Jak się wypromować na TikToku?
Chociaż TikTok jest relatywnie nową aplikacją, to już po czterech latach istnienia zdążyła podbić serca milionów użytkowników na całym świecie. Jeszcze w 2018 roku liczyła sobie łącznie ponad 500 milionów użytkowników, a ich liczba stale wzrasta. Rok później, jej twórcy mogli się pochwalić już 1,5 bilionami pobrań, zostając tym samym najpopularniejszą platformą na świecie i najczęściej pobieraną na App Store oraz Google Play.
Światowy fenomen nie ominął Polski. Aktualnie TikTok cieszy się trzecim miejscem w top pobieranych aplikacji i korzysta z niej już 2,5 miliona Polaków. I chociaż lwią część z nich stanowi młodzież, marketingowcy już od dawna zakasują rękawy, aby efektywnie wykorzystywać aplikację w pracy. W końcu, jak wskazuje OpenMobi w swoim raporcie – Generacja Z niedługo będzie kluczową grupą konsumentów, dlatego marki i reklamodawcy już dziś powinni opracowywać strategie komunikacji z nimi.
„A to nie jest dla dzieci?”
Z odpowiedzią na to pytanie śpieszy Tally, startupowa aplikacja służąca do konsolidacji kart kredytowych. Tally zauważyło, że chociaż 2/3 użytkowników TikToka są ludzie poniżej 30. roku życia, to wśród pozostałych jest właśnie ich target i postanowili to wykorzystać.
– Kiedy zaczęliśmy rozważać testowanie TikToka, kilku ludzi mówiło nam: „A to nie jest dla dzieci?” – powiedział w rozmowie z Business Insider Nick Weinberg, Senior Paird Acquisitions Manager w Tally. – Z przeprowadzonej kampanii dowiedzieliśmy się, że wbrew pozorom na tej platformie jest dużo młodych.
TikTok 300% efektywniejszy od Instagrama
Tally w swojej strategii marketingowej skupia się na współpracy z influencerami. Zleca im sporządzenie filmu sponsorowanego oraz oznaczenie go hasztagiem #tallyup. Do filmu dodaje przycisk instalacyjny ich aplikacji jako call-to-action.
Proste i skuteczne? Startup twierdzi, że TikTok przewyższa inne social media, jeśli chodzi o pobieranie ich aplikacji, a w dodatku wychodzi to o 300% taniej, niż na Instagramie. Jednak inwestując w kampanię na TikToku, nie można robić kalki promocji z innych social mediów. W tym przypadku trzeba dostosować się do zasad zastanych i panujących na „nowym lądzie”. Wśród najchętniej oglądanych treści znajdują się popularni TikTokerzy, #HashtagChallenge, tzw. przejścia i filmiki zawierające śpiew czy taniec. Inwestycja w te obszary daje największe szanse na osiągnięcie sukcesu. Między innymi dlatego, Tally inwestuje we współpracę w influencerami i dostosowuje promocję do targetu.
Specyfika społeczności TikToka jest też taka, że zachęca brandy do współpracy. W najbardziej obrazujący sposób pokazuje to #HashtagChallenge. Na jego przykładzie widać, że użytkownicy aplikacji sami chcą tworzyć! Korzystnie oddziałuje także fakt, że jak podaje Open Mobi, średnio na platformie spędza się ponad godzinę dziennie, co przy 2,5 milionach użytkowników pozwala wyrobić spore zasięgi.
Źródła: www.meettally.com, www.openmobi.pl, www.mediakix.com, www.businessinsider.com.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.
Autorem artykułu jest Adam Zamczała.
Komentarze