- prowadzenie spraw związanych z procesem rozliczania kosztów świadczeń opieki zdrowotnej na zasadach wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, w tym w szczególności:
- weryfikacja formularzy i dokumentacji rozliczeniowej przekazywanej przez oddziały wojewódzkie NFZ w związku z leczeniem na terytorium Polski osób uprawnionych na podstawie przepisów o koordynacji;
- przedstawianie instytucjom łącznikowym państw członkowskich roszczeń Funduszu NFZ w związku z leczeniem na terytorium Polski osób uprawnionych do świadczeń na podstawie przepisów o koordynacji;
- prowadzenie wyjaśnień z instytucjami łącznikowymi państw członkowskich w zakresie kwestionowanych polskich indywidualnych roszczeń, zgodnie z terminami określonymi w przepisach o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz w Decyzjach KA;
- ustalanie ostatecznej kwoty wierzytelności z tytuły udzielenia świadczeń zdrowotnych osobom uprawnionym na terytorium Polski;
- przygotowywanie dla Biura Księgowości dokumentacji dotyczącej płatności dokonywanych przez inne państwa członkowskie;
- sporządzanie dokumentacji korygującej wystawionych roszczeń na podstawie danych przekazywanych z OW NFZ;
- monitorowanie terminowości regulowania należności Funduszu przez inne państwa członkowskie oraz w uzasadnionych przypadkach wystawianie not odsetkowych.
-
wykształcenie: wyższe
- lata pracy zawodowej:
- na stanowisko specjalisty:
- w przypadku posiadania wykształcenia wyższego minimum 3 lata pracy zawodowej
- na stanowisko starszego specjalisty:
- w przypadku posiadania wykształcenia wyższego minimum 4 lata pracy zawodowej,
- ogólna wiedza o zasadach i strukturze funkcjonowania systemu opieki zdrowotnej w kraju oraz o systemie zabezpieczenia społecznego wynikającego z przepisów unijnych;
- bardzo dobra znajomość pakietu Microsoft Office, w tym w szczególności w zakresie obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel;
- znajomość języka angielskiego lub niemieckiego pozwalająca na pracę z dokumentacją obcojęzyczną i realizację zadań przewidywanych na stanowisku;
- doświadczenie w pracy w administracji publicznej, samorządowej lub w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
- doświadczenie w pracy z wykorzystaniem dedykowanych systemów informatycznych wspierających realizację obowiązków;
- komunikatywność, umiejętność współpracy w zespole;
- umiejętność rozwiązywania zagadnień problemowych;
- umiejętność pracy pod presją czasu;
- umiejętność analitycznego i logicznego myślenia;
- etyka zawodowa;
- orientacja na jakość;
- umiejętność planowania i organizowania pracy;
- przestrzeganie przepisów;
- umiejętność radzenia sobie ze stresem;
- wiedza i umiejętności specjalistyczne.
- CV w formie elektronicznej lub podpisane w formie papierowej,
- Kwestionariusz osobowy w formie elektronicznej lub podpisany w formie papierowej,
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- Kopie dokumentów potwierdzających lata pracy zawodowej z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenie lub prowadzenia działalności gospodarczej (świadectwa pracy, zaświadczenia o trwającym zatrudnieniu),
- Kopie innych dokumentów zgodnie z wymaganiami stanowiskowymi,
- Oświadczenia i zgody zatwierdzone w formie elektronicznej lub podpisane w formie papierowej.
- pracę w sprawnie zarządzanej organizacji zatrudniającej powyżej 5500 pracowników
- stabilne zatrudnienie na umowę o pracę
- możliwość pracy zdalnej okazjonalnej do 24 dni w roku
- pracę w systemie hybrydowym
- elastyczny czas pracy
- nagrodę jubileuszową za staż pracy
- dodatkowy urlop stażowy
- profesjonalny system szkoleń
- możliwość dofinansowania nauki języka do 100%
- możliwość dofinansowania studiów do 100%
- opiekę mentora/ mentorki
- atrakcyjne wsparcie socjalne (zakładowy fundusz świadczeń socjalnych) m in.:
- dofinansowanie do wypoczynku - „wczasy pod gruszą”
- dofinansowanie do wypoczynku dla dzieci
- dofinansowanie karty sportowej
- Kasa Zapomogowo Pożyczkowa
- ubezpieczenie na życie na atrakcyjnych warunkach
- inicjatywy dbające o zdrowie (#NaszeFirmoweZdrowie)
- pakiet powitalny dla każdego nowozatrudnionego pracownika
W przypadku dodatkowych pytań, jesteśmy dla Ciebie dostępni pod adresem e-mail: rekrutacja@nfz.gov.pl.
Kandydatki i Kandydatów prosimy o składanie dokumentów do 10.06.2025r.: elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznego systemu rekrutacyjnego lub w formie papierowej w zamkniętych kopertach, bezpośrednio w siedzibie Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia (kancelaria czynna w godzinach 8.00 – 16.00) lub przesłać na adres:
Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia
ul. Rakowiecka 26/30
02-528, Warszawa
z dopiskiem: oferta pracy DWM/25/83
Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Narodowy Fundusz Zdrowia wdrożył „Procedurę zgłoszeń wewnętrznych”. Sygnalista może dokonać zgłoszenia pisemnie z wykorzystaniem internetowego formularza zgłoszenia, dostępnego na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Narodowego Funduszu Zdrowia. Wszystkie informacje są dostępne pod adresem: https://www.nfz.gov.pl/bip/sygnalisci/