Content marketing – co to jest, strategia, przykłady, korzyści
Jak zdobywać klientów w sieci – to pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców. To ci, którzy już uświadomili sobie biznesowy potencjał Internetu. Używamy różnych strategii, aby go wykorzystać. Jedną z nich jest content marketing.
Spis treści
Co to jest content marketing?
Content marketing, czyli marketing treści, to strategia marketingowa polegająca na tworzeniu wartościowych treści. Takich, które odpowiadają na oczekiwania użytkownika. Dobry copywriting jest jednym z najważniejszych składników content marketingu, ale nie jedynym. Istotą content marketingu jest informowanie czytelnika, a nie sama produkcja tekstów.
Za pomocą content marketingu odpowiadasz na pytania nurtujące Twojego potencjalnego klienta i sprawiasz, że firma staje się dla niego pierwszym źródłem informacji. Tworzenie użytecznych treści, wzbudzenie zainteresowania i budowanie więzi z klientem – to główne cele marketingu treści. Najważniejsze jest jednak, aby skłonić członków zbudowanej społeczności do reakcji – działań, które są Twoim bezpośrednim celem.
Jakie korzyści przynosi marketing treści?
Oto główne profity, jakie oferuje marketing treści:
- budujesz wizerunek eksperta w branży,
- tworzysz zaangażowaną społeczność potencjalnych klientów,
- kształtujesz rozpoznawalność firmy,
- zwiększasz sprzedaż,
- podwyższasz wartość merytoryczną strony i bloga.
Content marketing czy tradycyjna reklama?
Ta forma promocji znacznie się różni od banerów, wyskakujących okienek czy spotów wideo. Czy content marketing jest lepszy od tradycyjnej reklamy internetowej?
Na to pytanie nie można odpowiedzieć wprost – „tak” lub „nie”. Promowanie firmy to złożony proces. Na skuteczność poszczególnych metod wpływa wiele indywidualnych czynników. Warto łączyć różne formy promocji i badać ich skuteczność. Marketing treści jest jednak rozwiązaniem, którego siłę uświadamia sobie coraz więcej specjalistów.
Obecnie można kierować reklamę do konkretnej grupy, o której wiemy, że może interesować się produktem. To nie rozwiązuje jednak problemu negatywnego stosunku użytkowników do reklam. Ta postawa jest niezależna od treści i dopasowania do odbiorcy – ludzie po prostu nie przepadają za reklamami.
Content marketing to strategia, w której sam użytkownik szuka „reklamy”, a na końcu jest pełen satysfakcji, że zapoznał się z jej treścią. Dlaczego? Bo niesie ona za sobą dodatkową wartość, której odbiorca potrzebuje.
Jak marketing treści reklamuje Twoją firmę?
Przede wszystkim, pokazuje czytelnikowi zalety i wartość produktu lub usługi, zamiast krzyczeć: „Nie przegap okazji i kup teraz!”. Dzięki użytecznej informacji odbiorca sam dostrzeże korzyści i podejmie decyzję.
Dobry content marketing musi wydawać się czytelnikowi szczery. Treści, które przekazujesz, mają rzeczywiście służyć informacji. Aspekt promocyjny nie powinien stanowić głównej wartości tekstów. Nie warto też go niepotrzebnie kamuflować – jakby był czymś, co trzeba przed czytelnikiem ukryć. To wtedy będzie skuteczną reklamą.
Przykłady content marketingu – rodzaje
Wyjaśniliśmy, czemu służy content marketing, jak ma się do reklamy i jakie korzyści przynosi. Te informacje staną się użyteczne, gdy będziesz wiedzieć, gdzie je wykorzystać. Zobacz przykłady content marketingu:
Teksty specjalistyczne na blogi
Jednym z najlepszych miejsc do realizacji strategii jest blog w witrynie Twojej firmy. Możesz na nim umieszczać specjalistyczne artykuły eksperckie. Dzięki temu użytkownicy trafią na Twoją stronę, gdy będą szukać odpowiedzi na pytania związane z konkretnym zagadnieniem.
Content marketing w social media
Social media mają duży potencjał marketingowy. Wykorzystaj go, publikując użyteczny content na profilu firmy. To tutaj nawiążesz relacje z odbiorcami i zbudujesz zaangażowaną społeczność.
Mailingi
Przemyślana zawartość newsletterów sprawi, że e-maile nie trafią do spamu lub kosza, ale będą wartościową informacją dla odbiorcy. Niech treść dobrze reprezentuje wizerunek firmy. W każdej wiadomości staraj się przekazać coś wartościowego.
E-booki i poradniki
Twórz zbiory wiedzy branżowej, którą zdobywasz latami, i podziel się nią z odbiorcami. To pokaże im, że mają do czynienia ze specjalistą, a Twoje usługi są realizowane na podstawie solidnego know-how.
Więcej informacji na temat content marketingu znajdziesz w tym artykule.
Content marketing – podsumowanie
To tylko wybrane przykłady content marketingu. Można go jednak realizować w każdym rodzaju treści tworzonych dla firmy. Teksty na stronie www, infografiki, case studies, filmy i podcasty – to również content o dużym potencjale marketingowym. Ważne, aby skupić się na realnych potrzebach potencjalnych klientów. Wtedy ta forma promocji przynosi obustronne korzyści, zamiast powodować frustrację użytkownika.
Autorem artykułu jest Bartosz Ciesielski – copywriter, założyciel największej w Polsce agencji Content Writer. Jednoczy zespół kilkudziesięciu pisarzy i korektorów. Z jego twórczością można zapoznać się na blogu https://contentwriter.pl/blog/
Źródło grafiki ilustrującej wpis: canva.com
A więcej copywriterskich treści znajdziesz tutaj! 🙂
📢 Zapraszamy także do naszych grup:
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI
💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs/
😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska/
Komentarze