Staż w MTA Group

Staż w MTA Group
Cześć, nazywam się Oliwia i chcę Ci opowiedzieć o stażu, jaki odbyłam w MTA. W czasie, gdy ogłoszono nabór na staż, studiowałam na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Wzięłam udział w warsztatach, na których specjalista Facebook Ads opowiadał o platformie i jej specyfice. Mateusz powiedział nam, że jeśli interesujemy się digitalem, to możemy śmiało wysyłać do MTA swoje CV. Propozycja brzmiała interesująco, a że akurat i tak byłam na etapie szukania jakiegoś stażu, postanowiłam wysłać zgłoszenie.
Trudne początki

Po rozmowie kwalifikacyjnej, szybko dostałam odpowiedź, że zostałam przyjęta. Ustaliliśmy wspólnie termin rozpoczęcia stażu oraz limity godzin oraz wstępne obowiązki. Swoją przygodę z MTA Group rozpoczęłam w połowie lipca 2019 roku. Co do początków, muszę przyznać, że… to był dla mnie absolutny szok! Znalazłam się w gronie specjalistów z różnych dziedzin, którzy mówili o rzeczach, o których nie miałam pojęcia. MTA codziennie przeprowadza tzw. daily – kilkunastominutowe spotkanie, w czasie którego każdy z zespołu mówi o tym, co udało mu się zrealizować, czy ma jakieś “bloki” (niezależne od niego przeszkody w realizacji projektu), czy potrzebuje pomocy itd. To właśnie w czasie tych spotkań padały te wszystkie terminy, których znaczenia, jeszcze, nie rozumiałam.

Jednak dałam radę!

Na całe szczęście okazało się, że w MTA Group panuje zasada o wzajemnej pomocy i wsparciu. I w tym przypadku, nie kończy się tylko na mówieniu o tym. Otrzymywałam pomoc od każdego członka zespołu. Cierpliwie tłumaczyli mi pojęcia, zasady działania konkretnych platform, modele współpracy, jak zrobić research słów kluczowych, na co zwracać uwagę przy tworzeniu contentu, jak analizować wyniki w Google Ads czy Facebook Ads. Było tego naprawdę dużo, ale każdy, do kogo zwróciłam się o pomoc, był chętny do tłumaczenia. Fakt, że staż okazał się prawdziwą pracą, a nie parzeniem kawy, naprawdę pozytywnie mnie zaskoczył! 

Przychodząc do MTA Group, nie do końca wiedziałam, jaki obszar digitalu interesuje mnie najbardziej. Miałam jednak już wtedy początki zajawki na UX. W MTA Group nie do końca się tym zajmowano, brakowało specjalisty. Ponieważ struktura w tej firmie jest dość “płynna”, nie ma sztywnej hierarchii – każdy członek zespołu może realnie wpływać na jego kształt. Przekonałam się o tym nieco później. 

Czym jest MTA Group?

Zaczynając staż, otrzymywałam zadania z różnych teamów. W obrębie MTA Group działają bowiem osobne podmioty, które zajmują się innymi obszarami:

  • anchor.team – team zajmujący się pozycjonowaniem, czyli SEO. To tu znalazłam swoje miejsce! W anchorze przeprowadzamy audyty stron, dajemy wskazówki, jak je poprawić pod kątem technicznym czy contentowym, prowadzimy działania związane z  off-sitem. Królowie Google Search Console i ahrefsa!

  • MTA Digital  – PPC, ogólnie pojęty marketing online, wsparcie w prowadzeniu sociali (nie prowadzą jednak fanpage’y – jedynie doradzają), analiza wyników i podwyższanie performance’u. Jednym słowem specjaliści od wszystkiego, co związane z reklamą w Internecie.
  • metrics.agency – drugi team, z którym zaczęłam w pewnym momencie ścisłą współpracę. To miejsce dla analityków i specjalistów od CRO i UX!. Jeśli coś od strony analitycznej nie działa, masz problem z ustawieniem konwersji, Google Analytics czy GTM – to właśnie do tego teamu uderzasz!
  • WP Partners – czyli geniusze deweloperki. Postawią nową stronę, sklep e-commerce, naprawią to, co nie działa, zajmą się wyzwaniami lub problemami z WordPressem i innymi CMS-ami. 
  • Quality Score – to tu zbierani są najlepsi z najlepszych. Specjaliści, których wiedza jest na najwyższym poziomie. Wspierają in-house’owo (wynajmujesz speca, żeby dołączył do Twojego zespołu na jakiś czas), prowadzą szkolenia oraz consulting i pomagają rozwiązywać problemy, których nikt inny nie rozwiąże.
  • AGS – tutaj pracują najbardziej kreatywne osoby, które tworzą grafiki, banery, loga i wszystko to, co niezbędne w naszej pracy od strony kreatywnej. 
  • Flow Digital – nasz najnowszy zespół, który zajmuje się tworzeniem i sprzedażą kursów online, które powstają z wykorzystaniem naszej wiedzy i doświadczenia. 

Jak widzisz, możliwości rozwoju jest sporo – bo w MTA Group nie musisz być “przykuty” do jednego teamu. Jeśli chcesz się rozwijać, możesz to zrobić! Wystarczy skontaktować się z team leaderem danego zespołu lub pozostałymi członkami i poprosić o jakieś zadania. Jeśli się sprawdzisz, z pewnością pracy Ci nie zabraknie 🙂 

Czy warto wybrać się na staż w MTA Group?

Najlepszym przykładem na to, że MTA Group pozwala na rozwój, jest mój przypadek. W czasie stażu szybko zorientowałam, że najbardziej interesuje mnie SEO, a największą pasją staje się UX. Rozmawiając z innymi osobami, project managerami, team leaderami i specjalistami, szybko okazało się, że moja chęć tworzenia nowego kierunku spodobała się wszystkim w zespole! Ponieważ po zakończeniu stażu zostałam z MTA Group, dalej rozwijam dział UX-owy. Wykonujemy audyty, proponujemy zmiany, a ja mam wciąż czas na naukę i rozwój! 

Choć na początku stażu miałam problemy z “ogarnięciem” tego, co dzieje się dookoła, to pomoc innych członków zespołu, ich cierpliwość i zachęcanie do nauki, sprawiły, że szybko poczułam się tu jak w domu. Jakie plusy ma staż w MTA?

  • to prawdziwy staż, w którym chodzi o pracę, a nie o podpis i przeczekanie tych kilku tygodni,
  • masz szansę na praktykę, a nie tylko teorię,
  • rozwijasz swoją wiedzę zdobytą na studiach,
  • otrzymujesz dawkę wiedzy, której nie zdobyłbyś nigdzie indziej – a już z pewnością nie w czasie studiów, 
  • masz szansę pracować z najlepszymi specjalistami,
  • hasła o samorozwoju i elastyczności tutaj rzeczywiście są prawdą,
  • możesz się rozwijać w kilku obszarach i z czasem zdecydować, co interesuje Cię najbardziej,
  • członkowie zespołu są chętni do pomocy, wyrozumiali. Większość z nich jest młoda, więc nie wywyższa się i nie tworzy sztucznych barier,
  • nie ma sztywnych reguł – jeśli musisz wyjść wcześniej, potrzebujesz wolnego lub chciałbyś w któryś dzień popracować zdalnie – wystarczy to ustalić z innymi członkami zespołu! Jeśli wykonujesz swoja pracę dobrze i na czas, z pewnością uda się dogadać 🙂 
  • staż może być płatny 😉 
  • organizowane są szkolenia i cotygodniowe szybkie “Pytania do…”, które pozwalają na poszerzanie wiedzy i horyzontów. Szkolą osoby, które są praktykami, a nie teoretycy,
  • last but not least – atmosfera jest naprawdę super. Luźna, kumpelska i bez spiny.

Czy poleciłabym staż w MTA Group? Jak najbardziej! Sam fakt, że po odbyciu praktyk, dostałam propozycję zostania już jako pełnoprawny współpracownik i ją przyjęłam, mówi sam za siebie! Tutaj mam szansę na rozwijanie się, budowanie własnego teamu i pracę w dziedzinie, która mnie pasjonuje.

Jeśli jesteś zainteresowany kwestiami związanymi z digitalem i chciałbyś się rozwijać w tym kierunku, koniecznie skontaktuj się z MTA Group – hr@mta.digital!

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze