Znasz ich, bo dostarczają ci lunch, ale ta firma to coś więcej. Jak się pracuje w Wolt Polska?
Wolt Polska to nie tylko usługi food delivery. Ta organizacja wspiera swoich użytkowników, pracowników oraz… lokalny biznes. O niuansach pracy dla pierwszej wśród najczęściej pobieranych aplikacji food delivery opowiedziała Agata Polityło – General Manager w Wolt Polska. Jak wygląda praca w Wolt Polska?
Spis treści
Nie jeden raz Wolt ratował nas z opresji, kiedy dopadał nas nocny głód. To jednak nie tylko usługi food delivery. Jak wygląda praca dla tej organizacji? O tym opowiada nam General Manager w Wolt Polska, Agata Polityło.
Jak wygląda praca w Wolt Polska? Wywiad z Agatą Polityło – General Manager w Wolt Polska
Co warto wiedzieć o firmie Wolt? Co wyróżnia ją na rynku?
Agata Polityło: Jako Wolt jesteśmy obecni na polskim rynku food delivery i q-commerce od 5 lat w 15 miastach i stale się rozwijamy. To, co nas wyróżnia, to innowacyjność. Jesteśmy pierwszą firmą na rynku delivery, która wprowadziła model subskrypcyjny i sprawiła, że ludzie go pokochali, np. oferując dostawy z McDonald’s.
Mamy silnie działające zaplecze retail – w aplikacji Wolt, oprócz zamawiania dań restauracyjnych, można robić zakupy z około tysiąca różnych sklepów. Ponadto oferujemy dodatkowe usługi, takie jak Wolt Drive – usługa kurierska na żądanie dla restauracji i sklepów czy Wolt for Work – oferta dla firm.
Na każdym etapie przykładamy też dużą wagę do jakości. Zależy nam na przygotowaniu dobrej oferty restauracji i sklepów dla klientów oraz na tym, aby aplikacja była przyjazna użytkownikom. Dlatego inwestujemy w support, czyli zespół pomagający użytkownikom, partnerom i kurierom w czasie rzeczywistym (celujemy, aby czas oczekiwania na odpowiedź nie był dłuższy niż 1 minuta!). Ponadto dbamy o jakość menu i zdjęć. Jesteśmy dla siebie wymagający jeśli chodzi o parametry operacyjne i budujemy mocny zespół rozwoju partnerów, który współpracuje na co dzień z restauratorami i sklepami, aby wspierać ich w rozwijaniu biznesu.
To wszystko przekłada się na oceny Wolt w sklepach z aplikacjami – mamy jedne z najwyższych ocen w kategorii aplikacji dowozowych, a ostatnio udało nam się wskoczyć na 1. miejsce wśród najczęściej pobieranych aplikacji food delivery.
Wolt Polska to nie tylko food delivery
Nad jakimi jeszcze projektami pracujecie?
Oprócz standardowej działalności, czyli rozwijania naszej oferty restauracji i sklepów partnerskich, pracujemy nad rozwojem usługi subskrypcyjnej Wolt +, usługi kurierskiej Wolt Drive oraz benefitu pracowniczego Wolt for Work. Dynamicznie się rozwijamy, wchodząc do nowych miast w Polsce. Planujemy też kilka projektów z zakresu zrównoważonego rozwoju. Łączymy zatem projekty związane z poszerzaniem naszego portfolio oraz dywersyfikacją usług. Chcemy robić tak, żeby było szybko, w korzystnych cenach, i ze świetnego portfolio restauracji i sklepów.
Jaka misja przyświeca twojej organizacji i jak dbacie w firmie o jej realizację w ramach kultury organizacyjnej?
Misję Wolt można opisać zdaniem „make cities better places to live”. Realizujemy ją na wszystkich poziomach. Chcemy wspierać naszych użytkowników, aby kwestie związane z posiłkami i zakupami były dla nich jak najprostsze. Z drugiej strony dbamy i wspieramy lokalny biznes, oferując im dostęp do lepszych narzędzi i większej liczby klientów. Z jeszcze innej strony, staramy się, aby partnerzy kurierscy, którzy z nami współpracują, mieli jak największą swobodę i elastyczność w codziennej pracy. Tak więc nasz komunikat kierujemy zarówno do mieszkańców, jak i przedsiębiorców czy usługodawców zamieszkujących miasta.
Ponadto jedną z naszych głównych wartości jest „excellence”. Czujemy się zobligowani do dostarczania najlepszej obsługi, jakości, aplikacji, a także do dbania o najwyższe standardy relacji pomiędzy nami a naszymi partnerami – restauracjami, sklepami i kurierami.
Praca w Wolt Polska
Jak wyobrażasz sobie idealnego kandydata, czyli osobę, która szybko wpasuje się w zespół? Jakie cechy powinna posiadać taka osoba?
Rynek food delivery to stosunkowo nowa branża – tu nie ma instrukcji. Dlatego idealny(-a) kandydat(-ka) to osoba, która szybko się uczy i jest chętna do zgłębiania nowej wiedzy. Powinna być ciekawa świata, mająca na jego temat obserwacje i niebojąca się nimi dzielić, zwłaszcza w kontekście rynkowym. Doceniamy też umiejętność konstruowania feedbacku, a także go przyjmowanie i adaptowanie się do niego. Osobiście najbardziej cenię proaktywność i poczucie odpowiedzialności za swój obszar, tak zwany „ownership”. Staramy się tworzyć środowisko ludzi kreatywnych, z topową egzekucją, nastawionych na cel i rozwiązywanie problemów.
A jak wygląda ścieżka awansu? Czy każdy z współpracowników wie, co powinien zrobić, by otrzymać podwyżkę czy awans?
Każdy w naszej firmie widzi aktualnie otwarte pozycje z 27 różnych rynków i ma możliwość złożenia swojej kandydatury. Promujemy rozwój wewnątrz struktur firmowych, a każdy team lead jest odpowiedzialny za rozwój członków jego zespołu. Jesteśmy otwarci na sugestie i pomysły naszych współpracowników. Jeśli ktoś wykaże, że chce się rozwijać w konkretnym obszarze, proponujemy tej osobie ścieżki rozwoju w wybranym kierunku. A jest ich u nas całkiem sporo: od działu Support, gdzie poszukujemy Customer Support Asocciates, poprzez dział finansów, do działu Sales & Merchant Operations, gdzie pracuje się z naszymi partnerami. W ramach każdego z działów można rozwijać się w ścieżce specjalistycznej lub liderskiej. Stawiamy na kulturę i proaktywności i wymagamy też, aby nasz zespół proaktywnie myślał o tym, co dalej. Nasi pracownicy nabywają uniwersalne umiejętności, które mogą być wykorzystywane w różnych działach wewnętrznych. Dlatego mamy tak wiele historii transferów międzydziałowych, a także awansów na szczeble międzynarodowe.
Co pokaże przyszłość?
Gdzie zatem twoja organizacja będzie za kilka lat?
Dążymy do tego, by Wolt stał się ulubioną platformą do zamawiania dań i zakupów. Niezmiennie naszym priorytetem jest rozwój usług z zakresu quick commerce, a celem – dotarcie do jak największej liczby Polaków. Wierzymy w nasze wartości, które promują jakość, szybkość, zadowolenie – zarówno z naszej strony, jak i współpracujących z nami partnerów.
Za kilka lat rynek może być drastycznie inny niż dziś – ja wierzę w to, że convenience nas jeszcze zaskoczy i będziemy coraz większą wagę przykładać nie tylko do produktów, ale może i do usług?
Agata Polityło. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, swoją przygodę zawodową rozpoczynała w doradztwie strategicznym. W Wolt pracuje od początku obecności firmy w Polsce, zaczynając jako Operations Manager i dwa lata później obejmując zarządzanie polskim rynkiem jako General Manager Wolt w Polsce. Warto podkreślić, że jest najmłodszą General Manager w szeregach Wolt, co wraz z rozwojem biznesu Wolt przyniosło jej wyróżnienie w rankingu Forbes 30 under 30 w roku 2022. Jest szczególnie dumna z silnego wzrostu Wolt na polskim rynku w ostatnich latach i z rozwoju nowych usług, takich jak sektor retail, Wolt+ (usługa subskrypcyjna), Wolt Drive (flota kurierska) czy Wolt for Work (usługa dla pracodawców), a także z rozwoju i profesjonalizacji ludzi w zespole Wolt.
Komentarze