Reklamy kryptowalut na Facebooku – wprowadzono nowe zasady
Meta ogłosiła, że zmieniła zasady wyświetlania reklam, które dotyczą kryptowalut. Wiąże się to z m.in. powiększeniem akceptowanych licencji regulacyjnych.
Czy taki krok kogoś dziwi? Kryptowaluty stają się coraz popularniejsze i coraz śmielej przenoszą się do naszego życia codziennego. Niektórzy już teraz pobierają pensje właśnie w tej postaci.
Na początku 2018 Facebook wprowadził politykę, w której zabroniono reklam kryptowalut. Wówczas twierdzono, że wiele firm reklamujących tego typu produkty i usługi finansowe nie prezentuje ich w rzetelny sposób, a w samym prawie nie ma wystarczających regulacji odpowiadających na ten rodzaj środków finansowych. Wyjątek stanowiły firmy, których kryptowaluty miały jedną z 3 licencji.
Teraz zaszły znaczące zmiany – zostały zaktualizowane kryteria kwalifikujące do wyświetlania reklam dotyczących kryptowalut, zwiększając liczbę akceptowanych licencji regulacyjnych z 3 do 27 – czytamy na oficjalnym blogu.
Zobaczcie także: Zmiany algorytmu Facebooka. Reklamodawcy testują wykluczenia grup tematycznych
Kryptowaluty są coraz chętniej wyszukiwanym tematem. Meta także widzi w nim potencjał, dlatego też gigant postanowił się na niego otworzyć. Dzięki zaproponowanym zmianom więcej firm kryptograficznych będzie mogło publikować reklamy w łatwiejszy sposób, a co za tym idzie, wiedza na ten temat będzie szerzej rozpowszechniana, a produkty lepiej promowane. Jest to również powiązane z większą stabilnością kryptowalut oraz tym, że w coraz większej liczbie krajów podlegają systemowi prawnemu.
Dla Mety może to być bardzo opłacalne.
Źródło informacji: Facebook
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Aleksi Räisä
Komentarze