Poszukujemy doświadczonego i dynamicznego International Sales Directora, który będzie odpowiadać za rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych, budowanie relacji z kluczowymi klientami oraz realizację strategii ekspansji marki we wszystkich kanałach sprzedaży w tym kluczowymi sieciami handlowymi w EU.
Twój zakres obowiązków
- Aktywne pozyskiwanie klientów i rozwijanie współpracy z partnerami handlowymi na rynkach zagranicznych.
- Zarządzanie relacjami ze strategicznymi sieciami handlowymi na poziomie międzynarodowym.
- Współtworzenie i wdrażanie strategii wejścia na nowe rynki oraz strategii sprzedażowej.
- Realizacja celów sprzedażowych i wspieranie długofalowego rozwoju marki na rynkach globalnych.
- Zarządzanie procesem sprzedaży: od akwizycji klientów, przez negocjacje handlowe, po finalizację kontraktów.
- Monitorowanie sytuacji rynkowej: analiza konkurencji, cen detalicznych, trendów konsumenckich i nowości produktowych.
- Analiza efektywności sprzedaży (P&L, value chain, RTM) i rekomendowanie działań optymalizacyjnych.
- Ścisła współpraca z Country Managerami oraz zespołami Export i Key Account Managerów.
- Reprezentowanie firmy na międzynarodowych targach, konferencjach i wydarzeniach branżowych.
- Prowadzenie negocjacji z centralami sieci handlowych.
- Kompleksowe zarządzanie strukturą sprzedaży, dystrybucji i portfolio produktowego na rynkach zagranicznych
Nasze wymagania
- Minimum 5-letnie doświadczenie w sprzedaży w branży FMCG w kanale nowoczesnym (modern trade).
- Udokumentowane doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi sieciami handlowymi (IKA).
- Doświadczenie w budowaniu i wdrażaniu strategii wejścia na nowe rynki (go-to-market strategy).
- Praktyka w pracy z dystrybutorami oraz zarządzaniu rozproszonymi zespołami sprzedażowymi.
- Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w strukturach międzynarodowych.
- Umiejętność budowania efektywnej sieci dystrybucji oraz utrzymywania trwałych relacji z partnerami na rynkach zagranicznych.
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie (znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem).
- Gotowość do częstych podróży służbowych (ok. 50% czasu pracy).
- Rozwinięte umiejętności interpersonalne i sprzedażowe: komunikatywność, negocjacje, nastawienie na wynik, odpowiedzialność, terminowość, wysoka kultura osobista.
- Prawo jazdy kat. B.