Analityk w zespole Commercial Transformation
Nowa
BI & Data

Analityk w zespole Commercial Transformation

Warszawa
Rodzaj pracy
Pełny etat
Doświadczenie
Specjalista/Mid
Forma zatrudnienia
UoP, B2B
Tryb pracy
Praca hybrydowa

Wymagane umiejętności

polski C1

Microsoft Office Excel

Analiza Danych

analityczne myślenie

Microsoft Power BI

Microsoft Office PowerPoint

tworzenie dashboardów

Mile widziane

SQL

VBA

Microsoft Power Query

Big data

Opis stanowiska

Rekrutacja zdalna

Nasza multikategoryjna oferta to już ponad 15 milionów produktów w 20 kategoriach, takich jak książka, zabawka, art. szkolne i papiernicze, produkty cyfrowe, ale również zdrowie i uroda, elektronika, dom i ogród czy sport.


W ramach unikatowego omnikanałowego ekosystemu łączymy ponad 365 salonów stacjonarnych z bogatą ofertą dostępną na Empik.com, w tym marketplace (EmpikPlace) i poprzez aplikację mobilną. Ponad 7 mln Polaków rocznie dokonuje zakupów we wszystkich naszych kanałach o wartości ponad 3 mld PLN.


Empik to także jedna z najbardziej rozpoznawalnych i zaufanych marek w Polsce, o ponad 75-letniej bogatej historii.


Jednocześnie jako Grupa Empik wzmacniamy naszą ofertę dla klientów poprzez rozwijany ekosystem usług, oferując m.in. dostęp do cyfrowych treści – audiobooki, ebooki, podcasty (Empik Go) czy bilety na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe (Going, Empik Bilety).


W tej roli będziesz odpowiadać, za:

  1. Analizę danych, formułowanie wniosków oraz przygotowywanie rekomendacji wspierających decyzje biznesowe;
  2. Przygotowanie raportów i prezentacji z bieżącego funkcjonowania obszaru;
  3. Liczbowe wsparcie zespołu w decyzjach dotyczących zarządzania zapasem oraz optymalizacji rentowności;
  4. Współpracę z innymi jednostkami biznesowymi w zakresie pozyskiwania, uzgadniania oraz analizy danych w celu podejmowania trafniejszych decyzji opartych na danych;
  5. Współtworzenie i optymalizację wskaźników KPI oraz automatyzację procesów wspierających zarządzanie zapasem i marżowością;
  6. Analizę skuteczności mechanizmów wyprzedażowych w kanałach online i offline, w tym wsparcie Działu Handlowego w planowaniu redukcji zapasu o niskiej rotacji;
  7. Analizę jakości zakupów, w tym ocenę trafności decyzji zakupowych względem realizacji planu rotacji zapasu oraz wpływu na rentowność;
  8. Analizę rentowności kategorii i dostawców, identyfikację ryzyk związanych z realizacją planów sprzedażowych oraz wsparcie negocjacji z dostawcami;
  9. Tworzenie dashboardów w Power BI dotyczących wyprzedaży, negocjacji z dostawcami oraz ich efektywności;
  10. Automatyzację powtarzalnych zadań analitycznych w celu zwiększenia efektywności pracy zespołu.


Pasujesz do nas, jeśli:

  1. Posiadasz doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku i/lub w zespołach analizy danych, finansów, pricingu, handlowym;
  2. Wykazujesz umiejętność analitycznego myślenia;
  3. Posiadasz umiejętność wyciągania wniosków;
  4. Dobrze współpracujesz z innymi zespołami;
  5. Dobrze znasz Microsoft Excel;
  6. Dobrze czujesz się w tworzeniu raportów w PowerPoint;
  7. Znasz Power BI (lub jesteś gotów szybko się go nauczyć);
  8. Cenisz sobie pracę zespołową, jesteś dokładny/a, a jednocześnie potrafisz pracować samodzielnie i proaktywnie.


Mile widziane:​

  1. Znajomość SQL, VBA, Power Query;
  2. Doświadczenie w pracy z dużymi zbiorami danych lub w środowisku retail/e-commerce/FMCG.