Doskonała okazja do dołączenia do międzynarodowej organizacji rozwijającej się na rynku EMEA.
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie na bieżąco monitorowała procesy firmy i dbała o ich zgodność z wymogami zmieniających się przepisów w kontekście międzynarodowego obrotu towarowego.
Specjalista ds. celnych będzie odpowiedzialny za taryfikację towarową, określenie kraju pochodzenia towaru oraz monitorowanie zasadności zastosowanych stawek.
Główne zadania to obsługa i realizacja obsługi celnej, dbałość o procesy dokumentacyjne, komunikacja z partnerami wewnętrznymi i zewnętrznymi, dostarczanie szybkich i dokładnych informacji, skuteczna i wydajna obsługa codziennej działalności.
Zakres obowiązków:
- Przygotowywanie instrukcji celnych
- Dbałość o działania zgodne z obowiązującymi przepisami celnymi oraz standardami firmy
- Zarządzanie oraz kontrola deklaracji celnych z perspektywy przepisów celnych oraz podatkowych. Nadzorowanie procesu korekty
- Rozwiązywanie codziennych problemów związanych z obsługą celną
- Współpraca z agencjami celnymi, urzędami celnymi oraz innymi instytucjami kontrolnymi
- Określanie pochodzenia towarów (preferencyjne/niepreferencyjne)
- Dokonywanie klasyfikacji taryfowej oraz kontrola zastosowanych stawek w regionie EMEA
- Regularna kontrola zastosowanej klasyfikacji oraz wnioskowanie korekt w razie potrzeby
- Wsparcie w obowiązkach sprawozdawczych: Intrastat, CBAM
- Współpraca z dostawcami w zakresie dostarczania długoterminowych deklaracji dostawcy oraz kontrola okresu ważności dokumentów
- Pełnienie funkcji doradczej w przypadku zapytań dotyczących spraw celnych
- Zapewnienie kompletnej i prawidłowej dokumentacji niezbędnej dla obrotu towarowego
- Raportowanie oraz archiwizacja dokumentów celnych
Wymagania:
- Biegła znajmość języka niemieckiego – warunek konieczny
- komunikatywna znajomość języka angielskiego
- Min. 3 lata doświadczenia w zakresie spraw celnych i międzynarodowego obrotu towarowego
- Znajomość UKC , znajomość praktyczna ORI
- Doświadczenie w zarządzaniu procesami wywozu oraz przywozu
- Umiejętność planowania i organizacji pracy własnej
- Doświadczenie w pracy z systemem SAP
- Znajomość MS Office
- Chęć podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych doświadczeń
- Pozytywne nastawienie do zmian, otwartość
Oferujemy:
- System kafeteryjny – szeroki wachlarz dodatkowych benefitów – zawierający między innymi kartę sportową, zniżki na zakupy, bilety do kina, zniżki na imprezy turystyczne i wiele więcej. Każdy ma wpływ na to, z jakich świadczeń chce skorzystać.
- Prywatna opieka medyczna – możliwość dołączenia do pakietu członków rodziny
- Ubezpieczenie na życie
- Program Emerytalny
- Dofinansowanie do posiłków w kantynie
- Program rekomendacji pracowników
- Zniżki na firmowe produkty
- Welcome pack
- Wyprawka dla dziecka – każdemu pracownikowi, któremu powiększa się rodzina przekazujemy drobny upominek
- Działania Well-beingowe
- Brak dress code’u
- Elastyczny czas rozpoczęcia pracy (7:00-9:00)
- Praca hybrydowa (do 8 dni w miesiącu)