#DrugaSzansa: Ciuchom z przeszłości daj drugą szansę w pracy przyszłości – nowa kampania RocketJobs.pl
RocketJobs.pl we współpracy z newonce Radio i platformą Second Handy wystartował z nową kampanią pod hasłem #DrugaSzansa: Ciuchom z przeszłości daj drugą szansę w pracy przyszłości! W ramach akcji powstał teledysk, którego bohaterka w stylizacjach vintage występuje w różnych sytuacjach biurowych, a także sesja zdjęciowa z przedstawicielami najbardziej przyszłościowych zawodów. Kampania obejmuje cykl artykułów eksperckich, audycje i podcasty oraz szereg aktywności w social mediach mających na celu naświetlić problem wtórnego obiegu ubrań oraz tematykę dawania drugich szans w pracy. Reżyserem spotu jest Mikołaj Sadowski. Video wyprodukował dom produkcyjny F25.
Kampania RocketJobs.pl pod hasłem #DrugaSzansa – Ciuchom z przeszłości daj drugą szansę w pracy przyszłości, podejmuje temat dawania drugiej szansy. Wykorzystując fenomen zjawiska second hand, akcja nawiązuje do tematu dawania drugich szans w odniesieniu do ubrań, jak też rynku pracy. Korzystając z oferty second handów możemy modnie, jak również oryginalnie ubrać się do pracy, a przy tym wyglądać i czuć się świetnie, jak też często zaoszczędzić. Główną osią kampanii jest teledysk, którego akcja dzieje się w biurowych wnętrzach rodem z lat 80’, a jego główna bohaterka w rytm hitu: „Got a hold on me” tańczy i “bawi się” biurowymi sprzętami. Dopełnieniem filmu jest sesja zdjęciowa w stylizacjach vintage z autentycznymi postaciami – przedstawicielami zawodów przyszłości, m.in. finansów, sprzedaży, marketingu czy inżynierii.
Partnerem merytorycznym kampanii jest SecondHandy.com.pl, pierwsza w Polsce platforma łącząca sklepy z używaną odzieżą z ich klientami, której misją jest zwiększanie świadomości Polaków o ogromnej nadprodukcji w branży odzieżowej i wpływanie na jej zmniejszenie poprzez wymianę doświadczeń i inspiracji do życia w duchu #lesswaste.
Dawanie drugiej szansy jest wpisane w DNA projektu SecondHandy.com.pl. Nasza społeczność każdego dnia stosuje to podejście w swoim życiu, nie tylko decydując się na zakup odzieży używanej, ale również naprawiając, przerabiając czy oddając posiadane przedmioty – dając im “kolejne życie”. Kiedyś noszenie odzieży używanej i robienie zakupów w lumpeksach było powodem do wstydu. Popularyzacja kupowania ubrań z drugiej ręki na nowo zdefiniowała pojęcie “lumpeksowania” oraz zwiększyła (i cały czas zwiększa) świadomość konsumentów na temat odpowiedzialnego kupowania. Coraz częstszym powodem zakupu używanych ubrań jest troska o środowisko. Wierzymy, że takie podejście jest przyszłością dla naszej Planety i inspiracją dla kolejnych pokoleń. Głównym obszarem działania naszego Projektu jest tworzenie wyszukiwarki miejsc z odzieżą używaną, ponieważ zależy nam na promowaniu stylu życia, w którym drugi obieg staje się pierwszym wyborem.
W ramach kampanii możemy się spodziewać wielu aktywności merytorycznych: artykułów eksperckich i audycji w newonce Radio, które jest partnerem medialnym inicjatywy, nawiązujące do tematyki dawania drugich szans w pracy. Powrót do życia zawodowego po terapii odwykowej, przewlekłej chorobie, przebranżowienie w późnym wieku czy rozkręcanie własnego biznesu w oparciu o swoją pasję – to tylko niektóre tematy, które wezmą na warsztat eksperci i goście cyklu rozmów newonce special x Rocket Jobs. Audycje poprowadzi redaktor naczelny newonce.net Lech Podchalicz. Kampanii towarzyszy również konkurs na najciekawszą, biurową stylizację vintage, realizowany we współpracy z redakcją newonce.
Co portal pracy ma wspólnego z ubraniami?
Trend second hand stał się globalnym fenomenem, który ma wzrosnąć aż o 127% do 2026 r. Ubrania z drugiej ręki kupują już nie tylko ci, którzy chcą zaoszczędzić, ale też ci szukający ponadczasowej jakości i kształtujący swoje nawyki odzieżowe z poszanowaniem środowiska. Według badań pracownicy z segmentu white collar chętnie komponują z odzieży używanej swoje codzienne stylizacje, w tym te biurowe. Dlaczego warto to robić? Każdego roku na świecie produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży. Według Programu Narodów Zjednoczonych do spraw Ochrony Środowiska moda odpowiada za 10% globalnej emisji dwutlenku węgla, czyli więcej niż międzynarodowe loty i żegluga razem wzięte! Zaś do produkcji bawełny na tylko jedną koszulkę potrzeba 2700 litrów wody, czyli zapotrzebowanie jednego człowieka na 2,5 roku.
W RocketJobs.pl tematy ważne społecznie towarzyszą nam od dawna. W tej kampanii w nieoczywisty sposób chcieliśmy nawiązać do ważnego problemu ekologicznego, nagłaśniając jednocześnie ciekawy trend społeczny – fascynację modą vintage i klimatem lat 80’. Jesteśmy portalem przyszłości i bliskie są nam idee, które zmieniają świat – mówi Artur Leśniak, Marketing Manager RocketJobs.pl Kampania ma też swoje drugie dno i w metaforyczny sposób porusza temat drugich szans w pracy. Dlaczego? Praca to przestrzeń, w której każdy chce odnosić sukcesy, realizować ambicje, chwalić się swoimi osiągnięciami, ale nie brakuje też tematów trudnych, kontrowersyjnych, smutnych. W RocketJobs.pl nie ma tabu. W naszej komunikacji nie boimy się mówić głośno i otwarcie. Chcemy pokazywać środowisko pracy takim jakie jest, identyfikować realne problemy i walczyć ze stereotypami. W cyklu materiałów eksperckich i audycjach na warsztat bierzemy historie związane z dawaniem drugiej szansy – czy to z perspektywy pracodawcy czy pracownika – dodaje.
Komentarze