Instagram Reels – dlaczego warto robić rolki na Instagramie?

Instagram Reels - dlaczego warto robić rolki na Instagramie?

Instagram Reels to nowa funkcja na Instagramie, która daje możliwość tworzenia 15/30/60 -sekundowych filmików. No dobrze, w sensie globalnym nie jest ona już taką nowością, bo użytkownicy na świecie mogą ją testować od roku, ale w Polsce pojawiła się dopiero niedawno, a w zasadzie nadal tylko część użytkowników posiada tę funkcję w swojej aplikacji. Jeśli jednak już będziecie mieć tę opcję u siebie, warto z niej korzystać.

Jakie korzyści daje Instagram Reels?

Instagram Reels nie jest jeszcze dostępną dla wszystkich funkcją. Wniosek więc sam się nasuwa – jeśli już możecie z tego korzystać i teraz zaczniecie dodawać rolki, macie większe szanse na przebicie się wśród materiałów, co może skutkować zwiększeniem liczby obserwujących użytkowników. Pamiętajcie jednak, aby były one unikatowe i dobrej jakości, ponieważ to będą brały pod uwagę algorytmy Instagrama.

Instagram Reels kojarzy nam się z TikTokiem, który jest szczególnie popularny wśród młodzieży. Dzięki tym krótkim materiałom być może łatwiej dotrzemy do młodszych odbiorców.

Instagram Reels pojawiają się nie tylko w ich specjalnej przestrzeni na Instagramie, ale docierają do użytkowników także dzięki zakładce „Eksploruj”, która też zmienia swój wygląd, co dodatkowo zwiększa szanse na zdobycie nowych followersów.

Czy można zarabiać na Instagram Reels?

Zapewne wielu influencerów zastanawia się, czy Instagram Reels daje nowe możliwości zarobkowe. Oprócz oczywistej zalety tej funkcji, jaką jest zwiększenie ilości followersów, a przy tym zwrócenie uwagi potencjalnych klientów na nasz profil, Instagram Reels rozwija także kreatywność twórców, przez co materiały będą jeszcze ciekawsze, czy odpowiadające estetyce większej liczbie firm, co także może się przełożyć na ilość współprac.
Na razie Reels jeszcze nie jest tak do końca znane, więc widząc te materiały, użytkownicy chętniej w nie klikają, aby w ogóle zdobyć obycie z nimi i sprawdzić, czy aby na pewno im odpowiada ten format.
Poza tym Instagram sam podkreśla, że dzięki rolkom chce dać szansę na zaistnienie także mniej popularnym użytkownikom, co jednocześnie może się przekładać na nowe kontrakty reklamowe.
Brandy mogą chętniej wchodzić we współprace z użytkownikami, którzy potrafią skutecznie wykorzystywać potencjał rolek w tworzeniu materiałów angażujących instagramowiczów, więc warto już dzisiaj zacząć odkrywanie ich potencjału montażowego, do którego możemy wykorzystać m.in. własną kompozycję muzyczną.

Jeśli tworzenie Instagram Reels to dla was nadal „czarna magia”, to polecamy Wam materiał Marty Kaczmarek, która przedstawia podstawy korzystania z tej funkcji.

Jakie funkcje pojawiają się w Instagram Reels?

Jeśli już macie możliwość tworzenia rolek na Instagramie, to nie powinniście mieć problemu z pracą nad nimi, ponieważ wygląd tej funkcji jest podobny do InstaStories, które już zapewne dobrze znacie.

Podobnie jak tam pojawia się duże kółeczko do nagrywania materiałów. Poza tym w lewym panelu pojawiają się takie funkcje, jak:

Co ważne, można też dodawać już stworzony przez siebie materiał, a przed jego publikacją skorzystać z funkcji edycji, jakie daje Instagram Reels. Dodatkowo można zaprosić do współpracy nad rolką innych użytkowników.


Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Souvik Banerjee

Więcej tekstów w tematyce marketingu tutaj.

 

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
NOWA! Praca: Project Manager, Product Owner  https://bit.ly/2Whg3QN
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

🚀 na nasz fanpage:
https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska

Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze