Nauczyciel programowania – najbardziej poszukiwany zawód w 2025 roku [Kompletny przewodnik]

Agnieszka Ciećwierz, współzałożycielka firmy Sigmund Polska. Wspiera firmy w badaniu kompetencji i potencjału pracowników oraz kandydatów do pracy, jak i również w opracowywaniu procesów HR-owych- w tym układaniu procesów rekrutacyjnych, indywidualnych planów rozwoju pracowników, wdrażaniu oceny pracowniczej, badaniach satysfakcji i zaangażowania pracowników. Trener biznesu i wykładowca. Autorka licznych artykułów i książek, w tym ostatniej „Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika”.
Spis treści
________________________________________________________________________________________________
Social media to nie tylko rozrywka, ale coraz częściej sposób na budowanie swojej marki osobistej, czy też szukanie kandydatów przez rekruterów. Warto zatem pamiętać o kilku zasadach, dzięki którym nie zrazimy do siebie przyszłego pracodawcy, który akurat przegląda nasz profil na jednym z portali społecznościowych.
Portalem cieszącym się największą popularnością wśród rekruterów jest oczywiście LinkedIn. Warto wspomnieć, że na LinkedIn jest aż 660 milionów użytkowników, z czego 3 miliony w Polsce. Oprócz wypełnionego starannie profilu na tymże portalu, opłaca się regularnie udostępniać ciekawe treści związane z naszą pracą zawodową, polecać czy też komentować posty innych.
Zobaczcie także: Jak sprawdzić swoje predyspozycje zawodowe?
Kolejnym portalem cieszącym się ogromną popularnością jest Facebook. Znane są przypadki, gdzie pracodawca dowiadując się o niestosownych (wulgarnych, agresywnych, nietolerancyjnych lub co gorsza, wzywających do agresji) komentarzach lub publikacjach, zwalniał pracownika. Co do prawnych aspektów takiego zwolnienia pozostawiam to specjalistom z zakresu Prawa Pracy, jednakże warto pamiętać o tym, że w sieci nie jesteśmy anonimowi i powinniśmy dbać o swój wizerunek również na Facebooku. Pamiętajmy zatem o kilku ważnych rzeczach:
Zobaczcie także: Przerwa w zatrudnieniu – co o niej myślą rekruterzy? Jak o niej mówić podczas rozmowy rekrutacyjnej?
Podsumowując – pamiętaj, że Twój wizerunek w sieci jest niezwykle ważny – możesz dzięki niemu zyskać, jak i stracić w oczach przyszłego pracodawcy. Dbaj zatem o to, co umieszczasz w sieci – raz zamieszczone nie ginie. Warto również, co jakiś czas sprawdzać, co pojawia się w wyszukiwarce po wpisaniu Twojego imienia i nazwiska – to bardzo częsta praktyka rekruterów.
________________________________________________________________________________________________
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Mateus Campos Felipe
RocketSpace.pl
RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.
Komentarze