Każdy inny, wszyscy z korpo. Jak rozmawiać w pracy mimo różnic?

Jaka czeka na ciebie praca po filologii? Pewnie zastanawiasz się, czy zostać tłumaczem, czy nauczycielem. A co jeśli masz więcej opcji? Sprawdź, gdzie i jakiej pracy szukać, kiedy studiujesz filologię lub jesteś jej absolwentem.
Spis treści
„Studiujesz filologię? Gdzie ty po tym znajdziesz pracę?!” – ten komentarz brzmi dla ciebie znajomo? Też go znamy. Często studenci kierunków lingwistycznych w swojej wizji przyszłości zawodowej uwzględniają głównie dwie opcje: tłumacz lub nauczyciel. Nie oszukujmy się – otoczenie nam nie pomaga. Nierzadko powoduje smutną refleksję, że dokonaliśmy złego wyboru i teraz jesteśmy skazani na pracę, która nie jest spełnieniem naszych marzeń. Albo utoniemy w stercie dokumentów do przetłumaczenia, albo czekają nas długie lata pracy z nie zawsze zmotywowanymi grupami dzieci i młodzieży. Ekstra!
Studenci kierunków pokrewnych też nie mają łatwo. Kiedy padają pytania od znajomych: „Co ty chcesz archiwizować, skoro jesteśmy w erze paper less?” lub „Kim ty będziesz? Filozofem?”, rozwój kariery zawodowej zaczyna nam się rozmywać.
Kiedy na wieczorną lekturę wybierzemy dodatkowo raport o stopie bezrobocia w Polsce, a naszym oczom ukaże się nasz kierunek studiów będący w TOP 10 tych z największym odsetkiem absolwentów nieaktywnych zawodowo, apelujemy: nie pozwól na to, by ktoś z góry przekreślił twój potencjał!
Na całe szczęście jest dla nas „ratunek”! Miejsce pracy, w którym możesz być sobą, a twoje umiejętności językowe, miękkie oraz techniczne zostaną odpowiednio docenione i wynagrodzone!
Mało tego! Jeśli studiujesz geoslawistykę, groznastwo, kognitywistykę, kulturę Japonii, muzeologię czy kierunek, o którym połowa ludzkości nigdy nie słyszała – jesteś na wygranej pozycji!
To międzynarodowa organizacja, która na całym świecie ma ponad 70 oddziałów! W Polsce znajdują się 4: w Szczecinie, Lublinie, Katowicach i Warszawie. Jednak w części projektów możesz pracować w pełni zdalnie z dowolnego miejsca w kraju.
Jak o sobie mówią:
Każdego dnia pomagamy 2000 najlepszych marek na świecie, łącząc moc głębokich ludzkich spostrzeżeń i zaawansowanej technologii. Tworzymy doświadczenia, które wykraczają poza efekt „wow” i przekształcamy firmy, aby mogły się rozwijać – dziś i w przyszłości.
Dokładniej rzecz ujmując, to firma z sektora Customer Service & Customer Experience, zajmująca się kompleksową obsługą klientów z użyciem najnowszych technologii. Wspomniane projekty realizowane przez Concentrix dotyczą takich branż jak automotive, lotnictwo, elektronika, telekomunikacja, a także odzież, beauty i wiele innych. Jest duża szansa, że znajdziesz coś dla siebie.
Współautorką tekstu jest Joanna Kłopotowska.
Joanna Kłopotowska. Senior Talent Acquisition Manager w Concentrix z udokumentowanym doświadczeniem w zarządzaniu dużą ilością pracy w szybko zmieniającym się środowisku. Buduje silne relacje zarówno z wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi interesariuszami, aby generować długoterminowe partnerstwa. Zmotywowana, kreatywna i elastyczna, zaangażowana w przekraczanie oczekiwań poprzez poświęcenie, wytrwałość i pracę zespołową. Chętnie podejmuje nowe wyzwania i pracuje pod presją czasu. Zawsze szuka sposobów na zwiększenie swoich umiejętności poprzez dalsze poszerzanie wiedzy na wszystkich poziomach.
Talent Acquisition Manager
Doktor psychologii, trenerka kompetencji społecznych, Talent Acquisition Manager w Concentrix. Posiada 7 lat doświadczenia w rekrutacji sił sprzedaży, customer service & experience oraz technical support. Pasjonatka psychologii pozytywnej, w swojej pracy chętnie wykorzystuje w praktyce wnioski płynące z dziedziny nauki, łącząc je z biznesem. Fanka dostrzegania i rozwijania ludzkiego potencjału. Jej motto: "Szukam rozwiązań, a nie problemów. Nigdy nie usłyszysz ode mnie: nie da się".
Komentarze