Specjalista/Specjalistka ds. Analiz Zakupowych

BI & Data

Specjalista/Specjalistka ds. Analiz Zakupowych

BI & Data

Bułgarska 17, Poznań

Amica Group

Pełny etat
UoP
Starszy specjalista / Senior
Praca hybrydowa

Wymagane umiejętności

analiza
Microsoft Office Excel
Microsoft Power BI

Znajomość języków

Angielski: C1

Opis stanowiska

Obecnie do Amica SA do Działu Zakupów poszukujemy osoby na stanowisko Specjalista ds. Analiz Zakupowych – Analityk Zakupowy


📌Miejsce pracy: Poznań, ul. Bułgarska 17 (Enea Stadion)


 

Główne zadania:

  • Będziesz raportować bezpośrednio do Dyrektorki ds. Zakupów i zostaniesz częścią Działu Zakupów, którzy zajmuje się zakupem gotowych towarów oraz komponentów do produkcji sprzętu AGD (zespół 8 Menedżerów/Menedżerek i 5 Specjalistów/Specjalistek, pracujących w Poznaniu i Wronkach);

  • Zbudujesz system analityki danych zakupowych – zaprojektujesz, a następnie będziesz utrzymywać, rozwijać i automatyzować raporty i dashboardy wspierające decyzje zakupowe;

  • Zapewnisz spójne, rzetelne i aktualne dane w bazach;

  • Zajmiesz się monitorowaniem i prognozowaniem trendów rynkowych oraz cen (np. surowców), a także w oparciu o nie przygotujesz rekomendacje biznesowe;

  • Wspólnie z innymi członkami/członkiniami zespołu będziecie prowadzić projekty związane z optymalizacją kosztów oraz z digitalizacją i automatyzacją procesów zakupowych;

  • Przygotujesz zrozumiałe i atrakcyjne wizualizacje danych na potrzeby działu – np. materiały wspierające proces negocjacji z dostawcami;

  • Zaangażujesz się w proces budżetowania kosztów zakupów.

 

Nasze oczekiwania:

  • Zdobyłeś/zdobyłaś doświadczenie jako Analityk/Analityczka Danych, Specjalista/Specjalistka ds. Analiz lub podobnym stanowisku z zakresu analityki;

  • Masz analityczny umysł (sprawnie łączysz kropki i czytasz liczby), potrafisz wyciągać trafne wnioski z danych oraz przygotowywać wizualizacje danych – aby były zrozumiałe dla współpracowników;

  • Twój Excel jest na zaawansowanym poziomie (np. minimum: suma warunków, licz jeżeli, wyszukaj pionowo, tabele przestawne, wykresy itp.), znasz Power Query i Power BI oraz inne narzędzia do analityki danych;

  • Otwartość na zmiany, nowe wyzwania i kreowanie nieszablonowych rozwiązań – to stanowisko jest nową rolą w strukturach zakupowych, więc wiele raportów czy procesów będziesz budować od podstaw;  

  • Jesteś zorientowany/zorientowana na ludzi, stawiasz na zespołowe rozwiązania i potrafisz dostosować język do drugiej osoby – zakupy to sztuka budowania mostów, negocjacji i relacji;

  • Znajomość języka angielskiego pozwalająca na swobodną komunikację biznesową w mowie i piśmie (poziom B2/C1) – język jest niezbędny do pracy z zagranicznymi dostawcami oraz współpracownikami z naszych spółek zagranicznych;

  • Twoje mocne strony to: bardzo dobra organizacja własnej pracy i terminowość (wiesz „co” i „na kiedy”, ale samodzielnie zarządzasz swoim kalendarzem); samodzielność w działaniu i odpowiedzialność za powierzone zadania (chcesz osiągać swoje cele i nie czekasz, aż ktoś inny zajmie się Twoim zadaniem); wychodzenie z inicjatywą (wpadasz na pomysł, dzielisz się nim z innymi i wdrażasz, jeśli to możliwe).

 

Mile widziane:

  • Świetnie, jeśli masz doświadczenie jako Analityk/Analityczka Zakupów lub kiedykolwiek pracowałeś/pracowałaś w Dziale Zakupów – to będzie bardzo cenne pod kątem wdrożenia i szybciej odnajdziesz się w procesach działu.


To oferujemy:

  • Zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę (pierwsza umowa na 6 miesięcy, kolejna umowa na czas nieokreślony);

  • Ruchome godziny pracy (możliwość rozpoczęcia pracy między 6:00 a 10:00);

  • Praca hybrydowa - możliwość pracy zdalnej do 4 dni w miesiącu;

  • Częściowe dofinansowanie do pakietu Medicover, karty sportowej Medicover Sport, ubezpieczenia grupowego PZU oraz możliwość ubezpieczenia partnera, dzieci i wnuków;

  • Zniżka na ubezpieczenia turystyczne w ramach wyjazdów prywatnych;

  • Możliwość wykupienia pakietu zdrowotnego i ubezpieczenia dla zwierząt w ramach Programu Opieki Weterynaryjnej PetHelp;

  • ZFŚS – pakiet świąteczny i wakacyjny;

  • Bezpłatny parking;

  • Preferencyjne pożyczki w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej;

  • Program dla Jubilatów – świętujemy okrągłe rocznice zatrudnienia;

  • Zniżki na firmowe produkty oraz warsztaty kulinarne w naszym poznańskim showroomie;

  • Anonimowe konsultacje ze specjalistami w ramach bezpłatnego wsparcia psychologicznego;

  • Bezpłatne badania podczas cyklicznych akcji profilaktyki zdrowia;

  • Przedszkole oraz żłobek Amica Kids we Wronkach dla dzieci pracowników;

  • Pobyty w firmowym ośrodku wypoczynkowym nad jeziorem w Mierzynie w atrakcyjnych cenach.

 

 

🚗 Nasza lokalizacja - jak wygląda dojazd do biura?

Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie pracować w Poznaniu na stadionie (ul. Bułgarska 17, Enea Stadion), gdzie oprócz biur znajduje się nasz Showroom, w którym można poznać historię firmy oraz produkty Amiki - zarówno te najnowsze, jak i zabytkowe. To właśnie tutaj odbywają się pokazy i warsztaty kulinarne. Miejsce pracy jest również atrakcyjne dla fanów piłki nożnej - niektóre biura i części wspólne (kuchnie, sale) mają widok na murawę stadionu.

Wejście znajduje się od ul. Ptasiej, gdzie do dyspozycji pracowników znajdują się bezpłatny parking i stojaki na rowery. Osoby wybierające komunikację miejską mogą dostać się na stadion autobusem lub tramwajem. Lokalizacja sprzyja też dojazdom z okolicznych miejscowości - w niektórych przypadkach nie jest konieczny przejazd przez centrum miasta, co pozwala uniknąć korków.

 

📅 Proces zatrudnienia i wdrożenie - jak wyglądają pierwsze dni w Grupie Amica?

Zatrudnienie odbywa się we Wronkach, niezależnie od docelowego miejsca pracy. Elastycznie podchodzimy do terminu rozpoczęcia pracy – po pozytywnie zakończonej rekrutacji ustalamy zatrudnienie na 1, 10 lub 20 dzień miesiąca (w zależności od dostępności kandydata i gotowości przełożonego).

Proces wdrożenia planowany jest przez opiekuna HR i przełożonego. Nowy pracownik już pierwszego dnia ma rozplanowaną kartę wdrożeniową oraz spotkania w kalendarzu – zarówno z bliskimi współpracownikami z zespołu, jak i z przedstawicielami działów współpracujących.

Raz na kwartał organizujemy spotkanie onboardinowe, podczas którego nowi pracownicy zgłębiają wiedzę o Grupie Amica oraz naszych produktach. Zależy nam, aby każdy pracownik wiedział, jak powstają nasze produkty, dlatego najważniejszym punktem tego dnia jest wycieczka po fabryce i poznanie procesu produkcyjnego – od montażu po logistykę. Zwieńczeniem wycieczki jest pokonanie 235 schodów i wejście na taras na Magazynie Wysokiego Składowania.

 

🏅 Ceniony pracodawca - jakie fakty za tym przemawiają?

Na świecie zatrudniamy ponad 3 tysiące pracowników. Amica to jeden z największych pracodawców w regionie oraz jedna z najbardziej cenionych firm wśród pracowników. Świadczą o tym nagrody, jakie otrzymaliśmy w ostatnich latach:

  • Listek ESG Polityki 2024 – za działalność w obszarze ESG (środowiskowym, społecznym oraz ładu korporacyjnego);

  • Firma Roku 2024 – za działalność w obszarze zrównoważonego rozwoju;

  • Heros Rynku Kapitałowego ESG 2024 przyznany przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych;

  • Pracodawca Rzeczpospolitej 2023 – wyróżnienie za wdrożenie rozwiązań ESG w kategorii zaangażowania pracowników w procesy dotyczące zrównoważonego rozwoju, przejrzyste zasady dotyczące komunikacji z pracownikami oraz związane z zarzadzaniem firmą;

  • Najlepsi Pracodawcy 2024 Forbes – wyróżnienie za tworzenie miejsca pracy gwarantującego dostęp do atrakcyjnych benefitów i programów motywacyjnych;

  • Ranking 50 najlepszych polskich pracodawców ,,Wprost" – wyróżnienie;

  • Symbol ESG 2023 za aktywność i innowacyjność w obszarze zrównoważonego rozwoju;

  • Srebrny Listek CSR Polityki 2023 – za uwzględnianie i wdrażanie kluczowych rozwiązań z zakresu zrównoważonego rozwoju;

  • Złota Setka Wielkopolskiego 2023 – nagroda dla przedsiębiorców z regionu, którzy wyróżniają się zaradnością w prowadzeniu biznesu osiągnęli najlepsze wyniki finansowe w roku ubiegłym, a także tych, którzy działają w obszarze dobrych praktyk, ekologii i odpowiedzialności społecznej.

  • Employer Branding Excellence Awards 2023 – wyróżnienie w konkursie za projekt Preinkubacji Studenckiej, realizowany ze współpracy z Fundacją na Rzecz Tworzenia Wartości Wspólnej przez Studentów.

Wymagane umiejętności

analiza
Microsoft Office Excel
Microsoft Power BI

Znajomość języków

Angielski: C1

Lokalizacja biura

Oferta dodana: 03.11.2025

O firmie

Amica Group

Jesteśmy największym polskim producentem sprzętu gospodarstwa domowego. Na całym świecie zatrudniamy ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarczamy do klientów na blisko 70 rynkach na świecie około 5 milionów urządzeń r...

Zobacz profil firmy

Specjalista/Specjalistka ds. Analiz Zakupowych

Podsumowanie oferty

Specjalista/Specjalistka ds. Analiz Zakupowych

Bułgarska 17, Poznań

Amica Group

Aplikując zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego. Informujemy, że administratorem danych jest Amica (dalej jako "administrator"). Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich... WięcejThis site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.