"FaceTime Content" to nowy trend, który kocha pokolenie Z. Dlaczego takie treści działają na TikToku?

Znaczenie influencer marketingu szczególnie wzrosło w dobie pandemii. 2022 rok będzie kontynuacją dążenia w tym kierunku. Sprawdźcie, jakie trendy będą królowały w tej branży. Czy coś was zaskoczyło?
Spis treści
TikTok z miesiąca na miesiąc rośnie w siłę, a jego statystyki szczególnie wystrzeliły w górę w trakcie pandemii. Krótkie formy video tak dobrze się przyjęły wśród internautów, że postanowiły z nich skorzystać również inne aplikacje. Teraz więc możemy oglądać je m.in. na Instagramie czy YouTube.
Wracając jednak do popularności TikToka, to doskonałym jej odzwierciedleniem jest sam fakt, że na podstawie zainteresowania materiałami kulinarnymi, platforma postanowiła nawet otworzyć restauracje.
To więc idealne miejsce do promowania swoich produktów, gdzie dzięki popularnym influencerom można zyskać nawet milionowe zasięgi.
Dlaczego TikTok tak bardzo zagraża Instagramowi? Internauci teraz oglądają głównie materiały video. Jednak ich ilość sprawia, że samo ich nagranie wcale nie zapewnia sukcesu. Video powinno być krótkie, zrozumiałe, a także dopracowane pod kątem efektów zarówno wizualnych, jak i muzycznych.
Według danych Cisco, w 2022 aż ponad 82% globalnego ruchu internetowego będą stanowić treści video, więc to właśnie na nie warto postawić.
Instagram niedawno wprowadził możliwość dodawania linków na Stories dla każdego. Wcześniej z tej funkcji mogły korzystać jedynie konta, których liczba obserwujących przekroczyła 10 tys. Dzięki takiemu działaniu może skutecznie wzrosnąć znaczenie również mniejszych influencerów, którzy często skupiają bardzo zaangażowaną społeczność. Linki przez nich dodawane na stories mogą się cieszyć dość sporym zainteresowaniem i przynosić doskonałe efekty.
Można odnieść wrażenie, że zalewa nas fala influencerów. Aby czymś się wyróżnić i zachęcić do zaangażowania na swoim profilu widać, że ci starają się pokazać swoją eksperckość. Wynika to też z coraz większej świadomości internautów. Przekłada się to na specjalizacje w niszowych branżach. Coraz częściej pojawiają się też bardziej szczegółowe określenia typu finnfluencerzy czy skinfluencerzy.
Jeszcze niedawno tylko z ciekawością patrzyliśmy na wirtualnych influencerów. Okazuje się jednak, że cieszą się oni tak dużą popularnością, że zapewne w 2022 roku powiększy się ich liczba. Doskonale wpisują się oni również w założenia metaverse.
Choć sprzedaż w social mediach od dawna budziła coraz większe zainteresowanie, to jednak w dobie pandemii jej znaczenie zdecydowanie wzrosło. Widać to również w działaniach aplikacji, które wprowadzają udoskonalenia mające na celu ułatwienie dokonywania zakupów.
Ostatnio bardzo ciekawym rozwiązaniem wydaje się wprowadzenie chatbotów do wiadomości prywatnych na Instagramie.
Zapewne jeszcze bardziej na popularności zyskają również zakupy dokonywane w trakcie transmisji online.
Prowadzenie transmisji to rosnący trend nie tylko pod kątem sprzedażowym. Rozmowy na żywo na Instagramie stają się coraz bardziej popularne, ale warto zauważyć, że teraz wielu influencerów stawia na transmisje z innymi influencerami czy ekspertami. Dzięki temu zasięgi takich rozmów zdecydowanie rosną.
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Laura Chouette
Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska
Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.
Komentarze