobycie doświadczenia jest naprawdę sporo.
 
TWÓJ ZESPÓŁ:

Dołączysz do zespołu Business Development, który na dzień dzisiejszy składa się z 4 osób - Maćka - Head of Business Development, Kasi - Business Developer, Pawła - Business Developer oraz Bartka - Marketing Specialist, w nieoceniony sposób wspiera nas też Ola - CEO.
 
TWOJE WYZWANIE:

W 2020 roku wdrożyliśmy wiele nowych działań w zespole BizDev - min. content marketing, marketing automation czy kampanie reklamowe, ale to też rok, kiedy uporządkowaliśmy outreach i opracowaliśmy proces budowania relacji i pozyskiwania nowych klientów. Poskutkowało to znacznym wzrostem liczby zapytań ofertowych, a wiele rzeczy czeka jeszcze na wdrożenie

Naszym planem jest zwiększenie sprzedaży o 100% pod kątem wartości i liczby leadów, do końca Q4 2021.

W związku z tym, zdecydowaliśmy się rozdzielić obowiązki Business Developera na dwa stanowiska - New Business Developera skupionego na pozyskiwaniu nowych klientów i Account Managera skupionego na obsłudze zapytań ofertowych i obecnych klientów.
 
TWÓJ TYPOWY DZIEŃ:

Być może zacznie się w biurze lub Twoim domu przed komputerem - tam odbywa się większość naszej pracy, ale równie dobrze może to być Warszawa, Kraków, Poznań, Paryż czy Berlin - rola New Business Developera na pewno jest bardzo dynamiczna.

Typowa godzina startu to 9:00, bo o tej godzinie mamy spotkanie "Sales Meeting", na którym zespół BizDev spotyka się z zespołem Rekrutacji. Ustalamy wtedy plan działania, priorytety i dostosowujemy oferty.
Następnie czeka Cię 5-10 minutowy stand-up, gdzie opowiadamy o tym co zrobiliśmy poprzedniego dnia, co zrobimy dziś i jakie mamy blokery.
Oba spotkania pozwalają nam być zawsze on-track, wiedzieć co się dzieje w zespole i kontrolować swój progres.
 
Priorytetem na resztę dnia będą spotkania i rozmowy z potencjalnymi klientami i partnerami i to one wyznaczą jego rytm. Pozostałą część, przeznaczysz na outreach - czyli dotarcie do potencjalnych klientów, social selling - budowanie marki i relacji za pomocą social media, kontakt z tzw. warm leads, czyli osobami, które miały już styczność z Bee Talents, ale nie zdecydowały się jeszcze na współpracę. Na pewno trochę czasu poświęcisz też na przygotowywanie się do konferencji, meetupów czy prezentacji z których część, mamy nadzieję samodzielnie poprowadzisz.
 
Jednym zdaniem - będziesz swego rodzaju Front-(wo)men Bee Talents.
 
Cały zespół BizDev jest też zaangażowany w tworzenie nowych usług, wyznaczanie celów, opracowanie USP czy nawet planowanie i weryfikację strategii organizacji, także będziesz mieć też w tym swój udział. Wierzymy, że teamwork, wspólne decyzje i działanie są podstawą do osiągania najlepszych rezultatów.
 
NARZĘDZIA JAKIMI BĘDZIESZ DYSPONOWAĆ:

  • Hubspot Marketing Professional Hub, Sales Starter Hub, Service Starter Hub (CRM)
  • LinkedIn Sales Navigator (prospecting)
  • Adobe Sign (Podpisywanie umów)
  • Adobe Illustrator - (Prezentacje i oferty - w razie potrzeby)
  • Slack - Codzienny komunikator, również z klientami
  • Zoom lub Google Meet - video rozmowy
  • Google Sheets, Presentations itp.

Twoje zadania jako New Business Developera:

  • Zdobywanie nowych klientów - Twój główny cel to nowy biznes, budowanie relacji, sieci kontaktów, spotkania, rozmowy sprzedażowe. To będzie Twój chleb powszedni. Z obsługi zapytań ofertowych i opieki nad obecnymi klientami odciąży Cię Account Manager i Rekruterzy. 
  • Outreach - Mamy sprawdzony proces docierania i budowania relacji z osobami decyzyjnymi w firmach z którymi chcemy współpracować, ale wszystko najczęściej zaczyna się od researchu i cold maila - to na pewno będzie Twój chleb powszedni. 
  • Social Selling - Zaangażowanie w Social Media to świetna droga by poznawać ludzi i budować kontakty w IT i HR. Nie chodzi o postowanie x razy w tygodniu tylko realne utrzymywanie kontaktów i budowanie zaangażowanie wśród sieci kontaktów. 
  • Częste spotkania i rozmowy z potencjalnymi klientami - Podstawa naszej sprzedaży to relacje o które trzeba dbać i rozwijać, często kilka miesięcy. W tej branży cold calle i szybka sprzedaż w ciemno, absolutnie nie działają. 
  • Obecność na konferencjach i meetupach - Obecność na wydarzeniach branżowych to jedna z możliwości by nawiązać relacji z osobami decyzyjnymi z branży, oczekujemy, że będziesz reprezentować tam Bee Talents, przynajmniej w roli uczestnika, a idealnie - prelegenta. 
  • Uzupełnianie części prospectingowej w Hubspocie - Choć 90% Twojego czasu ma polegać na zdobywaniu biznesu to pracy z uzupełnianiem CRMa też trochę jest, szczególnie części prospectingowej. 
  • Wdrażanie nowych rozwiązań, których celem ma być pozyskanie klientów - Wiele rzeczy już przetestowaliśmy, ale sporo jeszcze przed nami, wciąż się uczymy, więc oczekujemy kreatywności i otwartości na nowe rozwiązania. 

Metryki jakie będą dla Ciebie istotne:

  • Ilość pozyskanych nowych klientów
  • Wartość pozyskanych nowych klientów
  • Konwersja prospect --> spotkanie --> lead --> Klient
  • Ilość pozyskanych leadów (np. poprzez social selling)

Aby sprawdzić się w tej roli powinnaś/powinieneś:

  • Znać angielski na poziomie C1, albo naprawdę mocnym B2 - mamy wielu klientów anglojęzycznych i naszą ambicją jest sprzedaż RPO poza granicami Polski w ciągu kolejnych 12 miesięcy.
  • Być obecny/-a w Social Media, nasze doświadczenie pokazuje, że jeśli do tej pory SM były Ci obce (nawet prywatnie), to będzie raczej trudno przyzwyczaić się do ciągłej obecności w tych kanałach.
  • Mieć doświadczenie i łatwość w nawiązywaniu biznesowych relacji -  Jeśli small-talk to Twoja bajka, lubisz poznawać nowych ludzi i sprawić, że zapamiętają Cię na dłużej - to właśnie o to chodzi. 
  • Być nastawionym na realizację celu - Ta rola nie jest łatwa, a metryki zero-jedynkowe, albo są klienci, albo ich nie ma, albo są leady, albo ich nie ma. Będziemy co 2 tygodnie spotykać się i omawiać Twój pipeline oraz to co się w nim dzieje, jeśli będzie super - to super. Jeśli nie, będziemy wspólnie pracować nad tym co możemy zmienić. 
  • Mieć doświadczenie w sprzedaży  - Idealnie jeśli będzie to sprzedaż usługi, ale produkt też jest oczywiście w porządku. Ważne by były to deale o wartości minimum kilku tysięcy złotych. 
  • Znać branżę HR lub IT (lub pokrewne np. Digital Marketing) - to nasze dwie główne grupy docelowe, więc jeśli są Ci całkowicie obce, będzie Ci naprawdę trudno się odnaleźć. 
  • Mieć gotowość do prowadzenia prezentacji przed dużą publicznością - dostajemy często zaproszenia na eventy w takiej formie, więc byłoby super jakbyś na początku towarzyszył/-a Kasi, Oli czy Maćkowi w prowadzeniu prezentacji, a z czasem robił/-a to samodzielnie. 
  • Być otwarty/-a na wyjazdy, również zagraniczne - Wyjazdy zdarzają się 1-2 razy w miesiącu, więc nie, aż tak często, natomiast bywa, że są bardziej intensywne, więc nie może to stanowić problemu. 

Dobrze jeśli dodatkowo:

  • Masz doświadczenie w sprzedaży usług B2B
  • Masz doświadczenie w pracy z klientem korporacyjnym, wiesz na czym polegają procedury przetargowe etc.
  • Jesteś rozpoznawalną osobą w branży HR lub IT

Dołączenie do naszego ula oznacza:

  • Wynagrodzenie w kwocie 4000- 7500 PLN netto B2B (lub UoP przeliczone wg. kosztów pracodawcy)
  • 26 dni płatnego urlopu niezależnie od stażu
  • Elastyczny czas pracy i możliwość pracy zdalnej - również w 100%
  • Możliwość budowania własnej, silnej marki osobistej
  • MacBook - również na użytek własny
  • Udział w szkoleniach oraz konferencjach branżowych (również zagranicznych),
  • Wewnętrzne warsztaty i edu lunche, podczas których dzielimy się wiedzą oraz darmowy udział w szkoleniach prowadzonych w ramach Akademii Rekrutera IT (przyda się jeśli chcesz pogłębić wiedzę IT)
  • Lekcje języka angielskiego
  • Ciągły feedback - zawsze wiesz, czy idziesz w dobrym kierunku
  • Pakiet opieki medycznej w wariancie rozszerzonym
  • Budżet szkoleniowy
  • Regularne integracje
  • Pracę w doświadczonym zespole specjalistów
  • Współudział w rozwoju organizacji, której ambicją jest cały czas rosnąć i wychodzić na rynki zagraniczne

Chcemy Cię zaprosić do współtworzenia z nami firmy, która jest ogniwem łączącym świat technologii z HRem.  W wielu obszarach podążamy własnymi ścieżkami i jesteśmy zdecydowanymi pionierami jak np. RPO w IT czy Marketing Rekrutacyjny, dlatego dużo bardziej istotne będzie dla nas odpowiednie nastawienie i osobowość, niż lata doświadczenia. 

Aplikuj do nas i daj się poznać!