Tester Prawa znaleziony! Prawo Marcina wybrał zwycięzcę konkursu #PRACAJAKZESNU

Po rozmowie kwalifikacyjnej, szybko dostałam odpowiedź, że zostałam przyjęta. Ustaliliśmy wspólnie termin rozpoczęcia stażu oraz limity godzin oraz wstępne obowiązki. Swoją przygodę z MTA Group rozpoczęłam w połowie lipca 2019 roku. Co do początków, muszę przyznać, że… to był dla mnie absolutny szok! Znalazłam się w gronie specjalistów z różnych dziedzin, którzy mówili o rzeczach, o których nie miałam pojęcia. MTA codziennie przeprowadza tzw. daily – kilkunastominutowe spotkanie, w czasie którego każdy z zespołu mówi o tym, co udało mu się zrealizować, czy ma jakieś “bloki” (niezależne od niego przeszkody w realizacji projektu), czy potrzebuje pomocy itd. To właśnie w czasie tych spotkań padały te wszystkie terminy, których znaczenia, jeszcze, nie rozumiałam.
Na całe szczęście okazało się, że w MTA Group panuje zasada o wzajemnej pomocy i wsparciu. I w tym przypadku, nie kończy się tylko na mówieniu o tym. Otrzymywałam pomoc od każdego członka zespołu. Cierpliwie tłumaczyli mi pojęcia, zasady działania konkretnych platform, modele współpracy, jak zrobić research słów kluczowych, na co zwracać uwagę przy tworzeniu contentu, jak analizować wyniki w Google Ads czy Facebook Ads. Było tego naprawdę dużo, ale każdy, do kogo zwróciłam się o pomoc, był chętny do tłumaczenia. Fakt, że staż okazał się prawdziwą pracą, a nie parzeniem kawy, naprawdę pozytywnie mnie zaskoczył!
Przychodząc do MTA Group, nie do końca wiedziałam, jaki obszar digitalu interesuje mnie najbardziej. Miałam jednak już wtedy początki zajawki na UX. W MTA Group nie do końca się tym zajmowano, brakowało specjalisty. Ponieważ struktura w tej firmie jest dość “płynna”, nie ma sztywnej hierarchii – każdy członek zespołu może realnie wpływać na jego kształt. Przekonałam się o tym nieco później.
Zaczynając staż, otrzymywałam zadania z różnych teamów. W obrębie MTA Group działają bowiem osobne podmioty, które zajmują się innymi obszarami:
Jak widzisz, możliwości rozwoju jest sporo – bo w MTA Group nie musisz być “przykuty” do jednego teamu. Jeśli chcesz się rozwijać, możesz to zrobić! Wystarczy skontaktować się z team leaderem danego zespołu lub pozostałymi członkami i poprosić o jakieś zadania. Jeśli się sprawdzisz, z pewnością pracy Ci nie zabraknie 🙂
Najlepszym przykładem na to, że MTA Group pozwala na rozwój, jest mój przypadek. W czasie stażu szybko zorientowałam, że najbardziej interesuje mnie SEO, a największą pasją staje się UX. Rozmawiając z innymi osobami, project managerami, team leaderami i specjalistami, szybko okazało się, że moja chęć tworzenia nowego kierunku spodobała się wszystkim w zespole! Ponieważ po zakończeniu stażu zostałam z MTA Group, dalej rozwijam dział UX-owy. Wykonujemy audyty, proponujemy zmiany, a ja mam wciąż czas na naukę i rozwój!
Choć na początku stażu miałam problemy z “ogarnięciem” tego, co dzieje się dookoła, to pomoc innych członków zespołu, ich cierpliwość i zachęcanie do nauki, sprawiły, że szybko poczułam się tu jak w domu. Jakie plusy ma staż w MTA?
Czy poleciłabym staż w MTA Group? Jak najbardziej! Sam fakt, że po odbyciu praktyk, dostałam propozycję zostania już jako pełnoprawny współpracownik i ją przyjęłam, mówi sam za siebie! Tutaj mam szansę na rozwijanie się, budowanie własnego teamu i pracę w dziedzinie, która mnie pasjonuje.
Jeśli jesteś zainteresowany kwestiami związanymi z digitalem i chciałbyś się rozwijać w tym kierunku, koniecznie skontaktuj się z MTA Group – hr@mta.digital!
RocketSpace.pl
RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.
Komentarze