"FaceTime Content" to nowy trend, który kocha pokolenie Z. Dlaczego takie treści działają na TikToku?

Konkret jest siłą współczesnej komunikacji. Im bardziej nacechujesz swój tekst elementami, na których odbiorca będzie mógł zatrzymać się wzrokiem, tym większa szansa, że zapamięta go na dłużej. Zauważy, że nie jest to treść powielona na kolejnym blogu z kolei, lecz unikatowa oferta wybranej firmy. Osiągniesz to przy pomocy kilku prostych taktyk.
Spis treści
Pozwól czytelnikowi utożsamić się z tym, co opisujesz. Nadawaj imiona podmiotom, niezależnie czy jest to Piotrek z marketingu, który chce zaprosić na darmowy webinar, czy maskotka Eddy będąca frontmanem komunikacji Twojej firmy. Z przywiązaniem jest jak z odpowiedzialnością – zwiększa się, kiedy nie leży na barkach nieokreślonej zbiorowości. Dobrym przykładem tego, jak napisać artykuł zgodnie z tą zasadą jest IKEA, która to opanowała do perfekcji – cały jej asortyment posiada nietypowe nazwy nadające charakteru poszczególnym produktom. Podobnym tropem poszło Airbnb mianując swoje logo przydomkiem Bélo, czyniąc z niego bohatera opowieści.
Zamiast pisać o “młodym, dynamicznym zespole”, czy “największej konferencji technologicznej w północno-wschodniej części Polski” doprecyzuj, co masz na myśli. Postaw na magię szczegółu. Poprzyj swoją tezę o własnej “najlepszości” konkretną statystyką, niezaokrągloną (bardziej wiarygodną) liczbą. Potwierdź “dynamiczność” zespołu wybraną historią z realizacji konkretnego projektu lub opisem cotygodniowych spotkań prowadzonych w nieszablonowy sposób. Zastanawiając się, jak napisać artykuł, w tej kwestii pomoże również namacalny, zmysłowy opis usług i produktów, wykorzystujący zjawisko synestezji (więcej na ten temat znajdziesz w tym artykule).
Niektóre zagadnienia są bardzo abstrakcyjne. Ciężko wytłumaczyć klientom, w jaki sposób działanie Twojego kremu różni się od dziesiątek produktów konkurencji albo jak wygląda zakres działań firmy zajmującej się “kompleksowym marketingiem rekrutacyjnym”. Często dotyczy to innowacyjnych rozwiązań dostępnych na rynku lub innego spojrzenia na zapotrzebowanie biznesowe w branży. Posłuż się wówczas analogią do innego zjawiska lub wytłumacz proces działania krok po kroku. Odbiorca zapamięta to, co jest sobie w stanie wyobrazić.
A więcej copywriterskich treści znajdziesz tutaj! 🙂
Autorem artykułu jest Mateusz Białas.
Źródło ilustracji: canva.com
RocketSpace.pl
RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.
Komentarze