6 najciekawszych trendów biznesowych, które warto śledzić w 2020 roku
Świat nieustannie się zmienia. Rozwiązania, będące niezwykle popularne jeszcze rok temu, zostały już zaadaptowane i wdrożone przez większość ambitnie rozwijających się firm. Eksperci prześcigają się w opracowywaniu najciekawszych strategii biznesowych, które przyciągną do nich jeszcze więcej klientów. Analitycy wyszli przedsiębiorcom naprzeciw, publikując subiektywny wybór najbardziej obiecujących koncepcji.
1. Śledź trendy wśród młodych
Oczywistym jest fakt, że przyszłość należy do młodych. Głównie oni z największą łatwością poruszają się wśród nowinek technologicznych i doskonale orientują się w przeróżnych, zdigitalizowanych przestrzeniach ekspresji. Podążając za ich zainteresowaniami, możemy trafić na bardzo podatny grunt do rozwoju biznesu – przede wszystkim, szeroki wybór platform idealnych pod reklamę.
Doskonałym przykładem może być tutaj TikTok – aplikacja, która szturmem zdobyła popularność na ogromną skalę. Zrzesza aż 500 milionów aktywnych użytkowników z całego świata, plasując się tym samym w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych portali społecznościowych. Dużym zainteresowaniem wśród młodych cieszy się również YouTube – aż 59% użytkowników generacji Z przyznaje, że spędzają na YT o wiele więcej czasu, niż w poprzednich latach.
Warto zatem śledzić, które media i portale najlepiej trafiają do młodych, gdyż to oni niebawem (a często nawet już) staną się głównym targetem i będą odgrywali rolę dominującej grupy konsumentów.
2. Bądź eko
W świetle obecnych badań (jak również prostej obserwacji rzeczywistości), kwestia ochrony środowiska stała się bardzo ważnym, palącym problemem. Coraz więcej ludzi postanawia zmienić swój styl życia na bardziej ekologiczny, by ograniczyć szkody wyrządzane nieodpowiedzialnym konsumpcjonizmem. Warto więc nastawić swój biznes na działania wspierające ochronę przyrody i odpowiadanie na potrzeby klientów, którzy chcą być odpowiedzialnymi konsumentami.
Istotną kwestią jest tu jednak podejście – ludzie oczekują szczerości. Dlatego warto dokładnie przemyśleć kwestie ekologii w biznesie, aby nie był on tylko odpowiedzią na trendy, ale działaniem podpartym prawdziwym zrozumieniem idei. Warto więc dbać o świadomość swoją i swoich klientów, aby Twoja firma nie stała się tylko odpowiadającą na trendy wydmuszką.
3. Miej na uwadze rozwój Machine Learningu i AI
Sztuczna inteligencja jest coraz częściej wykorzystywana w firmach zajmujących się kompletnie różnymi obszarami biznesu. Pozwala ona na szybsze, zautomatyzowane rozwiązywanie problemów i większą personalizację. Ułatwia też kontakt z klientami (tzw. chatboty, samoczynnie odpowiadające użytkownikom). Warto, w zależności od potrzeb, rozważyć wykorzystanie jej w różnych obszarach działalności. Jako że jest coraz prężniej rozwijana, jej możliwości mogą się bardzo szybko poszerzać.
4. “Przeskocz” na e-commerce
Branża e-commerce dominuje aktualnie w świecie sprzedaży. Portal Statista podaje, że w ciągu czterech lat osiągnie ona pułap 5 trylionów dolarów. A więc zarówno dla klientów, jak i dla przedsiębiorców, e-commerce może być doskonałą przestrzenią handlową. Tym pierwszym pozwala na wygodne zakupy z użyciem dowolnej metody płatności, tym drugim zaś – na większą elastyczność w prowadzeniu biznesu.
5. Daj się złapać w sieć technologii
Rozwój sieci 5G i technologii biometrycznej daje ogromne możliwości rozwoju. Świat rzeczywisty staje się konwergentny wobec świata cyfrowego. Wykorzystywany jest realny wizerunek użytkownika; jego głos, wygląd, dotyk. Największe firmy, takie jak Disney, zaczynają łożyć na tworzenie interaktywnej rozrywki. Może się to również sprawdzić w innych branżach, nie tylko filmowej. Firmom łatwiej będzie dopasowywać proponowane usługi użytkownikom. Z kolei możliwość głębszego doświadczania treści buduje większe zaangażowanie klientów i sprawia, że zapamiętują firmę na dłużej.
6. Poznaj wielozadaniowe narzędzia mierzące performance
Coraz większą popularnością cieszą się programy do badania statystyk bądź finansów na wszystkich polach działania. Firmy ciągle rozwijają swoją ofertę, proponując coraz to nowe usługi, zebrane na jednej stronie bądź platformie. Przykładowo, firma Cyfe stworzyła narzędzie, pozwalające kontrolować cały swój performance w Internecie. Ułatwia to kontrolowanie zysków i badanie wydajności działań firmy w cyberprzestrzeni. Jeśli Twoja firma może pozwolić sobie na fuzję większej ilości usług, warto spróbować sił w tej dziedzinie.
Podsumowanie
Powyższe zestawienie tylko bardziej potwierdza fakt, że przyszłość biznesu należy do nowych technologii. Jeśli jesteś otwartym na innowacje przedsiębiorcą, skłonnym do ryzyka i potrafiącym w pogłębiony sposób podchodzić do problemów współczesności, rok 2020 powinien być sprzyjającym okresem na rozwój Twojej firmy.
Autorką artykułu jest Kinga Bielicka.
Źródła: entrepreneur.com, accenture.com, statista.com, emarketer.com
Komentarze