5 trendów na Instagramie w 2022 roku, które warto znać
Co dla marketerów będzie ważne w 2022 roku? Na pewno warto znać 5 trendów na Instagramie, które mogą się przyczynić do sukcesu marki. Wśród nich m.in. powrót do chronologicznego układu postów w aplikacji, ale nie tylko.
Spis treści
Trendy na Instagramie kluczowe dla marketerów
Instagram nie zwalnia tempa. Choć w USA wśród generacji Z został wyparty przez TikToka, to jednak się nie poddaje i szuka ścieżki dotarcia do jak największej liczby użytkowników, a także sposobów na zainteresowanie swoimi formatami klientów. Co zatem się zmieni w 2022 roku?
Chronologiczny układ treści na Instagramie
Według informacji podanych na Twitterze, Instagram tworzy nowe opcje, dzięki którym użytkownicy będą mogli decydować, które materiały najbardziej ich interesuje. Możemy więc się spodziewać opcji dodawania kanałów do ulubionych, co pozwoli nam na zdecydowanie, które posty będziemy widzieć wyżej, a także w porządku chronologicznym.
Zobaczcie także: Nowości na Instagramie: współtworzenie postów, dodawanie materiałów z komputera i inne
Łatwiejsza sprzedaż na Instagramie
Okazuje się, że Instagram pracuje również nad ułatwieniem pokazywania i sprzedaży produktów. Tyczy się to nie tylko firm, ale również influencerów. W nadchodzących miesiącach możemy się spodziewać uruchomienia natywnego programu partnerskiego, dzięki któremu influencerzy będą mogli bezproblemowo udostępniać rekomendowane produkty, a przy tym zarabiać na afiliacji.
Na dodatek trwają również prace nad tym, aby sklepy twórców były dostępne dla szerszego grona odbiorców.
Budowanie własnej marki na Instagramie
Instagram już od dawna nie kojarzy się jedynie z dodawaniem ładnych zdjęć. Teraz jest to miejsce, gdzie możemy nawiązywać relacje. To także idealna platforma do tego, aby budować własną markę. Można to robić za pomocą dodawania Reels, pojawiania się na InstagramStories, czy prowadzenia rozmów na żywo.
Memy trendem na 2022
Uwielbiamy memy. Kto choć raz był na fanpage RocketJobs, na pewno wie o czym mówimy;) Okazuje się, że w 2022 nadal będą wiodły prym w social mediach, ale w sieci coraz więcej się mówi, że prym zaczną wieść memy w postaci video. Brzmi to logicznie, ponieważ jest to sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorcy i zwiększenie zasięgów, ponieważ Instagram konsekwentnie realizuje swoją strategię promowania krótkich filmików.
Zoom na jedzenie
Młodzi ludzie coraz chętniej eksplorują treści związane z kulinariami. Część osób przyznaje, że interesuje ich m.in. pieczenie chleba, czyli tradycyjna kuchnia. Z drugiej jednak strony interesują ich nowinki kulinarne w postaci chociażby kuchni… molekularnej.
Więcej informacji o trendach znajdziecie w raporcie Instagrama.
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Souvik Banerjee
Źródło informacji: about.instagram.com/later.com
Komentarze