Celebryci odpisują na SMS-y!

Celebryci odpisują na SMS-y!

Jennifer Lopez, Ellen DeGeneres, Paul McCartney – co mają ze sobą wspólnego, oprócz znanego nazwiska? M.in. właśnie ci celebryci zdecydowali się na upublicznienie swojego numeru telefonu. Do tej pory kontakt telefoniczny do popularnej postaci był pilnie strzeżoną tajemnicą. Dlaczego więc niektóre gwiazdy decydują się na opublikowanie go ot tak w mediach?

Maja_Wisniewska_SMSAPIAutorką tekstu jest Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.


Największy wysyp celebrytów namawiających fanów do wysyłania im wiadomości tekstowych miał miejsce w ubiegłym roku. Poza wspomnianymi wyżej gwiazdami swój publiczny numer podali sportowcy Maria Szarapowa i Gerrad Pique, aktorzy Ashton Kutcher, Jared Leto i Reese Whiterspoon czy muzycy Eminem i Jonas Brothers.

Zdziwienie fanów nie trwało długo, ponieważ szybko okazało się, że większość z nich udostępniło swój numer telefonu w ramach akcji promocyjnej nowej platformy Community. Serwis umożliwia bezpośrednią komunikację pomiędzy sławnymi osobami a ich sympatykami. Jakie korzyści przynosi platforma celebrytom? Wysłanie SMS-a ulubionej piosenkarce czy znanemu aktorowi skutkuje zapisem na subskrypcję powiadomień o kolejnych projektach z udziałem osób, które chcieliby śledzić. Aktorka może dać im znać o premierze swojego filmu, muzyk podrzucić linka do nowej piosenki, a sportowiec poprosić o kibicowanie przed ważnym spotkaniem.

Przepis na zaangażowaną społeczność

Jednocześnie rodzi się pytanie o sens istnienia takiej platformy. Żyjemy w dobie social mediów, a większość celebrytów posiada konta na portalach społecznościowych, gdzie mają miliony obserwujących. Jednak dotarcie do tak pokaźnej grupy odbiorców jest praktycznie niemożliwe. Między fanami a popularną osobą pojawia się barykada w postaci algorytmu. Sprawia on, że nie widzą treści, które chcieli śledzić, za to w ich miejsce dostają memy, viralowe historyjki i reklamy.

Tutaj zdecydowaną przewagę mają SMS-y, ponieważ dają pewność, że wiadomość dotarła do wszystkich odbiorców. Co więcej, umożliwiają spersonalizowany kontakt, który pomaga w budowaniu zaangażowanej społeczności. Jeśli na początku poprosiliśmy o wybrane dane osobowe, możemy potem zwracać się do fanów po imieniu, wysłać wiadomość tylko do osób z miasta, gdzie gramy jutro koncert, albo zrobić prezent tym fanom, którzy mają danego dnia urodziny.

Użyteczne narzędzie nie tylko w rękach gwiazd

Publiczny numer telefonu nie jest wyłącznie sposobem na zwiększenie popularności oraz zasięgu. Korzystają z niego również politycy, przedsiębiorcy czy aktywiści. Przykładem może być Barack Obama, który przed wyborami zdecydował się na otwarcie tekstowego kanału komunikacji. Chociaż w USA ma status celebryty, w jego przypadku udostępnienie numeru nie miało bynajmniej na celu wzmocnienia go. W obliczu wyborów przeprowadzanych w pandemicznych warunkach politycy stanęli przed podwójnym wyzwaniem. Musieli nie tylko przekonać obywateli żeby to właśnie na nich oddać głos, ale również namówić ich by wzięli udział w głosowaniu korespondencyjnym. W takiej sytuacji zdecydowano się zastosowanie bezpośredniej komunikacji, która pozwala na zbliżenie się do wyborców.

W Polsce na podobne rozwiązanie zdecydował się Jarosław Kuźniar, którego większość osób kojarzy z telewizji. Od kilku lat spełnia się również jako przedsiębiorca – prowadzi biuro podróży, agencję kreatywną i studio nagrań. Upublicznienie numeru telefonu pozwoliło mu na poszerzenie sieci kontaktów, przydatnych w biznesie.

– Chcę stworzyć grono zainteresowanych osób, które będą miały mnie zawsze pod ręką. Wiadomości są przeróżne, ale każda merytoryczna. Ktoś chce zapytać o opinię na tematy polityczne, ktoś szuka szkolenia, a ktoś pyta o podróż. Nikt nie zgłosił się jeszcze tym kanałem z pomysłem na podcast, ale na podróż i szkolenie już tak. Sam niedawno wysłałem swoim subskrybentom link do opowiadania “napisanego” przez sztuczną inteligencję na podstawie tekstów Olgi Tokarczuk w wersji audio nagranej w naszym studio. Media społecznościowe mimo wszystko budują dystans, SMS to jeden z najszybszych i najbliższych kanałów komunikacji. Jest bardzo intymny i personalny. Nie mogłem go pominąć – wyjaśnia Jarosław Kuźniar.

Wszystkie sławne osoby, które udostępniły fanom swój numer telefonu zachęcają do wysłania im SMS-a. Natomiast nikt nie wspomina o rozmowie. Publiczny numer tylko na wiadomości tekstowe to zazwyczaj nie dodatkowa komórka, z zablokowanymi połączeniami, na którą przychodzą SMS-y. W profesjonalnej formie bardziej przypomina to e-mailową skrzynkę, do której gwiazdy logują się przez specjalny panel, czytają wiadomości i odpowiadają na nie.

Nie usłyszymy głosu ulubionego celebryty, ale czy wysyłając SMS-a na podany numer faktycznie mamy możliwość esemesować z nim? Prawdopodobnie niektórzy rzeczywiście mają okazję wymieniać wiadomości ze swoim idolem. Takie czynności można zlecić swojemu agentowi czy osobie odpowiedzialnej za komunikację, jednak kiedy otwarcie zachęca się fanów do osobistego kontaktu, warto przynajmniej od czasu do czasu osobiście zaglądać do wiadomości.

Gwiazdy show-biznesu czy były amerykański prezydent udowadniają, że tradycyjne metody komunikacji, takie jak wiadomości SMS, „nie odeszły do lamusa”. Mogą być one użytecznym narzędziem zarówno w rękach celebrytów pragnących zwiększyć swoją popularność, jak i przedsiębiorców chcących poszerzyć sieć kontaktów. Takie rozwiązania technologiczne są możliwe nie tylko w USA, ale również w Polsce. Podobne usługi mogą świadczyć krajowi dostawcy masowych wysyłek wiadomości tekstowych jak np. SMSAPI.


Źródło zdjęcia ilustrującego wpis: Unsplash.com

 

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

🚀 na nasz fanpage:
➡ https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze