Marketing na ciężkie czasy, czyli…

Marketing na ciężkie czasy, czyli...
Obecna sytuacja zaskakuje wszystkich. W każdej branży pojawiają się pytania, w jaki sposób zaadaptować się do nowych warunków pracy w obliczu prewencji przed rozprzestrzenianiem się wirusa. Nie inaczej jest w marketingu. Przy tak gorącym temacie równie łatwo jest zjednać sobie aprobatę społeczności i klientów, co stracić wizerunkowo, próbując wykorzystać tę tragedię na swoją korzyść. Jak więc prowadzić teraz komunikację marki?
1. Zacznij od siebie

Dobry wizerunek firmy zaczyna się od pracowników. W pierwszej kolejności należy zadbać o ich bezpieczeństwo i komfort pracy w nowych warunkach. Sprawdź zalecenia, jakie kierowane są do przedsiębiorców, i doradź osobom odpowiedzialnym w Twojej firmie najlepsze rozwiązanie. Będzie to dobra decyzja nie tylko pod kątem zdrowia, ale i PR. Z pewnością może być to ciężki okres, zwłaszcza jeśli do tej pory praca zdalna nie była częstą praktyką w Twojej firmie. Właściwym podejściem łatwiej będzie jednak zaadoptować się do tej sytuacji jako zespół. 

2. Pomyśl o innych

Zastanów się, jak wpłynie to na Twoich klientów. Może dla nich nie jest to jedynie kwestia przejścia na pracę zdalną, ale konieczność czasowego ograniczenia działalności? Zastanów się, jakie problemy muszą teraz rozwiązać i znajdź obszary, w których jakich Twoja firma jest w stanie im pomóc. W mailingu czy na fanpage’u postaw na wartościowe treści, stanowiące realną poradę dla Twoich odbiorców.

3. Nie udawaj eksperta

Wypowiadaj się w tematach, na których dobrze się znasz i jesteś opiniotwórczy. Jeśli do tej pory nie miałeś styczności z pracą zdalną, nie staraj się teraz sprzedawać na ten temat złotych rad. Prawda bardzo łatwo może wyjść na jaw. Znajdź osoby z doświadczeniem, z którymi przeprowadzisz wywiad na łamach bloga, Q&A na fanpage’u czy webinar, co będzie stanowić merytoryczną bazę wiedzy dla Twojej społeczności.

4. Unikaj śmieszków

Trzeba wiedzieć, kiedy powiedzieć sobie dość. Tworzenie klasycznych RTM-ów to kwestia indywidualnego podejścia i poczucia humoru. Jednak próba “obśmiania” napiętej sytuacji i wykorzystania niepokojów społecznych do generowania dużych zasięgów jest po prostu szkodliwa. Unikaj działań, które wpłyną na zwiększenie paniki lub bagatelizowanie sytuacji. Niektóre memy bezpieczniej jest pokazywać jedynie swoim znajomych 😉

5. Daj alternatywę

Pamiętaj, że nie tylko praca została wywrócona do góry nogami. Zamknięto centra kultury, kina, muzea. Ludzie ograniczają wychodzenie z domu. Zastanów się nad alternatywą spędzania przez nich wolnego czasu. Możesz użyć do tego treści, które już kiedyś stworzyłeś (więcej na temat takiego recyklingu znajdziesz tutaj). Wypromuj ponownie interesujące podcasty, tutoriale czy artykuły, które mogą ich zainteresować. Bardziej rozbudowany i kreatywny konkurs w mediach społecznościowych również ma większe szanse powodzenia, niż podczas zabieganej codzienności. Content, który wyróżni się na tle monotonnej narracji o koronawirusie, na pewno przyciągnie uwagę odbiorców.


Autorem tekstu jest Mateusz Białas.

Źródło ilustracji: canva.com

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze