Opieka medyczna, owocowe czwartki – popularne benefity pracownicze to często za mało

Opieka medyczna, owocowe czwartki - popularne benefity pracownicze to często za mało

Rynek pracy jest niezwykle dynamiczny. Obecnie pracodawcy muszą nie tylko zabiegać o nowego pracownika, ale też starać się o utrzymanie tego, którego już zatrudnili. Oprócz zmian w wynagrodzeniu, doskonałym sposobem zarówno na znalezienie, jak i zatrzymanie wartościowego pracownika jest wdrożenie atrakcyjnych benefitów. Podobnie jak rynek pracy, tak również i benefity ewoluują. To, co dawniej wydawało się miłym dodatkiem do pracy, czyli np. owocowe czwartki, dzisiaj już nie ma większego znaczenia dla pracowników, szczególnie że wielu z nich wybiera pracę zdalną.

Dzięki atrakcyjnym benefitom, które odpowiadają na potrzeby pracowników wzrasta atrakcyjność firmy i staje się ona godnym uwagi pracodawcą. Zwiększa się również przywiązanie do danego brandu. Aby jednak benefit był trafiony, warto zapytać samych pracowników o ich potrzeby. Trafione benefity to nie tylko wydatki, a wręcz przemyślana inwestycja. Zadowolenie pracowników ma bowiem bezpośredni wpływ na finanse firmy.

Wiele wskazuje na to, że benefity będą także niezwykle istotne dla generacji Z, która obecnie wkracza na rynek pracy. Młodzi zwracają uwagę nie tylko na to, ile wynosi ich wynagrodzenie, ale także w jaki sposób traktuje go pracodawca i czy zapewnia mu odpowiedni rozwój, ułatwia realizowanie zadań, a przy tym daje odpowiedni feedback. Zatem również w stosunku do nich należy rozpatrzyć ewentualne benefity.

Nowe benefity pracownicze na polskim rynku

Na polskim rynku pojawiają się coraz nowsze benefity. Jeszcze do niedawna bonusami, którymi chwaliły się firmy były głównie dofinansowanie do prywatnej opieki medycznej czy karty sportowej. Teraz stały się one wręcz standardem, a firmy w celu przyciągnięcia ekspertów uatrakcyjniają swoje benefity o nowe rozwiązania, które są odpowiedzią na potrzeby pracowników.

Wśród korzyści, które ostatnio cieszą się coraz większym zainteresowaniem pracowników i kandydatów możemy wyróżnić:

  • opiekę weterynaryjną dla pupili – według badań, aż 55% Polaków ma psa lub kota. Ten benefit, którego realizację oferuje PETHELP polega na wykupieniu dla pracowników jednego z pakietów opieki weterynaryjnej, w ramach którego ci mogą skorzystać z takich usług, jak profilaktyczny przegląd zdrowia pupila, wizyty w przypadku choroby, badania kontrolne czworonoga, czy szczepienia, zabiegi pielęgnacyjne. Ilość usług uzależniona jest od rodzaju pakietu. Ten benefit nie tylko pokazuje, że pracodawca chce zapewnić wsparcie pracownikowi, ale również pozwala zadbać o zdrowie pupila, przez co z kolei pracownik nie musi brać wolnego w razie choroby czworonoga. To jednak tylko jedna z wielu korzyści tego rozwiązania.
    Prywatna opieka weterynaryjna dla pupili to też swego rodzaju naturalne rozszerzenie dobrze znanego nam benefitu w postaci prywatnej opieki medycznej dla pracowników i najbliższych. W końcu czworonogi często są traktowane jak członkowie rodziny.
  • nielimitowane dni urlopowe – to coraz śmielej pojawiający się benefit, choć dla niektórych kontrowersyjny. Przede wszystkim pozwala on budować wzajemne zaufanie w firmie. Każdy z pracowników zna swoje zadania i wie, ile czasu potrzebuje na ich wykonanie. Pracodawcom zależy na tym, aby zadania były dobrze wykonane, a to od pracownika zależy, ile czasu na nie potrzebuje. Warto też pamiętać, że najbardziej efektowny jest wypoczęty pracownik. Wolne dni w takich przypadkach są więc ustalane w ramach danych zespołów, aby oczywiście nie zakłócały one pracy innych osób.
  • 4-dniowy tydzień pracy – to z kolei wydaje się być alternatywa dla nielimitowanych dni urlopowych. Dzięki takiemu systemowi pracy ma wzrastać równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatny. Pomaga to również w zachowaniu produktywności pracowników. Na razie także o tym rozwiązaniu najczęściej słyszymy u naszych Zachodnich sąsiadów.
  • wsparcie psychologa – wiele firm zdaje sobie sprawę, że problemy zarówno te zawodowe, jak i prywatne, mogą się negatywnie odbić na efektach pracy, dlatego też coraz częściej firmy decydują się na zapewnienie pracownikom wsparcia psychologicznego, aby reagować od razu, kiedy pojawia się problem.

Na czym polega benefit od PETHELP? Dlaczego jest cenny zarówno dla pracowników, jak i pracodawcy?

Ostatnio możemy zauważyć wzrost zainteresowania benefitem w postaci opieki weterynaryjnej dla czworonogów, którą oferuje PETHELP. Polega on na tym, że pracodawca wykupuje dla swojego pracownika posiadającego zwierzaka pakiet, w ramach którego otrzymuje konkretne usługi dla kota lub psa.

Do wyboru są 4 pakiety:

  • standard,
  • premium,
  • platinum,
  • VIP.

Szczegóły każdego z nich możecie znaleźć TUTAJWarto jednak mieć na uwadze, że w przypadku ofert dla firm istnieje możliwość dostosowania pakietów do oczekiwań klienta, a szczegóły są ustalane bezpośrednio z doradcą platformy.

Zatem jakie korzyści z benefitu oferowanego przez PETHELP płyną dla firmy, jak i dla pracownika? Pracodawca pokazuje, że firmie nie jest obojętny los zwierząt, a przy tym pracownik czuje, że dba on o niego kompleksowo – nie tylko pod kątem zawodowym, ale również zwraca uwagę na jego ogólny komfort życia.
Posiadacz pakietu PETHELP z kolei przede wszystkim oszczędza na opiece weterynaryjnej swojego podopiecznego, a dzięki regularnej profilaktyce może zapobiec pojawieniu się choroby, co także poprawia komfort psychiczny opiekuna pupila.
Ponadto, zdrowy zwierzak to też mniejsze obciążenie dla pracownika, przez co zmniejsza się jego nieobecność spowodowana chorobą czworonoga.

Co ważne, PETHELP obejmuje swoim zasięgiem już ponad 350 placówek w całej Polsce i co miesiąc dołączają kolejne, także te w mniejszych miejscowościach, dlatego to benefit, który doskonale sprawdzi się również w przypadku pracowników zdalnych, a nie tylko tych w dużych miastach w Polsce.

Coraz większe firmy wybierają benefit od PETHELP! Niedawno zdecydował się na niego Rossmann

Kilka tygodni temu media obiegła informacja, że sieć sklepów Rossmann postanowiła wprowadzić nowy benefit dla swoich pracowników w postaci opieki weterynaryjnej dla pupili tworząc przy tym „Klub Zwierzaka”.

Zapytaliśmy Ilonę Perużyńską – Zych, dyrektor HR Rossmann SDP, skąd decyzja o wprowadzeniu benefitu w postaci opieki weterynaryjnej dla czworonogów: Głównym katalizatorem byli nasi pracownicy, a raczej ich pupile. Posiadamy bardzo bogaty pakiet benefitów pracowniczych, ale to jeszcze bardziej motywuje Nas do tego, aby wciąż sięgać po coś wyjątkowego i rezygnować z tego, co już nie jest atrakcyjne. Wciąż, niezmiennie na ten temat rozmawiamy z pracownikami. Słuchamy ich historii. I właśnie podczas takich spontanicznych rozmów pracownicy pokazali nam kolejny kierunek. Paradoksalnie utwierdził nas w tym wyborze również czas pandemii, który poza negatywnymi skutkami przyniósł również te nieoczywiste, jak np. docenienie bliskości i miłości, oraz wszystkiego co wnoszą w nasze życie zwierzęta domowe. Jest to też zgodne ze strategią naszej firmy, w której zrównoważony rozwój jest filarem.

Warto zaznaczyć, że do programu „Klub Zwierzaka” może dołączyć każdy z pracowników sieci sklepów Rossmann: Zgodnie z naszą strategią firmy, każdy z naszych pracowników może przystąpić do tego programu. A raczej powinnam napisać, ze każdy pies i kot może do nas dołączyć😊  Skala naszej firmy daje nam możliwość dotarcia z naszymi benefitami do bardzo różnych miejsc w Polsce. To pokazuje także nam, jak jesteśmy różnorodni w swoich wyborach i preferencjach. To niesamowite doświadczenie – dodaje Ilona Perużyńska – Zych.

Okazuje się, ze pakiety opieki weterynaryjnej PETHELP od razu spotkały się z pozytywnym odbiorem przez pracowników supermarketów drogeryjnych Rossmann. Co ciekawe, nie pojawił się ani jeden negatywny feedback!

Już w pierwszym dniu po wysłaniu komunikacji do pracowników otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych informacji zwrotnych. Od szybkich łapek w górę (tzw. lajków) na naszym wewnętrznym Workplace, po emaile, telefony i listy. Oczywiście, mieliśmy z tyłu głowy pewne obawy, ale muszę przyznać, że do dziś nie otrzymaliśmy ani jednego negatywnego feedbacku. To dopiero początek naszej wspólnej drogi z PETHELP, ale już pierwsze tygodnie, miesiące pokazują nam, że to naprawdę ważny i istotny kierunek, którym razem chcemy podążać – zdradziła nam dyrektor HR Rossmann SDP.

Pojawia się więc też pytanie, jak dobrać odpowiednią firmę do takiej współpracy i jakimi wartościami kierowała się tak duża firma jak Rossmann SDP. Okazuje się, że kluczowa była m.in. Misja i strategia firmy.

Kierując się wieloletnim doświadczeniem i tym razem szukaliśmy partnera, który będzie chciał i będzie mógł się razem z nami rozwijać. Ważne były dla nas wartości jakimi kieruje się Firma PETHELP oraz jej pracownicy. Pytaliśmy o Misję i Strategię Firmy. Łączy nas nieustająca potrzeba rozwoju, ciekawość świata oraz chęć pomagania innym. Czujemy, że razem możemy więcej. Wciąż się poznajemy, uczymy. Mamy wiele ciekawych, nietuzinkowych pomysłów. Warto być odważnym ! Warto pomagać! – mówi Ilona Perużyńska Zych, dyrektor HR Rossmann SDP.

Wiele wskazuje więc na to, że opieka weterynaryjna dla czworonogów, to „benefit przyszłości”!

*Materiał powstał we współpracy z platformą PETHELP – art. sponsorowany

________________________________________________________________________________________________

Źródło zdjęcia głównego:  Unsplash@Chewy

Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze