Ogłoszono nową nazwę Facebooka! Teraz to Meta
O tym, że się pojawi nowa nazwa Facebooka zrobiło się głośno, kiedy to serwis The Verge ogłosił przypuszczenia odnośnie rebrandingu spółki. Wszyscy zaczęli się więc zastanawiać, na jaką nazwę teraz postawi gigant.
Spis treści
Nowa nazwa Facebooka to od teraz Meta! Niektórzy obawiali się, że nazwę zmieni sama platforma społecznościowa, ale nic bardziej mylnego. Pod nazwą Facebook od dawna skupiały się również takie platformy jak WhatsApp, Instagram (który ostatnio wprowadził Reels także w Polsce), Messenger, a także Oculus. Chodziło więc o zmianę nazwy samej spółki, a nie medium, jakim jest Facebook.
Informacja na temat nowej nazwy była bardzo pilnie strzeżona aż do dzisiaj, kiedy to na konferencji Connect podano ją oficjalnie.
Jakie nowe nazwy Facebooka rozważano?
Podejrzewano, że Facebook chce się odciąć od skojarzeń jedynie z mediami społecznościowymi. Gigant stawia na „metaverse”, czyli wirtualną przestrzeń, która pozwoli użytkownikom na dostęp do cyfrowego świata przy użyciu np. okularów VR. Jak zatem nowa strategia wpłynie na rebranding i samą nazwę? W mediach społecznościowych spekulowano nad nazwą „Meta”, co miało więcej podstaw niż tylko ostatnio ogłoszona inwestycja w „metaverse”.
Facebook ma zastrzeżonych setki znaków i nazw towarowych. Jedną z hipotez co do nowej nazwy Facebooka była właśnie „Meta”, która została zarejestrowana już w 2015 roku przez organizację non-profit, która należy do Zuckerberga i jego żony – The Chan Zuckerberg Initiative.
Przypuszczenia okazały się prawdziwe.
W mediach jednak spekulowano jeszcze nad innymi nazwami, np. Horizon.
Spółki, które zmieniły swoją nazwę
Facebook to nie pierwszy gigant, który postawił na zmianę nazwy. W 2015 roku na podobny ruch zdecydował się Google, którego holding teraz nosi nazwę Alphabet. Z kolei w 2016 roku na ten krok zdecydował się Snapchat, co wynikało z wprowadzenia okularów Spectacles i teraz nazywa się Snap.
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Brett Jordan
Komentarze