Zmiany na YouTube – licznik łapek w dół zostaje ukryty, ale przycisk będzie widoczny

Zmiany na YouTube – licznik łapek w dół zostaje ukryty, ale przycisk będzie widoczny

YouTube to platforma, na której można publikować filmy. To potężne narzędzie dla wielu twórców, których materiały do tej pory były oceniane przez użytkowników m.in. za pomocą wskaźnika, jakim były łapki – w górę i w dół. Teraz jednak ma to ulec zmianie.

Już na początku 2021 YouTube testowało ukrywanie danych o tym, ile dany materiał ma łapek w dół, co wśród sporej części użytkowników spotkało się z krytyką, ponieważ ten wskaźnik traktują oni jako jedno ze źródeł informacji o tym, czy materiał jest wartościowy i godny poświęcenia mu swojego czasu.
Jednak reagowanie na materiały za pomocą łapek miało też drugie dno. Zauważono, że dla niektórych stało się ono doskonałym sposobem na naumyślne szkodzenie danemu twórcy poprzez niesłuszne sugerowanie, że jego materiał nie jest interesujący.
Teraz YouTube, pomimo negatywnych emocji jakie wywoływało usunięcie widoczności liczby łapek w dół w fazie testów, postanowiło jednak na stałe wprowadzić te zmiany.

Przypominamy, że niedawno również Instagram wprowadził możliwość ukrywania lajków.

Zmiany na YouTube w ocenie filmów

YouTube ogłosił, że globalnie wprowadza zmianę w zakresie oceny filmików za pomocą łapek w dół. Niebawem nikt nie będzie mógł zobaczyć, ile osób w ten sposób oceniło materiał. Jedynie sam twórca będzie miał dostęp do tego typu informacji z poziomu własnego panelu ze statystykami kanału. To nadal więc będzie dla samego zainteresowanego doskonałym źródłem informacji, czy jego materiał przypadł do gustu odbiorcom, ale prawdopodobnie nie będzie tak nadużywany, jak w przypadku, kiedy liczba łapek w dół był widoczna.

https://www.youtube.com/watch?v=kxOuG8jMIgI&t=179s

 

Trzeba też pamiętać, że opcja oceniania materiału za pomocą łapki w dół pozostaje i jeśli naprawdę uważamy, że nie zasługuje on na uwagę, to nadal możemy go w ten sposób ocenić. To nie tylko informacja zwrotna dla twórcy, ale również pozwoli lepiej rekomendować wyświetlane nam video w przyszłości.


Źródło zdjęcia głownego: Unsplash@CardMapr

Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze