Analityk Biznesowy w zespole Commercial Transformation
Nowa
BI & Data

Analityk Biznesowy w zespole Commercial Transformation

Warszawa
Rodzaj pracy
Pełny etat
Doświadczenie
Specjalista/Mid
Forma zatrudnienia
UoP, B2B
Tryb pracy
Praca hybrydowa

Wymagane umiejętności

polski C1

Analiza Danych

Microsoft Office Excel

Microsoft Power BI

analityczne myślenie

Power Point

tworzenie dashboardów

Mile widziane

VBA

Big data

DAX

Opis stanowiska

Rekrutacja zdalna

Nasza multikategoryjna oferta to już ponad 15 milionów produktów w 20 kategoriach, takich jak książka, zabawka, art. szkolne i papiernicze, produkty cyfrowe, ale również zdrowie i uroda, elektronika, dom i ogród czy sport.


W ramach unikatowego omnikanałowego ekosystemu łączymy ponad 365 salonów stacjonarnych z bogatą ofertą dostępną na Empik.com, w tym marketplace (EmpikPlace) i poprzez aplikację mobilną. Ponad 7 mln Polaków rocznie dokonuje zakupów we wszystkich naszych kanałach o wartości ponad 3 mld PLN.


Empik to także jedna z najbardziej rozpoznawalnych i zaufanych marek w Polsce, o ponad 75-letniej bogatej historii.

Jednocześnie jako Grupa Empik wzmacniamy naszą ofertę dla klientów poprzez rozwijany ekosystem usług, oferując m.in. dostęp do cyfrowych treści – audiobooki, ebooki, podcasty (Empik Go) czy bilety na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe (Going, Empik Bilety).


W tej roli będziesz odpowiadać, za:

  1. Analizę procesów i wyników biznesowych w celu identyfikacji szans na wzrost rentowności, poprawę efektywności oraz lepsze zarządzanie zapasem;
  2. Przygotowywanie analiz, raportów i prezentacji wspierających zarządzanie obszarem komercyjnym oraz działania strategiczne;
  3. Wsparcie analityczne dla zespołów handlowych i operacyjnych w zakresie planowania zakupów, zarządzania zapasem, pricingu i polityki rabatowej;
  4. Współpracę z jednostkami biznesowymi (handel, finanse, logistyka, e-commerce) w celu pozyskiwania informacji, harmonizacji danych i wspólnego definiowania celów biznesowych;
  5. Budowę oraz rozwój kluczowych wskaźników efektywności (KPI) wspierających realizację celów biznesowych;
  6. Ocenę skuteczności działań wyprzedażowych – w kanałach online i offline – oraz rekomendowanie działań optymalizujących rotację zapasu;
  7. Analizę jakości decyzji zakupowych oraz ich wpływu na realizację planów rotacyjnych i rentowność;
  8. Analizę wyników dostawców i kategorii produktowych w kontekście realizacji celów sprzedażowych, identyfikację ryzyk oraz wsparcie zespołu w negocjacjach;
  9. Udział w projektach transformacyjnych związanych z optymalizacją procesów komercyjnych;
  10. Tworzenie prostych, czytelnych dashboardów wspierających monitorowanie wyników i ułatwiających podejmowanie decyzji.


Pasujesz do nas, jeśli:

  1. Posiadasz doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku i/lub w zespołach analizy danych, finansów, pricingu, handlowym;
  2. Wykazujesz umiejętność analitycznego myślenia;
  3. Posiadasz umiejętność wyciągania wniosków;
  4. Dobrze współpracujesz z innymi zespołami;
  5. Dobrze znasz Microsoft Excel;
  6. Dobrze czujesz się w tworzeniu raportów w PowerPoint;
  7. Znasz Power BI (lub jesteś gotów szybko się go nauczyć);
  8. Cenisz sobie pracę zespołową, jesteś dokładny/a, a jednocześnie potrafisz pracować samodzielnie i proaktywnie.


Mile widziane:​

  1. Doświadczenie w środowisku retail/e-commerce/FMCG lub pracy z dużymi zbiorami danych;
  2. Udział w projektach optymalizacji procesów komercyjnych lub transformacji biznesowej;
  3. znajomość DAX, VBA.