Konferencje online – wady i zalety tych wydarzeń okiem organizatorów
Konferencje online największym zainteresowaniem zaczęły się cieszyć w 2020 roku, kiedy to pandemia uniemożliwiła organizację eventów na żywo. Ten rodzaj spotkań był niemałym wyzwaniem dla organizatorów, bo jak zachęcić szerokie grono odbiorców do wzięcia udziału i zaspokoić ich oczekiwania jedynie online? Na te pytania odpowiada raport przygotowany przez firmę Lively.
Spis treści
Choć powoli zaczynają wracać konferencje organizowane na żywo, na których jest przestrzegany reżim sanitarny, to wiele wskazuje na to, że konferencje online dla niektórych na stałe wpiszą się w kalendarz wydarzeń.
Dlaczego warto organizować konferencje online?
- są doskonałym uzupełnieniem wydarzeń w świecie realnym,
- w konferencji może wziąć udział więcej osób, ponieważ nie trzeba organizować podróży, co przekłada się również na działania proekologiczne,
- wirtualne eventy są też łatwiejsze do ewaluacji,
- nie musimy się obawiać o zagrożenie epidemiologiczne.
Kiedy najlepiej zorganizować konferencję online?
„Czas to pieniądz” i to powiedzenie doskonale się sprawdza również w przypadku organizowania wydarzenia wirtualnego. Przede wszystkim konferencje online mają pod kontrolą czas, a aż 75% z nich rozpoczyna się w godzinach porannych. Według organizatorów jest to pora, w której najlepiej utrzymać skupienie uczestników. W trakcie takiego wydarzenia oczywiście też nie może zabraknąć krótkich przerw po prelekcjach oraz jednej dłuższej – obiadowej.
W jaki sposób transmitować konferencje online?
Z badania Lively wynika, że wirtualne wydarzenia najchętniej są transmitowane na stronach dedykowanych, ale aż 40% organizatorów decyduje się na użycie do tego strony klienta, a co ciekawe, tylko 10% z nich wykorzystuje w tym celu z mediów społecznościowych.
Organizatorzy też chętnie korzystają z dodatkowych narzędzi i rozwiązań.
Konferencje online i wyzwania organizatorów
Choć nauczyliśmy się, że wiele spraw można przenieść do wirtualnego świata, co ułatwia nam życie, to jednak nie oznacza to, że konferencje online są łatwiejsze do zorganizowania.
Trudności, które się pojawiają na wydarzeniach online, to m.in. zaangażowanie publiczności i interakcja oraz problemy techniczne.
Choć wszyscy mają nadzieję, że poradzimy sobie z pandemią i niebawem świat wróci do „normalności”, to wiele wskazuje na to, że możliwości techniczne, które uwidoczniła i też usprawniła sytuacja epidemiologiczna zostaną z nami na długo.
Więcej informacji na temat konferencji online znajdziecie w raporcie Lively.
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@lucas law
📢 Zapraszamy także do naszych grup:
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI
💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs
😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska
Komentarze