Oferty
Główny Specjalista ds. informacji publicznej i wystąpień parlamentarzystów
Nowa
Prawo

Główny Specjalista ds. informacji publicznej i wystąpień parlamentarzystów

Warszawa
10 763 PLNBrutto miesięcznie - UoP
Rodzaj pracy
Pełny etat
Doświadczenie
Specjalista/Mid
Forma zatrudnienia
UoP
Tryb pracy
Praca stacjonarna

Wymagane umiejętności

wykształcenie wyższe prawnicze

informacja publiczna

Opis stanowiska

Dołącz do nas jako:


Główny Specjalista ds. informacji publicznej i wystąpień parlamentarzystów w Wydziale Informacji Publicznej w Biurze Komunikacji i Promocji


wymiar etatu: 1,0

liczba stanowisk pracy: 1

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 10 763,89 zł


BENEFITY:

Pracownikom oferujemy:

  • dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
  • możliwość udziału w szkoleniach,
  • możliwość częściowej refundacji kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych,
  • pakiet socjalny (możliwość ubiegania się o dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i refundacji wypoczynku jego dzieci, pożyczki mieszkaniowe, możliwość zakupu karty sportowej, możliwość refundacji kosztów żłobka/przedszkola/klubiku dziecięcego, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach),
  • możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie,
  • możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
  • możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych,
  • pokój do pracy dla rodzica z dzieckiem,
  • parking dla rowerów,
  • elastyczny czas pracy.


DOSTĘPNOŚĆ:


Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Do udziału w naborze zachęcamy osoby ze szczególnymi potrzebami.

Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.


W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.


WARUNKI PRACY

  • praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
  • kontakt z klientem zewnętrznym,
  • praca w terenie,
  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
  • praca pod presją czasu (ustawowe terminy),
  • budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.


OSOBA NA TYM STANOWISKU

ma następujące zadania:

  • Przygotowuje odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz wnioski o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, samodzielnie i we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Sprawiedliwości.
  • Przygotowuje projekty decyzji administracyjnych i odpowiedzi na skargi w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, a także sporządza projekty skarg kasacyjnych.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie i oświadczenia senatorskie, samodzielnie i we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Sprawiedliwości, Prokuraturą Krajową, Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, innymi ministerstwami i organami.
  • Rozpatruje odwołania od decyzji jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości dotyczących odmowy udostępnienia informacji publicznej.
  • Występuje w charakterze pełnomocnika Ministra Sprawiedliwości przed sądami administracyjnymi w sprawach z zakresu dostępu do informacji publicznej.
  • Monitoruje stan realizacji wniosków o udostępnienie informacji publicznej i wniosków o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
  • Monitoruje przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie i oświadczenia senatorskie.
  • Przygotowuje opinie prawne z zakresu dostępu do informacji publicznej.


KOGO POSZUKUJEMY

POTRZEBNE CI BĘDĄ (wymagania niezbędne)

  • Wykształcenie: wyższe prawnicze
  • Doświadczenie zawodowe: 3 lata na stanowisku związanym z realizacją zadań dotyczących dostępu do informacji publicznej
  • Znajomość ustawy o dostępie do informacji publiczne
  • Znajomość ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego
  • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
  • Znajomość ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora
  • Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych i rozporządzenia RODO
  • Zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, asertywność, radzenie sobie z presją, komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


DODATKOWYM ATUTEM BĘDZIE (wymagania dodatkowe)

  • Ukończone studia podyplomowe z zakresu ochrony informacji niejawnych lub ochrony danych osobowych, lub prawa administracyjnego
  • Doświadczenie zawodowe: 6 miesięcy w występowaniu przed sądem w charakterze pełnomocnika
  • Uprawnienie do wykonywania zawodu radcy prawnego
  • Znajomość regulacji prawnych Unii Europejskiej w zakresie dostępu do danych publicznych i ochrony informacji



DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

  1. CV i list motywacyjny
  2. Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  3. Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego)
  4. Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  5. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  6. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  7. Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  8. Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

  1. Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  2. Kopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań dodatkowych (fakultatywnie)



TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW


Dokumenty należy złożyć do: 19.02.2025


Decyduje data: stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu


Miejsce składania dokumentów:

Ministerstwo Sprawiedliwości

Biuro Dyrektora Generalnego

Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi

Al. Ujazdowskie 11

00-950 Warszawa

Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia

Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).


Zapraszamy do kontaktu TELEFON: (22) 52 12 707 lub (22) 52 12 587


Więcej o pracy w urzędzie – link:


https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc


Aplikowanie on-line:

E-mail


Aktywne przekierowanie do adresu e-mail, na który będą spływać dokumenty kandydatów rekrutacja@ms.gov.pl



DODATKOWE INFORMACJE


List motywacyjny i oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.


Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów.

Kandydatki/kandydaci, którzy złożą dokumenty elektronicznie i spełnią wymagania formalne, będą zobligowani do dostarczenia oryginałów oświadczeń i listu motywacyjnego w kolejnym etapie rekrutacji.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.

Jeśli oferta spełni wymagania formalne, o kolejnym etapie naboru poinformujemy Cię mailowo lub telefonicznie.

Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 14 dniach od zakończenia naboru.

Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Sprawiedliwości znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/sygnalisci--przyjmowanie-zgloszen-zewnetrznych


Zapoznaj się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, możesz także skorzystać z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.gov.pl/web/sprawiedliwosc.


Planujemy następujące metody/techniki naboru:

- weryfikacja ofert pod względem spełniania wymagań formalnych,

- test wiedzy,

- sprawdzian umiejętności,

- rozmowa kwalifikacyjna.



DANE OSOBOWE – KLAUZULA INFORMACYJNA


Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administrator danych i kontakt do niego: Ministerstwo Sprawiedliwości z siedzibą w Warszawie przy Al. Ujazdowskich 11, tel.: 22 521 28 88

Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@ms.gov.pl

Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru

Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa


Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji

Uprawnienia:

  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  4. prawo do usunięcia danych osobowych;- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
  5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Podstawa prawna przetwarzania danych:

  1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

Informacje o wymogu podania danych:



Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

10 763 PLN

Brutto miesięcznie - UoP

Sprawdź podobne oferty pracy

Senior In-house Lawyer

Nowa
CHINT GREEN ENERGY
Kraków
contract management
Nowa

Prawnik w A1 Sorter (1/2 etatu)

Nowa
A1 Sorter sp. z o.o.
Toruń
prawo pracy
prawo
prawo cywilne
Nowa

Młodszy Specjalista ds. Przeciwdziałania Przestępstwom - Warszawa

Nowa
Alior Bank SA
Warszawa
prawo
Microsoft Office Excel
analiza
Nowa

Radca Prawny

Nowa
Antal Sp. z o.o.
Warszawa
regulacje prawne
Microsoft Office
prawo
Nowa

Asystentka administracyjno - prawna

Nowa
4 700 - 6 500 pln
Dwell Properties
Warszawa
, Praca zdalna
Zdalnie
prawo
język angielski
administracja
Nowa