Stories w czasach pandemii
Pandemia koronawirusa wpływa na komunikację marek ze swoimi odbiorcami. Marketerzy zastanawiają się, jak w zaistniałej sytuacji dostosować przekaz i wybrać najlepsze medium komunikacji. W sposobie dotarcia do społeczności i wyborze najbardziej pożądanych treści pomaga Facebook.
Gigant technologiczny opublikował zbiór porad, które zwiększą atrakcyjność Twoich Stories na Instagramie. Dzięki nim Twoja marka pozostanie w stałym kontakcie z odbiorcami, budując przy tym wizerunek oparty na autentyczności i transparentności. W tym krótkim tekście typu tips & tricks znajdziesz 6 ważnych elementów, o których zawsze powinieneś pamiętać, publikując relację na firmowym profilu.
1. Zadbaj o wsparcie dla swojej firmy
Skorzystaj z nowych biznesowych naklejek, przypominających ludziom o możliwości zamówienia jedzenia na dowóz czy kupienia kart podarunkowych. Dodatkowo zapisując relację jako wyróżnioną, zadbasz o większe zasięgi i dłuższą niż 24h trwałość komunikatu!
2. Podtrzymuj na duchu i informuj
Podziel się na profilu pozytywnym przekazem, wspierając wartościowe akcje społeczne i szerując z wiarygodnych źródeł informacje dotyczące zaleceń zdrowotnych. Użyj naklejki “Stay home”, aby zachęcić odbiorców do pozostania w domach.
3. Bądź bliżej ludzi
Podziel się własną historią. Poinformuj odbiorców, jak obecna sytuacja wpłynęła na Twój biznes oraz co planujesz na przyszłość. Jeśli sam wspierasz lokalną społeczność, pochwal się tym i zachęć innych do podobnej aktywności.
4. Rozmawiaj
Używaj naklejek z pytaniami i wejdź w dialog z odbiorcami. Dowiedz się, jak wygląda ich sytuacja oraz jakich treści i wsparcia ze strony Twojej marki potrzebują. Wzbudź w nich również oczekiwanie na nadchodzące wydarzenia online, które prowadzisz.
5. Wyjaśniaj
Zadbaj o odpowiednie poinformowanie społeczności. Jeśli wśród zapytań kierowanych do Twojej marki niektóre z nich się często powtarzają, zorganizuj specjalną sesję FAQ, na której rozwiejesz wszelkie wątpliwości.
6. Zaangażuj społeczność
Relacje to sposób dla ludzi, na dzielenie się własnymi przeżyciami. Stwórz treści łatwe do share’owania wyzwania, których można się podjąć, czy ankiety aktywizujące odbiorców. Niech za pośrednictwem Twojej marki pokażą, co teraz czują.
Pełne wideo z poradami od Facebooka znajdziesz tutaj.
Więcej na temat sposobów sprytnego wykorzystywania stories w swojej strategii marketingowej
pisała dla nas Justyna Mudło w tym artykule.
Autorem artykułu jest Mateusz Białas.
Źródło obrazków: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-provides-tips-on-how-brands-can-use-stories-to-connect-with-audie/576680/
Komentarze