Rok, w którym umarła korpomowa

Kampanie promocyjne Netflixa zapadają w pamięć. Właśnie ruszyła akcja promująca najnowszy i zarazem ostatni sezon „Lucyfera” pt: „Opłaca się być złym”, a my przypominamy inne, które warto zapamiętać, nie tylko dlatego, że część z nich miała miejsce w Polsce
Spis treści
Już 10 września pojawią się nowe odcinki serialu „Lucyfer”. Aby to uczcić, Netflix połączył siły z agencją Mischief USA. W ramach tej współpracy zorganizowano konkurs, w którym fani serialu mogą wygrać bony o wartości 250 dolarów. Najciekawsze jest jednak zadanie, ponieważ na koncie LuciferNetflix na Twitterze oraz Instagramie należy się podzielić swoimi… ulubionymi grzechami! Wybieramy spośród 7 grzechów głównych: obżarstwa, dumy, pożądliwości, gniewu, chciwości, zazdrości, lenistwa. Do odpowiedzi trzeba też dodać hashtag #sweepstakes.
Co ciekawe, wizerunek kart podarunkowych został dostosowany do grzechów!
Kolejną doskonałą akcją promocyjną najnowszego sezonu serialu, która niedawno miała miejsce, to „porwanie” twórców spoilerów! Aby fani mogli spokojnie obejrzeć najnowsze odcinki „Domu z papieru”, Netflix zorganizował porwanie najbardziej aktywnych włoskich twórców spoilerów. Na początku oczywiście żaden uczestnik niczego się nie spodziewał. Byli oni przekonani, że lecą na ekskluzywną premierę do Madrytu. Tymczasem na pokładzie usłyszeli, że cały czas pozostaną w samolocie i to właśnie w trakcie lotu będzie miał miejsce pokaz dla nich. Dlaczego akurat to miejsce? To właśnie w samolocie nie ma dostępu do internetu, przez co twórcy spoilerów po prostu nie mogli ich wypuścić w świat.
Zobaczcie także: Reklama Emirates jedną z najwyżej nagranych produkcji
Przypomnijmy sobie jednak też ciekawe kampanie w Polsce, które stworzył Netflix
W 2019 roku, z okazji premiery 3. sezonu „Domu z papieru”, na Rynku Głównym w Krakowie obok rzeźby Igora Mitoraja „Eros Bendato” postawiono rzeźbę maski Salvadora Dalego. Co ciekawe, władze miasta na początku nie wiedziały, że to reklama i naliczyły Netflixowi opłatę za wynajem powierzchni w wysokości zaledwie… 274 zł!
W ramach promocji 6. sezonu „Orange Is The New Black”, nasza restauratorka słynna z „Kuchennych rewolucji” przeprowadzała rewolucję, ale w kuchni… więziennej, którą dokładnie znamy z serialu. O tym mówiła cała Polska!
Kolejna akcja promocyjna miała miejsce w Krakowie. Tym razem w Muzeum Narodowym w Krakowie, a konkretnie na jego murach. To właśnie tam zawisła siatka ukazująca wszystkim znany portret „Damy z gronostajem”. Wnikliwi obserwatorzy mogli zauważyć, że na jej szyi jednak brakuje charakterystycznego naszyjnika, który z kolei można było zobaczyć na… billboardzie obok, promującym najnowszy sezon serialu „Lupin”, który opowiada o losach złodzieja.
Kto się na to połasił? pic.twitter.com/Xzs4a3lZTK
— Muzeum Narodowe w Krakowie (@MNKrk) June 10, 2021
Zobaczcie także: Nowa kampania De’Longhi – Brad Pitt ambasadorem marki
Marketing Netflixa, to nie tylko akcje, ale też szereg aktywności, z których platforma u nas słynie na co dzień. Przede wszystkim Netflix jest popularny ze swoich działań w social mediach. Są to np. komentarze, które nie są „suchym” udzieleniem odpowiedzi na zadawane pytania. Moderatorzy często zaczepnie, ironicznie, ale z humorem i niesamowitym wyczuciem odpowiadają użytkownikom rozbawiając do łez.
Co więcej, na podstawie kadrów ze swoich seriali tworzone są memy, które nie tylko zdobywają tysiące polubień, ale również są masowo udostępniane.
Która kampania Netflixa Wam najbardziej przypadła do gustu?
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@freestocks
Zapraszamy także do naszych grup:
Social Media Jobs
https://bit.ly/2GB5MXs
Advertising/PR Jobs
https://bit.ly/1Puw3z5
Marketing – Pierwsza Praca
https://bit.ly/2F6uQU3
Rocket Jobs > 10K
https://bit.ly/2AkLuMn
Sprzedaż cała Polska
https://bit.ly/2RMpMIG
Design cała Polska
https://bit.ly/2JOIkFI
Marketing, e-commerce, SEO/SEM
http://bit.ly/32uFhsq
Rocket Community
https://bit.ly/2PQofkI
na naszego LinkedIna:
https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs
oraz na naszego Instagrama:
https://www.instagram.com/rocketjobspolska
Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska
Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.
Komentarze