„Callstack daje od siebie dużo i to samo dostaje w zamian od zespołu”. Jak pracuje się w organizacji?

fot. Callstack

Jako Callstack dążymy do tego, żeby być pionierami w dziedzinie technologii – mówi Agnieszka Czmochowska, Chief Financial Officer. Czym zajmuje się firma, jak wygląda praca w Callstack i jakie kompetencje są niezbędne, aby zasilić jej struktury?

Jakie projekty rozwija się w Callstack? Jak wygląda praca w tej organizacji i co jest misją firmy? O tym, co jest najważniejsze dla zespołu Callstack i jakich kandydatów szukają na rynku opowiada Agnieszka Czmchowska, Chief Financial Officer.

Jak wygląda praca w Callstack? Wywiad z Agnieszką Czmochowską – Chief Financial Officer w Callstack

Co warto wiedzieć o Callstack? Co Was wyróżnia na rynku?

Od samego początku przyświeca nam mantra: „We don’t follow best practices, we set them”. I ona w stu procentach oddaje to, jak działamy. Przygotowaliśmy nasz kompleksowy zestaw narzędzi do łatwego tworzenia aplikacji na dowolną platformę – React Universe, który łączy różne języki programowania, frameworki i biblioteki Open Source. W Callstack nie tylko dostarczamy świetny kod, ale pomagamy też przełamywać bariery strukturalne. Skupiamy się na wartościach biznesowych i proponujemy najlepsze rozwiązania.

Poza tym staramy się także dzielić wiedzą z innymi, wspieramy społeczność poprzez nasze działania w Open Source, ebooki, webinary, blog, podcast. Stworzyliśmy największą w pełni poświęconą React Native konferencję React Native EU (obecnie React Universe Conf), która co roku łączy ekspertów ze świata technologii. Callstack to nie firma, w której tylko klepie się kod. My tworzymy nowe biblioteki, nowe rozwiązania, nowe podejścia. I to nie tylko w obszarach IT, tak samo w biznesie. Nie boimy się próbować nowych rzeczy, nawet jeśli mamy się po drodze potknąć. Chcemy być po prostu najlepsi w tym, co robimy.

Praca w Callstack

Nad jakimi projektami teraz pracujecie?

Można by je podzielić na trzy grupy: klienckie, R&D i wewnętrzne. W ramach projektów klienckich tworzymy wysoko performujące aplikacje dla globalnych korporacji jak PwC, Major League Soccer czy AutoZone, ale też szybko rozwijających się startupów i średnich firm jak Evernote i Coinmine. Budujemy aplikacje od zera, naprawiamy te już istniejące, dodajemy nowe funkcjonalności, sprawiamy, że działają o niebo lepiej. W każdym z projektów zachowujemy podejście konsultacyjne, proponujemy innowacyjne rozwiązania, które nie tylko odpowiadają na potrzeby klienta, ale często nawet je przewyższają. Oprócz tego, zajmujemy się także szkoleniem zespołów programistycznych po stronie klienta tak, by w przyszłości również potrafiły podejmować najlepsze decyzje co do stacku czy narzędzi i pokonywały największe wyzwania technologiczne.

Część naszego zespołu pracuje w projektach Open Source w dziale R&D, gdzie zajmują się udoskonalaniem i rozwijaniem samej technologii w ramach React Universe oraz tworzą nowe narzędzia we współpracy z Metą, Microsoftem czy Expo. Budujemy, utrzymujemy i ulepszamy najpopularniejsze biblioteki tak, aby zapewnić najlepszy Developer Experience dla każdego!

Projekty wewnętrzne w Callstack są równie innowacyjne co te zewnętrzne, jednym z nich jest Cassandra, chatbot oparty na AI, który został stworzony przez naszych deweloperów. Cassandra wie wszystko o Callstack, naszej strukturze, procesach, wewnętrznych regulacjach i odpowie na każde pytanie, być może nawet umiałaby udzielić takiego wywiadu (śmiech).

W teamach biznesowych także dzieją się ciekawe projekty, w zasadzie każdy może wyjść z inicjatywą nowego projektu, który kontrybuuje do założonej wcześniej strategii Callstack i może być pewny, że zostanie wysłuchany – tak powstały programy mentoringowe czy wiele usprawnień w zakresie IT-security. Na wielu polach działamy również nad usprawnieniami (Continuous Improvement), tworząc mapy procesów, odpowiedzialności, timeline’y i KPI do nich, aby wszystko działało płynnie.

Misja Callstack

Jaka misja przyświeca Wam w Callstack i jak dbacie o jej realizację w ramach kultury organizacyjnej?

Misja naszej firmy brzmi: „To drive and accelerate software development innovation”. To znaczy, że jako Callstack dążymy do tego, żeby być pionierami w dziedzinie technologii. Tę misję realizujemy codziennie poprzez swoje działania i to jak pracujemy – staramy się być innowacyjni na każdym polu. Wychodzimy przed szereg i dajemy z siebie więcej, niż się od nas oczekuje. Nasi pracownicy są ambitni, działają proaktywnie, codziennie stawiają czoła nowym wyzwaniom i szukają na nie najlepszych, często najtrudniejszych, rozwiązań. A przy tym pozostajemy skupieni na ludziach, na zespole, na partnerstwie.

Dążymy do tego, żeby być najlepszymi, nie oznacza to jednak, że robimy to za wszelką cenę, wręcz przeciwnie. Żeby osiągnąć najwyższy poziom ekspertyzy na polu technologii, musimy tak samo wysoki poziom zachować w podejściu do każdego pracownika. Każdy, kto dołącza do naszego zespołu, otrzymuje cały pakiet benefitów, które nie są standardem na rynku. Jednym z nich jest opieka w postaci HR Business Partnera, z którym każdy Callstacker co miesiąc się spotyka, żeby porozmawiać o najważniejszych kwestiach.

Pracownicy mają też dostęp do platformy poświęconej zdrowiu psychicznemu, gdzie mogą otrzymać specjalistyczne wsparcie i poszerzyć swoją wiedzę. Co roku jeździmy całą ekipą na workation, które nas samych za każdym razem zaskakuje atrakcjami i inspirującymi warsztatami. Wprowadziliśmy także benefit w postaci możliwości wyjazdu na workation na południe Europy, co też wpływa niesamowicie na integrację zespołu. Nasze wartości trzymają team spójnym i pokazują każdemu kierunek działania. Callstack daje od siebie dużo, na najwyższym poziomie i to samo dostaje w zamian od zespołu.

Idealny kandydat do pracy w Callstack

Jak wyobrażasz sobie idealnego kandydata, czyli osobę, która szybko wpasuje się w zespół? Jakie cechy powinna posiadać taka osoba?

Typowy Callstacker jest ambitny, empatyczny, elastyczny, ale też potrafi i lubi pracować zespołowo, bo to drzemie w DNA naszej firmy. Kiedy myślę o idealnym kandydacie, przychodzi mi do głowy osoba, która już nas zna albo słyszała o Callstack i wie, że właśnie tutaj chce pracować, chce z nami działać dla największych graczy na amerykańskim rynku i zawiązywać kolejne współprace. Najlepsi ludzie to tacy, którzy są podekscytowani tym, że mogą dołączyć do naszego teamu, ekscytują się naszą pracą w Open Source i chcą współpracować z osobami tworzącymi biblioteki, których oni sami używali we wcześniejszych pracach. Chcą współtworzyć React Universe Conf, być częścią naprawdę niesamowitego wydarzenia, które realizujemy na światowym poziomie.

Lubimy ludzi proaktywnych, takich, którzy chcą się uczyć i próbować nowych rzeczy. Jako że ciągle się rozwijamy, cały czas dzieje się u nas coś nowego – pomysły, inicjatywy, które chcemy wdrożyć w życie.
Żeby dobrze się odnaleźć w takim środowisku, potrzebne są bardzo dobre umiejętności komunikacyjne, na które stawiamy przy rekrutacji, ale też później wspieramy w ich rozwijaniu na regularnych warsztatach, organizowanych dla wszystkich pracowników. Cenimy osoby, które mają biznesowe podejście – rozumieją biznes i jego potrzeby, potrafią spojrzeć na dany problem szerzej, zobaczyć tzw. big picture. Gdybym miała to podsumować, to w Callstack najlepiej odnajdzie się osoba z otwartą głową, ambitna, gotowa na wyzwania i stałe doskonalenie swoich umiejętności, lubiąca pracować z ludźmi, którzy są ekspertami w swojej dziedzinie.

Awans i praca w Callstack

Jak wygląda ścieżka awansu w Waszej organizacji? Czy każdy z współpracowników wie, co powinien zrobić, by otrzymać podwyżkę czy awans?

To jednocześnie łatwe i trudne pytanie. Struktura organizacyjna jest wszystkim znana – każdy pracownik wie, na jakim jest stanowisku, kto jest jego managerem albo kim zarządza. Mamy ustalony proces głównej oceny rocznej odbywający się w marcu, we wrześniu z kolei odbywa się mid-year review. W tych dwóch momentach roku każdy ma szansę na otrzymanie podwyżki lub awansu. Wtedy odbywają się też rozmowy z managerem o dotychczasowych wynikach, sukcesach, miejscach do usprawnień, o celach na kolejne miesiące.

Istnieją w strukturze stanowiska, dla których są bardzo dokładnie rozpisane matryce kompetencji (deweloperskie), w innych obszarach są opisane karty stanowisk (wymagania i odpowiedzialności) i ścieżki kariery. Dzięki nim pracownicy wiedzą, do czego dążą, jakie są kryteria i warunki awansu. Są też jednak takie stanowiska, szczególnie te nowopowstające, w których ciężko opisać dalsze kroki kariery, głównie też mając na uwadze szybki rozwój firmy. Wtedy ścieżka awansu klaruje się na bieżąco, a to daje możliwość do wypracowania całkiem nowej drogi, którą będziemy podążać. Stawiamy jednak przy tego typu decyzjach na bardzo jasną, otwartą komunikację, mamy wypracowaną kulturę feedbacku i jesteśmy zawsze otwarci na dyskusje.

Przyszłość organizacji Callstack

Jakie są Wasze plany przyszłość? Gdzie będziecie za kilka lat?

Patrząc w przyszłość, myślimy zarówno krótkoterminowo, czyli o strategii na dany rok, oraz długoterminowo. W dalszym horyzoncie przede wszystkim planujemy umocnić się na rynku amerykańskim, ale chcemy też wejść mocniej również na rynek europejski. Powoli wychodzimy z niszy samego React Native, gdzie – można śmiało powiedzieć – osiągnęliśmy mistrzostwo i jesteśmy jednymi z najlepszych, i rozszerzamy ofertę o inne technologie z zakresu React Universe. Nie oznacza to, że zabraknie tutaj wysokiego pozycjonowania. Nadal pozostajemy super ekspertami, ale rozszerzamy nasze podejście biznesowe i konsultingowe. Obserwujemy również bacznie rynek – jesteśmy zawsze gotowi na zmiany i to my chcemy wdrażać nowe rozwiązania jako pierwsi na rynku, co, do tej pory, udaje nam się robić.

Zdecydowanie patrzymy również na nasz rozwój w szeroko rozumianym zakresie People & Culture. Aspirujemy do tego, aby Callstack był wyborem numer jeden wśród pracowników, nie tylko programistów, najlepszym miejscem pracy z wyjątkową kulturą organizacyjną i zadowolonymi pracownikami. Dziś większość naszego zespołu poleciłaby pracę w Callstack, jak wynika z naszych badań satysfakcji. Takie efekty nie przychodzą same, dlatego wciąż będziemy pracować nad tym, żeby Callstack był pełen wyjątkowych ludzi, którym się chce. Chce się pracować, przesuwać granice, wytyczać nowe ścieżki i być wzorem dla innych. Cele, które stawiamy przed sobą są ambitne, ale – znając nas – przyszłość może przynieść coś jeszcze lepszego.

Agnieszka Czmochowska – Chief Financial Officer w Callstack

Agnieszka Czmochowska z Callstack

Ukończyła ekonomię, ze spec. analityk rynku. Była zawodową koszykarką, jest team playerem i freakiem sportowym. W Callstack pracuje od ponad 8 lat, w zasadzie od początku istnienia firmy. Przeszła przez wszystkie szczeble kariery w swoim obszarze, a teraz z sukcesami nim zarządza. Jej historia to „od zera do bohatera” albo „od office managera do CFO”. Skupiona na liczbach i osiąganych wynikach. Bardzo dokładna, z analitycznym umysłem i świetnymi umiejętnościami menedżerskimi. Nowe projekty, nawet spoza obszaru jej specjalizacji, są jej niestraszne, więc wzięła na siebie przygotowanie Callstack pod certyfikację ISO 27001 i jest teraz ekspertem także w obszarze cyber security.

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze